Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3255
Heisann! Jeg kom til å tenke på, jeg satt å så på en reklame for en tannkrem, hvor tennene ville bli hvitere på 14 dager. La oss si at noen pusser tennene i 5 minutter morgen og kveld, altså 10 minutter per dag, i 14 dager. Det blir 140 minutter, men vil det da være samme effekt om jeg pusser tennene i 140 minutter istrekk? :P
du vil bli veldig sliten i armen hvertfall :P
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ja det er sant. Jeg tror nok ikke jeg gjør det, men var en tanke bare.
Du vil slite ut tennene dine innen den tid.
Jeg anbefaler iallefall ikke å gjøre noe sånt, men det kan jo gjøre underverker for armen .
dette var jo et interessant spørsmål. tror du hadde blitt noe jævla sliten i armen da.
Slipper jeg å vaske bilen min på to måneder hvis jeg skrubber fire timer i strekk?
Hvis du ikke pusser tennene dine på 14 dager...og så pusser dem....tipper jeg at de blir hvite skal du se... :P
Dere misforstår jo hele poenget. La oss si at han pusser tennene med en ikke-hvitende tannkrem alle de andre dagene og at han har fire-fem slaver som pusser tennene for han. Vil tennene bli hvitere da?
Tror bare du ender opp med å pusse bort all emaljen på tenna "/
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Greit, tar poenget Spesiellgnom, men jeg mente om jeg pusser tennene 2 ganger hver dag, men en dag pusser i 140 minutter MED den "hvitnings tannkremen".

Dette er bare for spørsmålets skyld. :P

EDIT: Kanskje det er et salgstriks :hmm:
Sist endret av Bruskork1; 4. august 2010 kl. 09:30.
Det kommer ann på stoffet i tannkremen, og hvor lang tid det tar før den virker inn på tennene. Du må jo føre på ny tannkrem for så å la den jobbe.

Du kan ikke børste stoffet inn i tennene, her må det trekkes inn av seg selv. Det blir nesten som å pusse vekk litt gammel maling for så å stryke på ny og la den jobbe seg inn i materialet.
Sist endret av TylerDurden; 4. august 2010 kl. 11:37.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Slipper jeg å vaske bilen min på to måneder hvis jeg skrubber fire timer i strekk?
Vis hele sitatet...
Han sikter ikke til latskap, men om tennene kommer til å bli hvit. Han vil jo muligens få effekt av å skrubbe lenge, så vedlikeholder han pussinga si regner jeg med.
Er ikke ofte vi har tann-tråder på forumet! Hehe.
Så griper sjangsen her jeg:
Tannkrem, med f.eks 3 farger (Hvit, rød, og grønn) På tube.
Når du klemmer, kommer fargene ut i striper. Uansett hvor mye man vrir å knuser på den tuben, så vil fargene komme ut i rette å fine striper, hvordan? (har bare alltid hatt et problem med å lure på dette)..


Men til saken, så hadde Spesiellgnom et godt poeng
"Støvsuger jeg gulvet 2dager i strekk, slipper jeg å gjøre det på et halvt år?"
Jeg forestiller meg at, hvis man pusser tennene i 140timer i strekk vil du begynne å pusse ned litt for mye i lengden, hehe, men fint salgstriks da
Sist endret av KakeFrans; 4. august 2010 kl. 12:21.
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/B3702485white
Takk!
Men selvom du tar den blå og rød delen, å vrir å skviser den rundt over "Carrier material" å skviser ut tankkremen etterpå vil den være like fin, forstår det bare ikke! Haha, ser den sikkert etterhvert! =)
Hvis du ser på tegningen så ser du at det er en vegg imellom de forskjellige fargene slik at de ikke har mulighet til å bli blandet sammen
Sist endret av Awareness; 4. august 2010 kl. 13:25.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Slipper jeg å vaske bilen min på to måneder hvis jeg skrubber fire timer i strekk?
Vis hele sitatet...
Dette gir ikke mening med mindre du gir deg halvveis i vaskingen til vanlig...
Pleier du å rasjonere ut bilvasken din over 14 dager?

Poenget med tannkremen er at den vil fjerne missfargingen på tennene i løpet av 14 dagers bruk. Og trådstarter lurer på om man heller kan ta alt i en sleng.

I tillegg; trådstarter sa aldri noe om å ikke pusse tennene sine igjen de neste to ukene.

Hvis du mener at en hypotetisk tanke er idiotisk bør du kanskje forstå innholdet av den først?

Beklager "krassheten" i innlegget, men blir litt lei av alle som ikke tenker seg om før de skyter ned en ide. Man blir jo nesten skremt fra å starte en tråd bare fordi det alltid kommer en/flere idiot(er) som camper forumet for å lage teite sammenlikninger som egentlig ikke har noe med argumentet å gjøre, men som allikevel får en person til å føle seg dum.

Hypotesen virker som et spennende prosjekt kimmag, en god måte å finne ut av det på, er å kjøre et eksperiment.

On a side note; tror jeg ikke tannkremen i det hele tatt gjør tennene noe hvitere enn noen som helst annen tannkrem, og de ber deg bare spre det utover en 14dagers periode for å få deg til å bruke opp tannkremen slik at de kan tjene penger. Faktumet er at produsentene alltid har et eller to basisprodukter de alltid har på markedet, og lanserer hele tiden nye "14dagerskurer". Men sannsynligheten ligger der at du heller vil gå tilbake til produsentens basisprodukt heller enn å gå tilbake til en annen tannkrem. Det finnes sikkert en disclaimer et sted som sier at det ikke er sikkert du får hvitere tenner. Reklamen er nettopp det det er, reklame, og et salgstriks. Er bare noen få firmaer som kan holdes i live med bare et par basisprodukt, og få/ingen spin-offs. Som coca-cola/light(zero), som har hatt det samme produktet i mange herrens år(med unntak av et par fatale spin-offs, som de har lært av håpefullt). Poenget er i hvert fall at de ikke kan reklamere for "rød colgate" hver dag i 30 år. Folk liker å prøve noe nytt i den tro at det vil skje noe radikalt(men det gjør det nesten aldri).

Men for all del, prøv teorien. Håper jeg tar feil, så kan jeg i det minste forandre synet mitt på mennesker fra "helt hinsides opptatt av penger" til "det finnes noe godt innerst inni alle".
Sitat av Centurius Vis innlegg
Han sikter ikke til latskap, men om tennene kommer til å bli hvit. Han vil jo muligens få effekt av å skrubbe lenge, så vedlikeholder han pussinga si regner jeg med.
Vis hele sitatet...
Okei da.

Hvis jeg POLERER bilen min fire timer i strekk...

Sitat av Noorac Vis innlegg

Beklager "krassheten" i innlegget, men blir litt lei av alle som ikke tenker seg om før de skyter ned en ide. Man blir jo nesten skremt fra å starte en tråd bare fordi det alltid kommer en/flere idiot(er) som camper forumet for å lage teite sammenlikninger som egentlig ikke har noe med argumentet å gjøre, men som allikevel får en person til å føle seg dum.
Vis hele sitatet...

Tru dat.
Sist endret av Spesiellgnom; 4. august 2010 kl. 15:33.
Som noen allerede har nevnt - å pusse tennene i 140 timer i strekk vil slite ned emaljen og hvite tenner blir plutselig ikke ditt største problem lenger.
Fest en tannbørste på en vifte og tilpass den så den går over alle tennene
Er det 140 minutter eller timer det egentlig er snakk om?
minutter, tror ikke det er logisk å pusse tennene i 140 timer på 14 dager?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Var minutter jeg mente.
Det var vel kansje ikke det å få hvite tenner som var målet her.
Men om det var det er det enklere å kjøpe blekemiddel til tenner =)
Koster vel rundt 30kr for en pakke som holder lenge hvis du kjøper på Ebay.
I norge ser jeg de reklamerer for ca 1000 kr for et kit.

Akkurat samme stoffet som tannlegen bruker. Men tannlegen har spesialstøpte former til dine tenner. Derfor det er så dyrt der.

se f.eks denne. Han fyren selger alle slags kit. Frakt til norge er ca 40kr
Dama har testet litt, det funker gull
http://cgi.ebay.com/35-Teeth-Whiteni...efaultDomain_0
Freak Trooper
Joey's Avatar
Kven som bruker 5 min på ein tannpuss da? Tviler på at eg står meir enn 2 min med tannkosten i kjeften før eg er ferdig.

Og til noko anna, eg bruker den Solidox "sensational whitening" som skal gi deg kvitare tenner på to veker. Veit ikkje kor mykje av det som stemmer, men den fungerer veldig bra mot snus-tenner etter mi erfaring.

My five cents.
Sist endret av Joey; 4. august 2010 kl. 23:49.
Svaret er: NEI!

Hver gang du pusser tennene, fjerner du ting på tennene som over tid skader tennene.

Om du pusser dem i 10000 timer, har du fortsatt like mye dritt på tennene neste dag, utrolig sliten arm og ufattelig dårlig emalje på tennene!
Sitat av kimmag Vis innlegg
Heisann! Jeg kom til å tenke på, jeg satt å så på en reklame for en tannkrem, hvor tennene ville bli hvitere på 14 dager. La oss si at noen pusser tennene i 5 minutter morgen og kveld, altså 10 minutter per dag, i 14 dager. Det blir 140 minutter, men vil det da være samme effekt om jeg pusser tennene i 140 minutter istrekk? :P
Vis hele sitatet...
Er du seriøs nå?

isåfall, nei det blir ikke samme effekt. Se på det slik da: for hver gang du pusser tennene dine om morgenen og kvelden så pusser du vekk "skitten" som kom etter sist gang du pussa. og slik går det i en sirkel.

Skjønna?
Det er jaggu ikke enkelt å forstå magien bak tannkrem.
Pusser du 140 timer i strekk vil du slite ut emaljen på tennene, og de vil bli ødelagt. Ikke noe å anbefale, og du hadde aldri klart å pusset i 140 timer i strekk uansett.
Tipper tannkjøttet hadde trekt seg ganske mye tilbake hadde du overpusset dem såpass mye.
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Pusser du 140 timer i strekk vil du slite ut emaljen på tennene, og de vil bli ødelagt. Ikke noe å anbefale, og du hadde aldri klart å pusset i 140 timer i strekk uansett.
Vis hele sitatet...
Sssj. Må ikke ødelegge tråden med logikk nå
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Nå var det igjen snakk om minutter, ikke 140 timer.. :P
Jeg tror kjemien i denne tannkremen ligger litt i det at det dannes et lite belegg på tennene som man ikke skyller vekk.. Husk at når man pusser tennene skal man bare spytte siste gang, ikke skylle munnen med vann. Det skal være litt tannkrem igjen i munnen, og tenker da at bleikeprosessen har med kjemien å gjøre, og ikke bare sliping med tannbørsten.