Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 8550
For dere som ikke har fått det med dere, så er Joey Jordison fra Slipknot kåret til verdens beste trommis. Skjønner IKKE hvorfor. Han har ikke vist et spesielt særpreg, og ikke har jeg sett en video av han og tenkt: WOW!

Hva skjedde med trommiser som Steve Gadd, Neil Peart (kom på 4. plass..) Dave Lombardo, Tommy Lee, Chris Adler og Mikkey Dee?

Noen andre som reagerer sterkt på dette..?

link: http://www.dagbladet.no/2010/08/29/k...mmer/13165594/
Her er lista: http://www.musicradar.com/rhythm/gre...are-in-270334/
Sist endret av Jeaer; 30. august 2010 kl. 09:15.
JA! Noe av det dummeste jeg har sett, og hvorfor i all verden er Phil Collins på lista?
Jeaer's Avatar
Trådstarter
Gudene vet. Hvorfor er IKKE Lombardo der??
Trodde alle var enige om at det var Travis Barker lizm
Det at Phil Collins er på lista i det hele tatt viser hvor ''seriøst'' det er.

Selv syns jeg Mario Duplantier er den beste. MTP at han har sin egen stil, groove. god presisjon og masse improv. på cymbaler osv. De som lagde den lista tenkte nok bare på speed. Det har jo de fleste metall-tromissene.
Latterlig.
Sist endret av Space-Time; 30. august 2010 kl. 09:23.
Gavin Harrison. Ingen over, ingen i nærheten.

http://www.youtube.com/watch?v=IzFfNk4xGTE
Jeaer's Avatar
Trådstarter
Tør påstå at enkelte metal-trommiser klarer å skille seg ut. Har spilt mye metal, og merker at blant annet Lombardo og Chris Adler sine stiler skiller seg ut ved bruk av vanskelige rytmiske figurer og groove. Men slik som Jordison spiller er det litt sånn "sjekk hvor kjapp jeg er da!"
Han er ikke en spesielt god trommis. Du hører ikke noe kontroversielt i hans stil, det pleier som regel bare å være raske slag uten noen spesiell teknikk.

Du må også tenke på at det er en bestemt gruppe mennesker som har kåret han som verdens beste trommis. Det trenger nødvendigvis ikke å være folk med peiling.
Dave Mackintosh? Pretty guud ^^ Blir alltid noe diskusjon når han blir nevnt.
Mike Portnoy. Og jeg trodde alle var enige om det.

Enorm overraskelse.
Jeg sier bare Tomas Haake og George Kollias.
George Kollias og Dave Lombardo burde vært på lista og vunnet. Fyttikatta... Joey Jordison, hva faen er det som skjer?
Av alle imponerende og talentfulle trommiser, måtte aboslutt den pikken vinne? Kjenner jeg blir lettere irritert. Og dette kommer fra en tidligere (!!) Slipknot-fan..
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Noen her som hører på Gojira? Mario Duplantier er bedre en Joey Jordison. Se video her!
Jeg mener nå Aron Spears burde ligge høyt oppe på lista iallefall..
http://www.youtube.com/watch?v=yPCXsVniUj0
Sitat av daimeno Vis innlegg
Noen her som hører på Gojira? Mario Duplantier er bedre en Joey Jordison. Se video her!
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Et av de beste trommisene. Er tidligere Slipknot fan og syns ikke akkurat Joey burde være så høyt på den lista
"Åh, vi kan namedroppe så jævlig mange andre trommiser som vi synes er gode".

Jeg ser ikke at musicradar.com har fått verdenskonsesjon til å lage en offisiell liste, så det er ingen grunn til å bli så forbanna butthurt av en liten kåring som dette her. Forøvrig er ikke det å være en god trommis basert fullstendig på tekniske ferdigheter heller, er det? Bare fordi noen kan dra 1000 bmp ut av ræven sin eller ha mange trommer betyr ikke det at de fortjener å bli kalt verdens beste.

Alle trommisene jeg ser på listen og har hørt selv er fantastisk flinke folk, så jeg ser ærlig talt ikke problemet med at en publikumsbestemt kåring ikke perfekt matcher dine idéer om hvilke trommeslagere som er best.
Rett og slett jævla flaut
Sitat av ohmyfg Vis innlegg
Jeg mener nå Aron Spears burde ligge høyt oppe på lista iallefall..
http://www.youtube.com/watch?v=yPCXsVniUj0
Vis hele sitatet...
Aah, her snakker vi bra trommis ja! Kanskje Calvin Rodgers kunne vært nevnt i samme slengen for de som vil ha mer i samme gata.

Ellers så må jeg si meg enig med noen av postene over. En bra trommis i mine øyne er ikke nødvendigvis en som kan slå sykt fort, hardt eller teknisk. Heller en som har en groove man ikke klarer å sitte stille til. En som tilfører sjel til musikken. En som kommer opp med interessante grooves og fills. En som man kan høre at lytter til hva som skjer rundt h*n og spille ut ifra det.
Jeg er overrasket over at Soilwork's Dirk Verbeuren ikke var på lista en gang
Sitat av daimeno Vis innlegg
Noen her som hører på Gojira? Mario Duplantier er bedre en Joey Jordison. Se video her!
Vis hele sitatet...
Han er syk. Samme går vell for trommisen i meshuggah. Begge disse er guder innen teknisk tromming.
Jeaer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Alle trommisene jeg ser på listen og har hørt selv er fantastisk flinke folk, så jeg ser ærlig talt ikke problemet med at en publikumsbestemt kåring ikke perfekt matcher dine idéer om hvilke trommeslagere som er best.
Vis hele sitatet...
Når greia eskalerer såpass at det står i Dagbladet osv, er det klart det skaper reaksjoner. Spesielt siden greia er publikumsbestemt, burde de kanskje kalle det noe annet enn "verdens beste trommis"? Hva med "publikumsprisen", eller "Hvem synes DU er best?"
Sitat av Jeaer Vis innlegg
Når greia eskalerer såpass at det står i Dagbladet osv, er det klart det skaper reaksjoner. Spesielt siden greia er publikumsbestemt, burde de kanskje kalle det noe annet enn "verdens beste trommis"? Hva med "publikumsprisen", eller "Hvem synes DU er best?"
Vis hele sitatet...
Ja da sier det seg selv. Mainstream vinner. Da er det rart jeg ikke ser Lars Ulrich på lista.
Sitat av Dagbladet
skrekkmetalbandet Slipknot
Vis hele sitatet...
Og han er musikkjournalist?
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jeg sier bare Tomas Haake og George Kollias.
Vis hele sitatet...
Quote for truth.

Thomas Haake er min favoritt over alle!

sjekk ut denne.


Ellers syntes eg at Hellhammer og Martin Lopez er verdt å nevne.

Men likevel, all creds til Joey Jordison. Han er en dyktig trommeslager, selv om eg er uenig i at han er verdens beste.
This.

Joey Jordison sine soloer er for meg relativt urytmisk bråk av variabel kvalitet.

Neil Peart er en god trommespiller med underholdende soloer som ikke blir kjedelige og fasinerer en.

Edit; Vadrum er har også ganske spennende spill av kjente sanger med et klart og teknisk trommespill.
Sist endret av kengro; 30. august 2010 kl. 14:24.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Vadrum skulle også vært på lista..
Sitat av Norther Vis innlegg
Ja da sier det seg selv. Mainstream vinner. Da er det rart jeg ikke ser Lars Ulrich på lista.
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, men selv en mainstream konkuranse kan ikke ha med en trommis som ikke kan tromme seg gjennom EN konsert uten å komme ut av takten. Den fyren har tapt seg noe så jævlig.
Sitat av Archj Vis innlegg
Og han er musikkjournalist?
Vis hele sitatet...
Nåja, han fikk i det minste "lett spastisk"-delen riktig...
Sitat av Norther Vis innlegg
Det at Phil Collins er på lista i det hele tatt viser hvor ''seriøst'' det er.

Selv syns jeg Mario Duplantier er den beste. MTP at han har sin egen stil, groove. god presisjon og masse improv. på cymbaler osv. De som lagde den lista tenkte nok bare på speed. Det har jo de fleste metall-tromissene.
Latterlig.
Vis hele sitatet...
KP for den, gitt.
Mener selv at Aquiles Priester, som er sinnsyk, burde vært der et sted. Han er sannsynligvis bedre enn selveste Portnoy, men mye mindre kjent.

Sitat av Norther Vis innlegg
Støtter denne. Et av de beste trommisene. Er tidligere Slipknot fan og syns ikke akkurat Joey burde være så høyt på den lista
Vis hele sitatet...
Et?

Joey er typisk metaltrommis. Han har vel igrunn aldri vist hvor kjapp han er, unntatt i "All Hope is Gone", som egentlig ikke gikk veldig fort. Han ser ikke på seg selv som en god musiker, engang (kilde: Roadrunner United-dvd)). Eneste sangen jeg vet om der han spiller passe fort/vanskelig, er "Annihilation by the hands of God", har selv prøvd meg på grooven. Køddent.
Sist endret av Husemann; 30. august 2010 kl. 21:12.
Det er flere som tydeligvis er veldig opprørte over dette her

Hva om vi lagde en egen poll her på nFF der vi kårer beste trommis?
Sist endret av Ginnungagap; 30. august 2010 kl. 21:21.
greit at Joey kanskje ikke fortjener prisen, men det vil si det er meget vanskelig å si hvem som er den beste tromissen i verden siden det er veldig individuelt hva folk syns. Det å nekte noen å mene hva de vil mener jeg blir feil.
Men det finnes helt klart noen som absolutt ikke skal være på en slik liste.
Overrasker meg igrunn at de færreste nevner mike portnoy her altså, han er jo desidert blant verdenseliten!
Blir ikke imponert av antall slag i sekundet. Det er jo sjelløst og maskinaktig.

Mine absolutte favoritt trommeslager for tiden er Gulli Briem i det Islandske instrumental bandet Mezzoforte.. Han spiller på en helt unik måte.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
- og Bill Bruford var ikke en gang på lista... :/
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Overrasker meg igrunn at de færreste nevner mike portnoy her altså, han er jo desidert blant verdenseliten!
Vis hele sitatet...
Mike er god som faen, javel. Men han er fortsatt ikke like sinnsyk som Aquiles Priester, Mikkey Dee (!) og Mario Duplantier.
Jeaer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
Mike er god som faen, javel. Men han er fortsatt ikke like sinnsyk som Aquiles Priester, Mikkey Dee (!) og Mario Duplantier.
Vis hele sitatet...
Enig. Mikkey Dee er nesten det jeg vil kalle en gud.
http://www.youtube.com/watch?v=qLtmeOdG2xc
Ingen son har nevnt Shannon Lucas?
Disser verdens kåringene er vel ikke akkurat så veldig treffsikkere?

Godt eksempel er "Verdens vakreste kvinne" vi er 6 milliarder, jeg kunne ikke valgt blant de 100 beste en gang ..

2 ting kan få testen til og feile totalt.

1. En hendelse gjør at en trommis får veldig mye oppmerksomhet.
2. Et freak fant ut at han/hun ville gjøre en forskjell i verden, så gud sa "La det bli bot" og det ble en bot.

Forøvrig, hvorfor har ingen nevnt Justin Bieber? Han er vel ganske populær når til dags? Synd at han er i stemmeskifte..
Sist endret av Turak; 31. august 2010 kl. 08:38.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Turak Vis innlegg
Disser verdens kåringene er vel ikke akkurat så veldig treffsikkere?

Godt eksempel er "Verdens vakreste kvinne" vi er 6 milliarder, jeg kunne ikke valgt blant de 100 beste en gang ..

2 ting kan få testen til og feile totalt.

1. En hendelse gjør at en trommis får veldig mye oppmerksomhet.
2. Et freak fant ut at han/hun ville gjøre en forskjell i verden, så gud sa "La det bli bot" og det ble en bot.

Forøvrig, hvorfor har ingen nevnt Justin Bieber? Han er vel ganske populær når til dags? Synd at han er i stemmeskifte..
Vis hele sitatet...
Unnskyld om jeg ikke har følgt ordentlig med, men hvorfor skulle noen nevne Bieber i en tråd om "verdens beste trommis"? Spiller han trommer?

(om han faktisk gjør det, så sorry, har ikke gjort noen research på han)
Sitat av Jeaer Vis innlegg
Når greia eskalerer såpass at det står i Dagbladet osv, er det klart det skaper reaksjoner. Spesielt siden greia er publikumsbestemt, burde de kanskje kalle det noe annet enn "verdens beste trommis"? Hva med "publikumsprisen", eller "Hvem synes DU er best?"
Vis hele sitatet...
selfølgelig verdens beste, det er jo hele verden som har stemt, er det ikke?

Neida, men jeg personlig ble glad på hans vegne!
Jeg syns Joey er en god trommis, og er selv slipknot fan.
Og om du har noen problemer med det, vell, lek med en slange eller no...

Takk
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Unnskyld om jeg ikke har følgt ordentlig med, men hvorfor skulle noen nevne Bieber i en tråd om "verdens beste trommis"? Spiller han trommer?

(om han faktisk gjør det, så sorry, har ikke gjort noen research på han)
Vis hele sitatet...
Han er trommis i Nile, Slipknot, Annihilator og Exodus

Han? Det kan diskuteres. Men det mennesket kan i hvert fall ikke spille trommer!
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Gavin Harrison. Ingen over, ingen i nærheten.

http://www.youtube.com/watch?v=IzFfNk4xGTE
Vis hele sitatet...
jeg synes ikke akkurat det var det sykeste..

Nå er ikke jeg trommis, og spesialisert meg på hvem som er best, men av de jeg har sett/hørt så er Joey den beste jeg vet.

http://www.youtube.com/watch?v=doDzkft0ogk

Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Han er ikke en spesielt god trommis. Du hører ikke noe kontroversielt i hans stil, det pleier som regel bare å være raske slag uten noen spesiell teknikk.

Du må også tenke på at det er en bestemt gruppe mennesker som har kåret han som verdens beste trommis. Det trenger nødvendigvis ikke å være folk med peiling.
Vis hele sitatet...
Tror noen som har makten til å dømme dette har litt mere peiling enn deg. Hvis du sier at han ikke har noen spesiell teknikk, seriøst tenk deg om.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Meh. Sånne kåringer er i stor grad subjektive. Noen mener vel at Joey er den beste, mens andre foretrekker Portnoy, Peart eller hva det nå skulle være. Nei, sånne topplister over ditt og datt er bare tull, hvordan måler du dyktigheten til en trommis? Fart? Teknikk?
Sitat av daimeno Vis innlegg
Noen her som hører på Gojira? Mario Duplantier er bedre en Joey Jordison. Se video her!
Vis hele sitatet...
Hvis du skal begynne å sammenligne videoer, kan du like greit sjekke småguttene som faktisk covrer denne sangen.
Dette kommer fra en Gojira fan
Homemade Retard
zeicko's Avatar
elsker han. han er best.. fakta !
Sitat av kengro Vis innlegg
This.

Joey Jordison sine soloer er for meg relativt urytmisk bråk av variabel kvalitet.

Neil Peart er en god trommespiller med underholdende soloer som ikke blir kjedelige og fasinerer en.

Edit; Vadrum er har også ganske spennende spill av kjente sanger med et klart og teknisk trommespill.
Vis hele sitatet...
vel smak og behag mister. Jeg får gåsehud

Sitat av Fickledick Vis innlegg
greit at Joey kanskje ikke fortjener prisen, men det vil si det er meget vanskelig å si hvem som er den beste tromissen i verden siden det er veldig individuelt hva folk syns. Det å nekte noen å mene hva de vil mener jeg blir feil.
Men det finnes helt klart noen som absolutt ikke skal være på en slik liste.
Vis hele sitatet...
Enig

Føler mange folk her ser ned på Joey som trommis fordi de kanskje ikke liker sjangeren. Eller kanskje at han har en egen tromme solo i showet til Slipknot. Kanskje det ikke var hans avgjørelse, men for å la de andre ha en liten pause?
Sitat av RydEN Vis innlegg
vel smak og behag mister. Jeg får gåsehud


Enig

Føler mange folk her ser ned på Joey som trommis fordi de kanskje ikke liker sjangeren. Eller kanskje at han har en egen tromme solo i showet til Slipknot. Kanskje det ikke var hans avgjørelse, men for å la de andre ha en liten pause?
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke Slipknot alene om å ha trommesolo i showet sitt hvis du trodde det.

Btw: Romain Goulon han har stålkontroll på pedalene.
Jeaer's Avatar
Trådstarter
Skal du bli kåret til "verdens beste trommis" (om det er mulig) bør du ha mer enn god ferdighet i kun én stilretning. Slik er det i musikkutdannelsen også. Om jeg kun spiller metal på eksamen, helt uten feil og slurving, får jeg to. "Verdens beste trommis" må vise allsidighet, forståelse, og samtidig kunne spille de stilene han/hun har valgt seg ut.

Joey Jordison er god, ingenting å si på det. Han kan å spille trommer, han livnærer seg jo på det (tror ikke gitar-karrieren i Murderdolls har mye å si for han), men verdens beste trommis bør være navn som Steve Gadd, Simon Phillips, Buddy Rich osv.

Ja, jeg vet jeg har nevnt Mikkey Dee, Chris Adler, Dave Lombardo tidligere, som kun spiller rock og metal. Men disse har gjort ting som har utmerket seg spesielt i den stilen de spiller

Bare for å si meg enig med Tomas Haake fans:
http://www.drummerworld.com/Drumclin...aakebleed.html

Say no more.
Bare sånn for å dra inn litt friskt blod;

Jim Keltner for umenneskelige rytmeferdigheter og sinnsyk feeling på trommene
http://www.youtube.com/watch?v=IB0XFXoGha8

Dette er ikke en trommis som bruker all sin energi på å slå hardt eller fort, men har heller finpusset på avanserte rytmeseksjoner og lydbilde. Sansynligvis derfor han har vært foretrukket av både Ry Cooder og JJ Cale, blant mange.
Husk på at dette er kåret av LESERNE. Flesteparten av de som har stemt på Joey er vel sikkert Slipknot fanboyz.
Kan godt hende det hadde blitt en annen som hadde vinni om det var Rythm Magazine selv som hadde kåret vinneren!
Jeg mener at de burde hatt forskjellige kåringer for forskjellig musikkstiler osv though..