Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4494
Når er det du egentlig går for å være student og får student rabbat på tog og el.butikker osv.?
Når du har studentbevis og har betalt semesteravgift
Fra og med videregående tror jeg. Da får du et studentbevis som gir deg diverse rabatter.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Sier vel seg selv? Når du er student
Vis hele sitatet...
Ja men NÅR er du student??
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av etsi Vis innlegg
Fra og med videregående tror jeg. Da får du et studentbevis som gir deg diverse rabatter.
Vis hele sitatet...
Etter videregående. Man er elev på videregående skole. Man er student ved et universitet eller høyskole.
Sist endret av nso; 15. juli 2010 kl. 01:30.
Sitat av nso Vis innlegg
Etter videregående.
Vis hele sitatet...
Kommer kanskje an på personen som evt. gir deg rabatten. Feks. fikk jeg rabatt på bussen med mitt "studentbevis" fra videregående.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Etter videregående. Man er elev på videregående skole. Man er student ved et universitet eller høyskole.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at man på flybussen o.l. går som student med skolebevis fra vgs.
Flere jeg kjenner fikk også rabatt med det beviset man hadde på videregående. Tror ikke de fleste sjekker bevisene grundig.
Sist endret av Archj; 15. juli 2010 kl. 01:32.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Kan bekrefte at man på flybussen o.l. går som student med skolebevis fra vgs.
Vis hele sitatet...
Godt å høre
Du er jo student når du går videregående da, jeg gikk første året videregående i fjor, jeg fikk "elevbevis" men funket fint som studentkort på alt som du kan få studentrabbat på
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Kan bekrefte at man på flybussen o.l. går som student med skolebevis fra vgs.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig litt irrelevant.

For å være STUDENT må man STUDERE, og det å studere krever en høyere andel av arbeid og egeninnsats en den hjerneløse repetisjonen man begår som elev på videregående skole. Man er ikke student når man er elev på VGS.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Det er egentlig litt irrelevant.

For å være STUDENT må man STUDERE, og det å studere krever en høyere andel av arbeid og egeninnsats en den hjerneløse repetisjonen man begår som elev på videregående skole. Man er ikke student når man er elev på VGS.
Vis hele sitatet...
Det var kjedelig.... Etter VGS da er man?
Du er ELEV på Videregående, men går inn under alle student-rabatter som er (NOEN er tho begrenset til studenter only)
Du er STUDENT når du studerer @ høyere utdannelse.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Det var kjedelig.... Etter VGS da er man?
Vis hele sitatet...
Man blir jo ikke automatisk student når man er ferdig med videregående, man kan velge å ta høyere utdannelse etterpå, og da er man student. Dette er ikke vanskelig.
man er student hvis man fotsetter på skole etter påkrevd skole tid som i norge er 1 til 10 klasse så man er student på vgs i norge
Du er student når du går på vgs, når du går skole videre etter vgs(så lenge du tar noen fag så regnes du som student), men du får ikke studentrabatter og slikt som lærling...
Når man går på skole? Sier jo seg selv ....
Ja, du må ha examen artium :>

For å spørre om noe lignende? Kvalifiserer jeg når jeg tar nettstudier på "fulltid" (BI kaller det fulltid når det er over 50% belastning), selv om jeg jobber 80% utenom?
Du skal være student da ja.
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Ja, du må ha examen artium :>

For å spørre om noe lignende? Kvalifiserer jeg når jeg tar nettstudier på "fulltid" (BI kaller det fulltid når det er over 50% belastning), selv om jeg jobber 80% utenom?
Vis hele sitatet...
Antar det, ville vært rart hvis ikke.
Men nå spørs det jo om BI leverer ut studentbevis når man bare har nettstudier..?
Sitat av xLAx Vis innlegg
Du er student når du går på vgs, når du går skole videre etter vgs(så lenge du tar noen fag så regnes du som student), men du får ikke studentrabatter og slikt som lærling...
Vis hele sitatet...
Her i Hordaland får man studentrabatt om man er lærling og over 20 år på bussen. Da kan man ikke få ungdomskort lenger, så man får redusert pris på periodekort. Fikk en mail av arbeidsgiver om dette for ikke lenge siden, men siden jeg er 18 gjelder ikke dette meg.
Sitat av simen929 Vis innlegg
Her i Hordaland får man studentrabatt om man er lærling og over 20 år på bussen. Da kan man ikke få ungdomskort lenger, så man får redusert pris på periodekort. Fikk en mail av arbeidsgiver om dette for ikke lenge siden, men siden jeg er 18 gjelder ikke dette meg.
Vis hele sitatet...
Det er jo supert!
Bra at noen sjønner det

Kan nevnes at det er 800,- for ungdomskort i Trøndelag....
Sist endret av xLAx; 15. juli 2010 kl. 15:18.