Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1903
Hey.
Noe sikkert alle som bor i Oslo / Akershus er har sikkert Ungdoms kortet fra SL til 390. kr ,-

Noen bekjente av meg forklarte ossen man kunne ''viske'' ut det stempelet du får når du kjører med nytt kort.

Var noe med kloor.
Noen som har en guide på dette?

-STS
Bare sånn til info:
Dette stempelet er det samme stempelet man får på bussen, toget, stempleautomater, etc i Oslo og Akershus.
Jepp, stemmer
Ingen som vet?
Rødsprit? Tar vertfall det meste av stempel/tusj/kulepenn/maling etc..
Skal jeg bare ta litt rød sprit på en klut og viske forsiktig da?
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Skal jeg bare ta litt rød sprit på en klut og viske forsiktig da?
Vis hele sitatet...
hva tror du?

eventuellt bruke en såkalt q-tips (bomull på pinne)
Sist endret av VivaLatrina; 9. januar 2009 kl. 11:51.
Overrasker meg at ingen har nevnt trikset med teip..

Du tar tynn gjennomsiktig teip over der man stempler, så stempler du den på en automat, så når måneden har gått river du bare av teipen og teiper på nytt...
Sitat av Initzuriel Vis innlegg
Overrasker meg at ingen har nevnt trikset med teip..

Du tar tynn gjennomsiktig teip over der man stempler, så stempler du den på en automat, så når måneden har gått river du bare av teipen og teiper på nytt...
Vis hele sitatet...
Kjenner noen som har blitt tatt på det, boten var høyere siden det ble regnet som forfalskning. Lykke til
Sitat av Initzuriel Vis innlegg
Overrasker meg at ingen har nevnt trikset med teip..

Du tar tynn gjennomsiktig teip over der man stempler, så stempler du den på en automat, så når måneden har gått river du bare av teipen og teiper på nytt...
Vis hele sitatet...
aha
Men hvor er disse automatene, jeg får alltid stempel på toget /bussen
Gule bokser på noen oslo busser eller ved inngangen/på vei til plattformen på togstasjoner.
Aha, de har jeg kun sett på Nesodd båten
de er over alt, ihvertfall på hver eneste t-bane stasjon i oslo-sentrum.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
I forbindelse med innføringen av fleksus, er mange av de gamle stemplingsautomatene fjernet.
Et godt tips jeg har brukt, er at jeg har tatt et stearin lys (Hvit) og gni det på feltet hvor stempelet kommer. Så brukte jeg korte i 1 mnd (smart og ha kortet et sted hvor stearinen ikke blir gnidd vekk) Etter 1 mnd skrapte jeg bort stearinen, og stempelet. For og gjore det samme igjen neste mnd
Fungerte bra i hele 2008, men 3 januar ble jeg tatt og 1700 kr i bot for forfalskning av bilett
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Et godt tips jeg har brukt, er at jeg har tatt et stearin lys (Hvit) og gni det på feltet hvor stempelet kommer. Så brukte jeg korte i 1 mnd (smart og ha kortet et sted hvor stearinen ikke blir gnidd vekk) Etter 1 mnd skrapte jeg bort stearinen, og stempelet. For og gjore det samme igjen neste mnd
Fungerte bra i hele 2008, men 3 januar ble jeg tatt og 1700 kr i bot for forfalskning av bilett
Vis hele sitatet...
Ossen ble du tatt? :P
Fant dem ut av stearinen? xD
Oi, dette kunne vært intresant. Har brukt samme måndeskort siden det ble steplet august i fjor, funker fortsatt. Skjelden noen bussjåfører som ser på kortet, har aldri vært på en kontroll i mitt liv heller. Prøver ikke å bruke det på toget da, så skulle gjerne sluppet å betale 50spenn der hver gang jeg må ta toget. (Norges billige kollektivtransport, woho! )

@Kastrup
Hvordan ble du tatt? Prøvde du å slippe unna :P ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av DrMight Vis innlegg
Rødsprit? Tar vertfall det meste av stempel/tusj/kulepenn/maling etc..
Vis hele sitatet...

Det funka ikke her :/
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Aha, de har jeg kun sett på Nesodd båten
Vis hele sitatet...
Om du kun har sett de på nesoddbåten forstår jeg lite.

Det betyr at du har vært i oslo, og det står flere på akerbrygge, alle (tror jeg) T-banestasjoner...
Tar ikke T-banen så mye.
Da da skal jeg ha øynene åpne