Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1476
Jeg er forholdvis nybegynner, hatt kamera i 2 år. Har nettopp byttet til Nikon D300.

Disse bildene er tatt på Lier sykehus, eller Lierasylet som er et nedlagt psykiatrisk sykehus her i området.

Håper på konstruktiv kritikk, og flere bilder ligger i bloggen min;

http://www.nabonscrapbooking.com/200...ne-gangen.html
ser jo at jeg ikke har lastet opp riktig her, åssen gjør jeg det da?
Sitat av nabon Vis innlegg
Jeg er forholdvis nybegynner, hatt kamera i 2 år. Har nettopp byttet til Nikon D300.

Disse bildene er tatt på Lier sykehus, eller Lierasylet som er et nedlagt psykiatrisk sykehus her i området.

Håper på konstruktiv kritikk, og flere bilder ligger i bloggen min;

http://www.nabonscrapbooking.com/200...ne-gangen.html
Vis hele sitatet...
Synes du har kommet langt på bare 2 år! Digger spesielt de svart-hvitt bildene fra Lier på bloggen din Stå på videre
Sist endret av Ozzfan; 1. september 2009 kl. 23:26.
For å komme med litt konstruktiv kritikk. Jeg synes ikke at komposisjonen var noe utrolig, ikke at dette er noe krav, men jeg savner en dybdefølelse i bildet.

Ellers er det fine farger, men jeg hadde kanskje tonet ned blåfargen i taket en smule da den trekker til seg veldig mye av oppmerksomheten.

Ellers ett fint bilde.

Hadde i grunn vært fint å kunne se bildet i en litt høyere oppløsning også, blir veldig lite.
Sist endret av BigFigWasp; 1. september 2009 kl. 23:32.
Stilig! Det med rullestolen foran det åpne vinduet var råtøft!
Sitat av MartinB Vis innlegg
For å komme med litt konstruktiv kritikk. Jeg synes ikke at komposisjonen var noe utrolig, ikke at dette er noe krav, men jeg savner en dybdefølelse i bildet.

Ellers er det fine farger, men jeg hadde kanskje tonet ned blåfargen i taket en smule da den trekker til seg veldig mye av oppmerksomheten.

Ellers ett fint bilde.

Hadde i grunn vært fint å kunne se bildet i en litt høyere oppløsning også, blir veldig lite.
Vis hele sitatet...
det ligger store bilder i bloggen min, du kan klikke på det der og se nøyere etter!

Sitat av nabon Vis innlegg
det ligger store bilder i bloggen min, du kan klikke på det der og se nøyere etter!
Vis hele sitatet...
ja, og så er blåfargen veldig sterk i virkeligheten, har ikke kjørt opp den mye...men kan se at det ser mye ut ja!
Sist endret av nabon; 1. september 2009 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Stilig! Det med rullestolen foran det åpne vinduet var råtøft!
Vis hele sitatet...
Må si at jeg likte dette bildet også!
Sitat av spelley Vis innlegg
Må si at jeg likte dette bildet også!
Vis hele sitatet...
takk-takk!
Må si jeg får ikke wow-følelsen av noen av disse bildene. du er svært uheldig med lyset på flere av de, så vinduene blir altfor utbrent for min del. den mørke og skumle stemningen forsvinner. kanskje stikk tilbake en overskyet dag eventuelt seinere på kvelden og få noen skikkelige eksponeringer?

taket er jo helt fantastisk, bruk det for hva det er verdt. samme med resten av linjene i rommene. komposisjonsmessig ser ikke dette særlig gjennomstenkt ut..
Sitat av galningen Vis innlegg
Må si jeg får ikke wow-følelsen av noen av disse bildene. du er svært uheldig med lyset på flere av de, så vinduene blir altfor utbrent for min del. den mørke og skumle stemningen forsvinner. kanskje stikk tilbake en overskyet dag eventuelt seinere på kvelden og få noen skikkelige eksponeringer?

taket er jo helt fantastisk, bruk det for hva det er verdt. samme med resten av linjene i rommene. komposisjonsmessig ser ikke dette særlig gjennomstenkt ut..
Vis hele sitatet...
har du forslag til hvordan jeg kan gjøre forbedringer da?

-med tanke på komposisjonen?
ikke kutt sengebein osv. og jeg tror jeg ville satset på mer vidvinkel i de rommene der. prøv også å finne vinkler folk vanligvis ikke bruker. å stille seg midt i et rom å knipse et bilde er liksom ikke så originalt..
Sitat av galningen Vis innlegg
ikke kutt sengebein osv. og jeg tror jeg ville satset på mer vidvinkel i de rommene der. prøv også å finne vinkler folk vanligvis ikke bruker. å stille seg midt i et rom å knipse et bilde er liksom ikke så originalt..
Vis hele sitatet...

Takker, beina har jeg ikke tenkt så mye på...så takk for det! Vidvinkel har jeg ikke, ikke annet enn det 18-135mm objektivet mitt gir...

For å få symmetrien står jeg midt i rommet, liker det, men har maaaasse bilder derfra, så skal se om det er noen bedre der.

Jeg hadde ikke med meg stativ da vi dro dit, og siden det er adgang forbudt der inne, kan jeg ikke bare dra dit når som helst liksom...

Rådene skal jeg ta med meg i hodet neste gang!
18 er absolutt vidvinkel nok, altså. ser du har brukt 18 på dette bildet, men du kunne med fordel ha utnyttet den og tatt bildet fra en annen vinkel (nå aner jeg jo ikke om du har klippa eller noe heller, da). litt kjedelig, slik som galningen sa... og neste gang kan du også prøve deg på manuell, da vil du kunne styre hvor lyst det vil bli i vinduene, og du vil få en dystrere effekt osv osv (sålenge du har rask nok lukkertid, ikke sant), i motsetning til her, hvor du har brukt aperture. men godt utgangspunkt
Sitat av flashback Vis innlegg
18 er absolutt vidvinkel nok, altså. ser du har brukt 18 på dette bildet, men du kunne med fordel ha utnyttet den og tatt bildet fra en annen vinkel (nå aner jeg jo ikke om du har klippa eller noe heller, da). litt kjedelig, slik som galningen sa... og neste gang kan du også prøve deg på manuell, da vil du kunne styre hvor lyst det vil bli i vinduene, og du vil få en dystrere effekt osv osv (sålenge du har rask nok lukkertid, ikke sant), i motsetning til her, hvor du har brukt aperture. men godt utgangspunkt
Vis hele sitatet...
vi skal snart på tur igjen, og da MED stativ... så da blir det litt lettere å prøve meg fram med litt forskjellig på M.

Alle bildene er vel noe beskåret, og det vel egentlig bare knipsa i vei...det var ganske skarp sol ute, så det var litt vanskelig med vinduene...

Tusen takk for kommentarer, tar gjenr i mot flere tips!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Meget bra bilde!