Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1900
Hei,
jeg er paa utkikk etter en tekstbehandler som ikke kan aapne .txt - paa tvers av operativ system eller whatever, saa lenge det er en tekstbehandler som ikke kan aapne .txt

TAKK!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Får jeg spørre hva du skal med det? ^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uh,
trur ikkje det finst tekstbehandlere som ikkje kan lese rein ASCII, ettersom det ville vere å skyte seg i foten kva markedsandelar angår...
jeg er uhyre nysjerrig på bruken av dette
Sist endret av MagicalTrevor; 6. november 2007 kl. 08:36.
Sitat av MagicalTrevor
jeg er uhyre nysjerrig på bruken av dette
Vis hele sitatet...
i second that emotion
En tekstbehandler som ikke åpner tekstfiler faktisk.. Den var ny.

Hva skal du med dette? Irritere skiten av noen eller noe sånt?
Hahahaha!! Den var god!!!
Er ikke første april idag, vet du, jeTs

I tilfelle noen lurte, er jeg tilfeldigvis på utkikk etter et fotoapparat som ikke tar bilder :b Eller en deodorant som ikke stopper svettelukt... Eller sokker med hull i tærne, og mye annet rart....

(Beklager, folkens, er bare født med dårlig humor)
Sitat av policeboy
Hahahaha!! Den var god!!!
I tilfelle noen lurte, er jeg tilfeldigvis på utkikk etter et fotoapparat som ikke tar bilder :b
Vis hele sitatet...
Hehe, den var egentlig god xD

OT:
Finnes det da - det er jo på en måte hele pointet med programmet.
Sist endret av Restyle; 6. november 2007 kl. 10:08.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kanskje du kan utvikle din egen som bare kan åpne og lagre til et eller annet obskurt binærformat som .doc.
Er da ikke noe rart dette? IE klarer jo ikke å lese html riktig... :P
Sitat av Kerrorterror
Er da ikke noe rart dette? IE klarer jo ikke å lese html riktig... :P
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje JeTs burde ta kontakt med Bill Gates, og be han utvikle et slikt program og implementere det i neste Windows-versjon, istedenfor Notisblokk. DET ville jo stå i stil til hele resten av Windows...
Jeg antar at det du er ute etter er et program som kan lese ren tekst, men som ikke kan åpne filer med endelsen TXT?
Sitat av policeboy
Hahahaha!! Den var god!!!
Er ikke første april idag, vet du, jeTs

I tilfelle noen lurte, er jeg tilfeldigvis på utkikk etter et fotoapparat som ikke tar bilder :b Eller en deodorant som ikke stopper svettelukt... Eller sokker med hull i tærne, og mye annet rart....

(Beklager, folkens, er bare født med dårlig humor)
Vis hele sitatet...

Dude! Jeg har tilfeldigvis et fotoapparat som ikke kan ta bilder! Interessert?

OT: WhaATTACK? :O
tjobo: Oh yes please, sir! How kind of you! And free of charge, I presume?
Jeg vet i alle fall at gedit ikke åpner binærformat period. Litt usikker på hvordan notepad er, men du kan jo prøve å omdøpe en mp3-fil til .txt. Eneste løsning jeg har til det litt obskure spørsmålet ditt.
Policeboy: Sure thing boss!
Hvis du gir faen i operativsystem og plattform og slikt:

SMS-leseren på nokia 6320. Den kan lese sms, men ikke .txt filer på minnekortet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Turbolego
i second that emotion
Vis hele sitatet...
Er det noe som heter "I third" osv? Hvis det gjør det, gjør jeg det.. ellers får jeg bare si "second" jeg også.
Tror ikke noe sånt finnes offentlig, så du får lage en selv som spytter ut en eller annen tilfeldig datastrøm hvis endelsen på filen er txt.

Tipper egentlig du mener at du vil ha en editor som ikke automatisk stiller inn OS til å åpne txt-filer i det programmet, siden du allerede har en veldig god leser for .txt. Likevel gir det så utrolig lite mening.
Kom igjen nå da, jeTs, avslør spøken daaa!!

P.S: Er dette et slags Ålesundsk-fenomen..?
Trådstarter
jeg skal "irritere" læreren min som skrev en eksamensoppgave at "alle tekstbehandlere kan åpne en tekstfil" - dum som jeg var svarte jeg False da jeg tenkte på .doc : ) så noen som kommer opp med noe =|
det skiller B fra A

tenker noe i banen som, la oss si "gedit" f.ex eller et program som KUN åpner .doc f.ex
Sist endret av jeTs; 7. november 2007 kl. 07:28.
Good luck, du skal lete lenge etter et program som åpner .doc og ikke .txt ^^
Lenge leve kverulering
Tja, Microsoft gir vel ut noen sånne gratis-program, der man kan åpne og lese diverse filer fra Office-pakken. Så det kan hende at et av de programmene faktisk kan åpne .doc og ikke .txt - uten at jeg gidder undersøke :b Men, uansett, kan vel ikke kalles tekstBEHANDLINGsprogram for det...

Edit: Heter vel "Microsoft Word Viewer"....
Sist endret av policeboy; 7. november 2007 kl. 15:07.
Sitat av jeTs
jeg skal "irritere" læreren min som skrev en eksamensoppgave at "alle tekstbehandlere kan åpne en tekstfil" - dum som jeg var svarte jeg False da jeg tenkte på .doc : ) så noen som kommer opp med noe =|
det skiller B fra A
Vis hele sitatet...
Du tok feil, eod.
Skal du ha noe sånt må du skrive det selv.