Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2854
Ridder av 1. klasse
Hallo

Har en PC her som ikke vil åpne nettleseren... jeg er på nettet, kan ping f.eks vg.no og får svar... Mailen fungerer, men ikke mozilla firefox eller internet explorer... hvis jeg ser på prosesser som kjører så kjører firefox.exe men selve nettleseren åpner seg aldri... virker som at det er noe som sperrer nettleserene... har sjekket virus program og alt slikt. Har også prøvd å avinstallere firefox, og installert det på nytt, men det hjalp ikke.

Så,er det noen som har noen gode råd?... sitter litt fast no...
Brannmur? Skolepc?
Ridder av 1. klasse
Trådstarter
brannmuren e av... nei, e ikke en skole PC, e en jobb PC... e litt usikker på kossen selve nettverksstrukturen ser ut... men PCen går i alle fall ut på nettet via en egen router fra BKK og ut i verden... Men sånn som mailen ligger på en server... men e usikker på om PCen går ut på nettet via denne serveren? eller om den bare snakker med serveren når den skal lese mail...
Prøvd å starte maskinen på nytt?
Ridder av 1. klasse
Trådstarter
jepp... forstår ikke helt hvor feilen ligger...for meg virker det som at det er noe som på en måte blokkerer nettleseren å åpne seg... for selve prosessen kjører jo...
Bedriften har vell laget en sperre på nettelesere da.
Ridder av 1. klasse
Trådstarter
det er jo en mulighet... men skjønner ikke helt hvorfor de plutselig skal ha gjort det? har jo virket før... men sperre? det hadde vel ikke selve prosessen startet? eller? I så fall ligger vel denne sperren på PCen?
Sist endret av Mchjort; 19. april 2010 kl. 10:01.
Kan hende at du har en keylogger eller lignende som prøver å sende noe fra din maskin via en proxy. Men veldig ofte så har proxien stoppet eller er feil konfigurert osv.

Sjekk instillinger og sjekk om nettleseren prøver å koble seg til en proxy kan være mulig det.
Prøv å kjøre en "portabel" versjon av firefox fra minnepinne: http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

Eller bruke en mindre kjent webleser som de nevnt på denne siden: http://www.free-web-browsers.com/
Ridder av 1. klasse
Trådstarter
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Kan hende at du har en keylogger eller lignende som prøver å sende noe fra din maskin via en proxy. Men veldig ofte så har proxien stoppet eller er feil konfigurert osv.

Sjekk instillinger og sjekk om nettleseren prøver å koble seg til en proxy kan være mulig det.
Vis hele sitatet...
ja, men får ikke åpnet selve nettleseren, når jeg klikker på Firefox ikonet, så skjer det ikke noe mer... men når jeg ser på prosesser så kjører firefox.exe , og jeg må vel åpne nettleseren for å kunne se instillinger?

då har eg snakket med de som har ansvaret for nettverket, og de sa at PCen gikk ut på nettet via routeren fra BKK, og at den snakket med en server for å hente mail. De hadde heller ikke blokkert nettleseren, og de visste heller ikke ka som var løsningen på problemet...

Men, jeg fant ut at det lå et program på PCen som jeg mistenker for å være "fake" virus program, for når jeg avinstallerte dette programmet, og rebootet pcen, så kjørte Windows en sånn type disk test eller disk scan eller ka det heter... og så slettet windows noen filer... og når PCen startet igjen fungerte både IE og Firefox! Så problemet er løst!
Start - Kjør (win + r) og skriv: firefox -P
spør sjefen eller de som tar seg av internett/servere osv på jobben?