Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2310
Heisann. Jeg ble spurt av en fotograf i hjembyen min om jeg kunne lage portefølje for han. Han ville at den skulle være kul samtidig som den skulle være lett å navigere. Tror ikke jeg trenger å si så mye, men håper at jeg kan få noen pekepinner hos folk.

(Merk: Det aller meste av grafisk materiale kommer fra arbeidsgiver.)

www.yngvestaberg.com

Innlegg som ikke er konstruktive vil bli oversett.
Kort kritikk: Veldig kult! Litt uoversiktig mtp hva man kan trykke på og ikke rundt bildet og den jordkloden oppe i venstre hjørne så ga et litt amatørpreg.
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av torsken
Kort kritikk: Veldig kult! Litt uoversiktig mtp hva man kan trykke på og ikke rundt bildet og den jordkloden oppe i venstre hjørne så ga et litt amatørpreg.
Vis hele sitatet...
Jordkloden er kun for statestikk, ble automatisk lagt til av koden til stats-siden. Den er lett å fjerne.

Men ja, det er kanskje litt vanskelig å se hva man kan trykke på, men det er vel ganske opplagt?
nice . syns det var litt knotete å se på bildene da. hva med å kynne trykke på bildet for å komme seg til deg neste?
Liten rettelse, men "snap" i flertall blir "snaps", og ikke "snap's".
Meget bra, men savnet litt en "Neste" knapp der man kan gå til neste bilde uten å måtte klikke på neste thumbnail. Sorry om den er der uten at jeg ser den .
Jeg liker idéen din, men savner en mere oversiktlig og brukervennlig portefølje
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av nygard
nice . syns det var litt knotete å se på bildene da. hva med å kynne trykke på bildet for å komme seg til deg neste?
Vis hele sitatet...
Er ikke jeg som har utviklet selve galleriet, det er et gratis galleri jeg fant på nett. (Oppdragsgiver valgte selv ut det).

Sitat av Khazeth
Liten rettelse, men "snap" i flertall blir "snaps", og ikke "snap's".
Vis hele sitatet...
Så sannelig, den har jeg ikke sett. Tusen takk

Sitat av alizm0
Meget bra, men savnet litt en "Neste" knapp der man kan gå til neste bilde uten å måtte klikke på neste thumbnail. Sorry om den er der uten at jeg ser den .
Vis hele sitatet...
Jeg savner også denne funksjonen, skal se om jeg får til å jukse litt med flashfilen

Sitat av andregjoh
Jeg liker idéen din, men savner en mere oversiktlig og brukervennlig portefølje
Vis hele sitatet...
Hvordan ville du gjort den mer oversiktlig og brukervennlig?

Trykk på en kategori, trykk fullskjerm knappen i nedre høyre hjørnet, trykk på thumbsene for å se de større. Trykk av fullskjerm med samme knapp, velg ny kategori, osv..
Sida var ubrukelig i 800x480.
Men med tanke på hvor få det er som bruker det, betyr det vel lite.
Sitat av goillum
Hvordan ville du gjort den mer oversiktlig og brukervennlig?

Trykk på en kategori, trykk fullskjerm knappen i nedre høyre hjørnet, trykk på thumbsene for å se de større. Trykk av fullskjerm med samme knapp, velg ny kategori, osv..
Vis hele sitatet...
Tenker litt på noe sånt som at du har en "neste"knapp, evt. åpner muligheten til å bruke piltastene til å bla mellom bildene.. Slike ting
Berre's Avatar
Trådstarter
Hvem i alle dager bruker 800x480?

Kjører 1280x800 selv, å da er siden litt for høy, men de aller fleste vil jeg tro kjører over 800 i høyde.
Veldig kul side, likte heller ikkje jordkloden, eller den hvite margen som går ned under den.. Unødvendig?.. Skjønner hva folk sier om at det var litt vanskelig med hvor man skal trykke - men når du først skjønner dealen går det jo greit..

Har ikkje peiling på sånt som dette - men ville det vært vanskelig å legge inn en funksjon som at når du åpner siden blir det som en "mouseover", fra venstre til høyre? At først får "Winter" den rosa borden, så "Snaps", "Summer" og "People"? Det ville latt folk som åpner siden fort skjønne poenget, slik at de kan dra musen sin dit de vil.. Håper dette ble forståelig, og kanskje til og med brukbart.. Who knows...

Edit: Hadde heller ikkje skadet å fått det midt på skjermen for widescreen..
Sist endret av Coldfire; 13. mai 2008 kl. 20:08.
Veldig bra.. Eneste er at alle greiene på starten unntatt skateboardeet rører på seg når du holder musa over.
Kunne også vært en nesteknapp når du ser på bilder (kanskje piltastene hvis du får det til?).
Ellers ikke noe særlig..

Kjører en gammel 15" IBM-skjerm og har ingen problemer med å vise siden.
De fleste widescreen-skjermer kjører vel godt over 800 i høyde??
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Coldfire
Veldig kul side, likte heller ikkje jordkloden, eller den hvite margen som går ned under den.. Unødvendig?.. Skjønner hva folk sier om at det var litt vanskelig med hvor man skal trykke - men når du først skjønner dealen går det jo greit..

Har ikkje peiling på sånt som dette - men ville det vært vanskelig å legge inn en funksjon som at når du åpner siden blir det som en "mouseover", fra venstre til høyre? At først får "Winter" den rosa borden, så "Snaps", "Summer" og "People"? Det ville latt folk som åpner siden fort skjønne poenget, slik at de kan dra musen sin dit de vil.. Håper dette ble forståelig, og kanskje til og med brukbart.. Who knows...

Edit: Hadde heller ikkje skadet å fått det midt på skjermen for widescreen..
Vis hele sitatet...
Jordkloden kommer til å forsvinne. Den hvite margen er tydeligvis en liten feil jeg ikke har merket selv, for den har jeg ikke planlagt i det heletatt.

Det med intro-mouseover greiene du snakker om så er det jo en idè, men jeg vil tro at de fleste klarer å løse det mysteriumet på knappe sekunder.

Midtstilt hadde jeg helt glemt, takk for påminnelsen

Sitat av Fardin
Veldig bra.. Eneste er at alle greiene på starten unntatt skateboardeet rører på seg når du holder musa over.
Kunne også vært en nesteknapp når du ser på bilder (kanskje piltastene hvis du får det til?).
Ellers ikke noe særlig..

Kjører en gammel 15" IBM-skjerm og har ingen problemer med å vise siden.
De fleste widescreen-skjermer kjører vel godt over 800 i høyde??
Vis hele sitatet...

Skateboardet rører seg ikke grunnet en bug som ikke lar seg fikse.

Nesteknapp med piltastene tror jeg at jeg kommer til å fikse.

Tror de aller fleste kjører over 800 i høyde, men jeg selv har en 13" MacBook
Asus EEE. 800x480, om en da ikke trixere og mixer med div piss.
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av LazySunday
Asus EEE. 800x480, om en da ikke trixere og mixer med div piss.
Vis hele sitatet...
Ok da, det finnes maskiner med så lav oppløsning. Men skal jeg lage en hjemmeside bassert på slikt må jeg ha en autoscale side, noe som budsjettet for dette prosjektet ikke dekte (Den var gratis). Derfor plasserte jeg meg ganske midt på treet i oppløsning.
Dyktig fotograf.
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZrP
Dyktig fotograf.
Vis hele sitatet...
Indeed he is, fotograf for Friflyt blant annet (:
Veldig bra side, eneste jeg ikke likte etter å fort ha titta gjennom den, var den buede teksten på toppen. F.eks om man trykker på brettet. Det gjorde det vanskelig å lese, og så heller ikke spesielt bra ut. Men ellers så har du gjort en god jobb.
Flott side. Likte måten du velger hvilke type bilder du skal se på. Eneste jeg ikke er helt fan av er den buede teksten som er på toppen. Som Mcmak sa. Men fet side du har laget og flink fotograf
Berre's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for gode tilbakemeldinger

Regner med det blir en liten finpuss på den etterhvert her
Pent utseende om man ser bort fra den jordkloden øverst til venstre. Ellers skriver man «snaps» uten apostrof.
Største problemet for min del var at jeg måtte skrolle ned til den der menyen for å bla igjennom bildene. Deretter måtte jeg skrolle opp igjen. Osv. Det ble bare ikke helt plass til alt i nettleseren min.
En litt mer tilgjengelig meny for den som ikke skjønner opplegget med å trykke på bildet kunne kanskje også vert en idé.
Ellers fin side
Sist endret av BigBud; 14. mai 2008 kl. 19:07. Grunn: rette noen unøyaktigheter
Display statistics
1/2 ser altså ikke hele siden, inkludert meg (1440x900). Du kunne fint kuttet ned til 800 vertikale.
Fint design, enkelt å greit, dog på 1024x768 må man scrolle ned for å se teksten som kommer når man tar musen over visse deler.
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av nidhogg
Fint design, enkelt å greit, dog på 1024x768 må man scrolle ned for å se teksten som kommer når man tar musen over visse deler.
Vis hele sitatet...
Merka at oppløsningen kanskje ble litt feil jeg også. Skal se om jeg kan gjøre om litt på det