Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2552
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Vil kjøpe meg en laserpenn. Helst grønn. Helst så kraftig som mulig.

Men etter å ha surfet hva som føles som evig mange forskjellige nettsider hvor de selger lasere så har jeg kommet frem til følgene:

- Mange av laserene er ikke halvparten så kraftige som selgerene utgir dem for å være.
- Mange er pot-modded og varer bare en kort stund før laseren blir veldig svak.
- mange er bare direkte scam. På Ebay selger de ''200''mW lasere som viser seg og være 5mW lasere.

Så derfor kom jeg hit. Noen her som vet om en seriøs nettbutikk som selgere lasere som har kvalitet? Ser helst etter 100 mW grønn laser eller sterkere. Og selfølgelig så billig som mulig
Sjekk ut den guiden her:
http://www.laserpointerforums.com/fo...num=1240363779
Den har ihvertfall hjulpet meg til å luke ut en del søppel.

Vil tro at http://www.o-like.com/ er leverandøren for deg.
Det kommer vel ann på budsjettet ditt, om du vil ha en skikkelig laser så gå for http://nettshop.net da handler du fra en norsk butikk og har forbrukerkjøpsloven med deg om noe skulle gå galt.

De har de samme laserne som LaserGlow på guiden ovenfor.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av campod Vis innlegg
Det kommer vel ann på budsjettet ditt, om du vil ha en skikkelig laser så gå for http://nettshop.net da handler du fra en norsk butikk og har forbrukerkjøpsloven med deg om noe skulle gå galt.

De har de samme laserne som LaserGlow på guiden ovenfor.
Vis hele sitatet...
Kjøpte 50 mW laser derifra for en stund tilbake. betalte 1600 kr og det er mildt sagt extremt drøyt for 50mW. Laseren fungerte helt perfekt den. Eneste ulempen car at den gikk på C2(?) batterier.. brukte sikkert nærmere 2000 bare på batterier de første halve året

Men den ble stjelt. Desverre..

Så er på utkikk etter ny nå. under 500kr hadde vært best


Er litt for trøtt til å kikke videre ikveld, men skal bestille en imorgen om jeg finner en som passer
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Var inne på DX og rota rundt lenge .. Men etter å ha lest igjennom nærmere 50 ratings av andre kjøpere så viste det seg at laserene der var bare rundt halvparten så gode som DX utgir dem for å være. Veldig mange fikk også lasere som ikke fungerte/eller ble ødelagte innen kort tid.

Har allerede bestilt en laser fra O-like.com. Har enda ikke lest en negativ ting om den siden enda De kommer med garanti og har visstnok et fantastisk kundesupport om du skulle få en defekt laser eller lignende.

Takker for all hjelp folkens, men laser er bestilt og threaden er lukket
ikke no vits i å kjøpe no dyre greier hvertfall..
i 10. klasse var jeg i polen og kjøpte da, som alle ungdomsskolegutter, en softgun
den kosta 30-40 kroner (husker ikke helt, men er utrolig lite uansett)
den ble herpa etter noen få magasin med skudd på diverse nakne jentelegger samt det fluffy håret til læreren, men det fulgte med et lasersikte..
det var så sterkt at vi fikk nabovarsler når vi lyste på blokka som lå ca 80-100 meter borte fordi den dekka nesten hele blokka og var så sterk at folk ble blendet når de så ut vinduet
skjønn det den som kan, men jeg forstår ikke hvordan de kan selge så dårlige softguns med helt sinnsyke laserpekere xD
dessuten har den vart drøyt lenge
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vil kjøpe meg en laserpenn. Helst grønn. Helst så kraftig som mulig.

Men etter å ha surfet hva som føles som evig mange forskjellige nettsider hvor de selger lasere så har jeg kommet frem til følgene:

- Mange av laserene er ikke halvparten så kraftige som selgerene utgir dem for å være.
- Mange er pot-modded og varer bare en kort stund før laseren blir veldig svak.
- mange er bare direkte scam. På Ebay selger de ''200''mW lasere som viser seg og være 5mW lasere.

Så derfor kom jeg hit. Noen her som vet om en seriøs nettbutikk som selgere lasere som har kvalitet? Ser helst etter 100 mW grønn laser eller sterkere. Og selfølgelig så billig som mulig
Vis hele sitatet...



Kvalitet koster. Og, ja... Laserbransjen er nokså korrutp. Men jeg LOVER deg at du kommer til å bli 100000% fornøyd med lasere fra http://www.illumi.no/shop/

Jeg kjøpte en 200mW der for litt siden, og det er topp kvalitet! Jeg selger den nå.. Men det er grunnet pengemangel.. Pm meg om interesse. Det er billig
Sist endret av Jazzin; 19. mai 2009 kl. 11:29.
to ting til:

Nettshop er skummelt overpriset i forhold til illumo....

Og jeg gir deg batteri og lader med på kjøpet ..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Kjøpte meg en 200mW rød laser fra www.o-like.com
Og en Grønn 100mW fra Dealextreme.

Begge har vist seg og gi det de lover i output. Minuset er at den grønne ikke har IR filter.
Kostet med under 500kr for dem begge Og det er noe billigere enn både illumo og nettshop noen gang kan tilby!

Selvfølgelig varer ikke disse så veeeldig lenge iforhold til for eks nettshop sine.
Men har nå dog fått 2 lasere som er 2x og 4x så kraftige som nettshop sin 50mW. Til under 30% av prisen!
Skal være en rimilig kraftig kvalitetsforskjell for å matche det
Sist endret av Bombasa; 26. mai 2009 kl. 21:25.
Ir filer er et must. Lyser du på en hvit vegg og ser på prikken, har du mistet halve nattsynet ditt. Seriøst..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Ir filer er et must. Lyser du på en hvit vegg og ser på prikken, har du mistet halve nattsynet ditt. Seriøst..
Vis hele sitatet...
Eventuelt lyse gjennom vindu og få refleksjonen i øyet. Da blir du kjapt blind. Iallefall med en 100 eller 200mW


Men uansett.

Den grønne skal jeg ikke bruke innendørs. overhodet.
Den skal bare brukes utendørs på lysing av stjerner, i tåka eller andre ting langt, langt vekke.

Den røde er til brenning/smelting av duppeditter. Den har ikke IR stråling og er ikke SÅ farlig som den grønne
( vel og merke om du holder øyet unna selve strålen )



Kom foresten på: De selger jo IR briller og IR filter på diverse sider. Til langt under prisen av en laser med IR filter fra nettshop
Sist endret av Bombasa; 27. mai 2009 kl. 12:14.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Stikk til Dragonlasers.com

Jeg har vurdert Hulk 150mw

Jeg tror de er gode i kvalitet, og de svarer veldig fort på E-mail, men
hyggelige svar.
Bra service trur jeg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Eventuelt lyse gjennom vindu og få refleksjonen i øyet. Da blir du kjapt blind. Iallefall med en 100 eller 200mW


Men uansett.

Den grønne skal jeg ikke bruke innendørs. overhodet.
Den skal bare brukes utendørs på lysing av stjerner, i tåka eller andre ting langt, langt vekke.

Den røde er til brenning/smelting av duppeditter. Den har ikke IR stråling og er ikke SÅ farlig som den grønne
( vel og merke om du holder øyet unna selve strålen )





Kom foresten på: De selger jo IR briller og IR filter på diverse sider. Til langt under prisen av en laser med IR filter fra nettshop
Vis hele sitatet...
Det er riktig. Men det er selfølgelig en grunn til at laserene til illumi er dyrer en de du kjøpte. Fikk du f.eks med lasersertfikat? Og ikke det at det spiller inn på prisen..Men ja.. Mange faktorer som laser diode, levetid, output osv,osv...

Som sagt, du får ikke samme laseren.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den røde er til brenning/smelting av duppeditter. Den har ikke IR stråling og er ikke SÅ farlig som den grønne
( vel og merke om du holder øyet unna selve strålen )


Kom foresten på: De selger jo IR briller og IR filter på diverse sider. Til langt under prisen av en laser med IR filter fra nettshop
Vis hele sitatet...
Rød laser sender ikke ut IR-stråling, kun rødt lys. En grønn laser sender IR-stråling inn i noen krystaller som omdanner strålen så den blir grønn, og evt. IR fra laseren er fordi mye av det lekker utenom/gjennom krystallene.

Forresten, får du en såppass kraftig grønn laser mot øynene dine, så har det nok ikke så mye å si om den har IR-filter eller ikke.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Rød laser sender ikke ut IR-stråling, kun rødt lys. En grønn laser sender IR-stråling inn i noen krystaller som omdanner strålen så den blir grønn, og evt. IR fra laseren er fordi mye av det lekker utenom/gjennom krystallene.

Forresten, får du en såppass kraftig grønn laser mot øynene dine, så har det nok ikke så mye å si om den har IR-filter eller ikke.
Vis hele sitatet...
Problemet med IR lys er at lasere sender det ut som en lommelykt, altså mye mer spredd enn selve laser lyset. Du trenger altså ikke å trykke øyeeple inn i selve strålen for å bli skadet. Problem nummer to er at IR lyset ikke blir oppfattet av menneske øyer. Du kan altså få en kraftig dose mitt i pupillen uten engang å blunke.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Det er riktig. Men det er selfølgelig en grunn til at laserene til illumi er dyrer en de du kjøpte. Fikk du f.eks med lasersertfikat? Og ikke det at det spiller inn på prisen..Men ja.. Mange faktorer som laser diode, levetid, output osv,osv...

Som sagt, du får ikke samme laseren.
Vis hele sitatet...
Har fått med garanti på 3 månder på min røde. Holder den ikke lovet output eller har andre feil som gjør at den ikke fungerer så får jeg ny.

Den grønne er kjøpt hos Dealextreme og har ingen garanti (såvidt jeg vet)
Men vet at de sender ny om du får en som er defekt eller ikke har lovet output.

Vet at kvaliteten ikke er lik, men med den _enorme_ prisforskjellen så bryr jeg meg heller ikke!


Beklager for to posts. Trudde de ville sammenslåes automatisk
Den grønne til 50mW på dealextreme er genial. Koster ca 150kr. Under tollgrensen, fri frakt, lyser sterkt og tydelig, aaa batterier som varer lenge, og den brenner ikke øyet ditt om du uheldigvis får strålen reflektert fra et glass. Jeg er enig i at den ikke bør bli brukt innendørs, men fy fader du kan få til noen råe lys-show om du har noe som reflekterer lyset, som f.eks glass gjenstander.

Jeg har måttet kjøpe en ny etter noen måneder, fordi jeg tok den gamle med ut mye i vinter, (det står at den egentlig ikke bør vær i mindre grader enn 20 celcius) Det er det eneste problemet, da her i norge er det somregel kaldt ute når man ser stjernehimmelen. Er det slik med de dyre laserene fra andre sider og, eller tåler de mer kanskje?

Uansett synes jeg det absolutt er verdt det for den lave prisen, bare bruk den pent og varsomt.
Hvis du er ute etter mest fun for penga, går for dealextreme.com.
Jeg er selv storkunde av DX og har testa det meste av laserpenner det.

200mw Rød penn - kan brenne/lage svimerke på sorte og mørke ting på kloss holl. Dvs, du kan brenne hull på plastikposer, svarte ballonger etc. så lenge du holder strålen konstant stille på et punkt. Du kan også bare tusje litt svart på noe du vil svi hull på. Hehe.

200mw Grønn lyser MYE kraftigere enn rød. Men du kan ikke brenne med den.

30mw Grønn lyser etter min mening nesten like godt som 200mw Rød.

Personlig vil jeg som han personen over meg anbefale en 50mW grønn til ca 150 kr,- Under tollgrensa, fri frakt, lyser sterkt og tydelig, aaa batterer. +++ alt som han sa. =)

Men NB: Forskjellene fra billige kinalasere og real stuff. Er at kinalasere IKKE har infrarødtfilter i sine penner. Det betyr at du uansett om peker i retning fra deg vil kjenne at du blir slitene i øynene bare av å se på strålen (ikke å få strålen mot deg, men bare å set den altså.)

50mW Grønn laser er SYKT sterk. Du ser hele strålen når du lyser ute mens det er mørkt. Spesielt kult er det hvis det er litt tåke ute. Selv har jeg lyst over til naboøya fra her jeg bor. Det er ca 3 km. (Jeg så lyset til synet ikke rakk lengre, hehe.)

Mitt tips:
Test den på 50mW først. Finner du ut at du vil ha sterkere saker. Så kan du heller ta det i omgang to. Men 50mW grønn laser er STERKT. =)
Om du ikke har lasersertfikat, er det ulovelig å eie lasere på mer en 5mW.. Bare nevner det..
www.wickedlasers.com er uten tvil best i min mening, alltid kraftigst til en billig penge, super kvalitet.

Jeg har Red Pulsar 125mW, veldig fornøyd me den
Sist endret av TylerDurden; 28. mai 2009 kl. 08:44.
Hvilken 50mw på dealextreme skal jeg velge? Finner mange...
Sist endret av Tyrkeren; 28. mai 2009 kl. 18:11.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Ok.
En ting: Jeg har alt kjøpt og mottat laserene mine!
Trenger ikke flere råd nå..

Kjøpte 100mW ''true'' green fra DX. (alltid kjøp ''true'', de er best)
Og den røde 200mW fra o-like. (samme som de har på DX)
Med frakt, begge laserene og toll så kom prisen på unnder 500kr.


Foresten, 50mW kan LETT skade øynene dine! Bruker ikke min grønne inne uansett. bedre å være litt forsiktig enn blind mener nå jeg.
Sist endret av Bombasa; 29. mai 2009 kl. 00:58.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Om du ikke har lasersertfikat, er det ulovelig å eie lasere på mer en 5mW.. Bare nevner det..
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri hørt om. Kan du henvise til en kilde på dette?
Sitat av https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Statens-stralevern/Soknad-om-tillatelse-til-import-salg-og-bruk-av-laserlaserprodukt/ Vis innlegg
Krav om vedlegg

Sertifikat (dokumentasjon) fra testlaboratorium som bekrefter klassifisering av laser/laserprodukt
Vis hele sitatet...
Så, der har du det..

Og om jeg ikke fant akkurat riktig link .. Så vel, bare ikke tro meg
Hvorfor skal dere lyse på stjerner med laser? Bare lurer, har ikke hørt noe om hvordan og hvorfor man gjør det før...
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Så, der har du det..

Og om jeg ikke fant akkurat riktig link .. Så vel, bare ikke tro meg
Vis hele sitatet...
Kan ikke se at det stilles krav om å melde fra til Statens strålevern for privatpersoner, kun virksomheter som skal bruke lasere innenfor arbeidslivet.

Og med tanke på at jeg lett kan bestille en 750mW laser fra en norsk nettside, så synes jeg at en grense på 5mW høres litt merkelig ut. Jeg vet at de har en slik grense i USA, men den er jo ikke akkurat gjeldene her.

Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Hvorfor skal dere lyse på stjerner med laser? Bare lurer, har ikke hørt noe om hvordan og hvorfor man gjør det før...
Vis hele sitatet...
For å peke på dem, enkelt og greit =)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Usa har grense på 5mw. Australia er enda strengere, der er grensen på 1mW!
Alt over det blir beslaglagt + eventuelt bot.
Du trenger ikke laser sertifikat for å ha en 5mW eller sterkere, ikke her i Norge iallefall.

Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Hvorfor skal dere lyse på stjerner med laser? Bare lurer, har ikke hørt noe om hvordan og hvorfor man gjør det før...
Vis hele sitatet...
Fordi det er gøy! Man ser strålen langt pokkerivold. Selv lyste jeg over 2km igår med min grønne, og det er ganske imponerende å se på ( og ja, jeg så strålen hele veien )
Kostet ikke mer enn 200kr på www.Dealextreme.com.
Mye morro for lite penger
Sist endret av Bombasa; 29. mai 2009 kl. 14:48.
Unnskyld, du ahr helt rett mentalemnet. Det er ikke krav på sertfikat... Skjekket opp litt mere

Sorry :P
Står det noe om temperaturer og slikt på de laserene du har skaffet deg Bombasa? Jeg mener på min grønne 50 mW ble svakere så snart jeg tok den ut i kulden (vinter). Etter å ha gjort det flere ganger har den blitt permanent svak, og måtte kjøpe en ny :P

Og vet noen om noen bra måter å rense linsen for støvpartikler?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chikara Vis innlegg
Står det noe om temperaturer og slikt på de laserene du har skaffet deg Bombasa? Jeg mener på min grønne 50 mW ble svakere så snart jeg tok den ut i kulden (vinter). Etter å ha gjort det flere ganger har den blitt permanent svak, og måtte kjøpe en ny :P

Og vet noen om noen bra måter å rense linsen for støvpartikler?
Vis hele sitatet...
Står på dem begge at tamperaturen bør være mellom 20 - 35C*. Selfølgelig bare så varmt midt på dagen, om været er flotters! på kvelden er det drøyt kaldere

Og angående rensing av laser linsen - søk på Youtube.

Youtube tutorial:
http://www.youtube.com/watch?v=WFqrj...eature=channel

''Lens cleaning kit'':
http://www.lenspen.com/?cPath=&produ...MCP-1&tpid=146
Sist endret av Bombasa; 29. mai 2009 kl. 22:08.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Hvilken 50mw på dealextreme skal jeg velge? Finner mange...
Vis hele sitatet...
Helt enig! Hvilken av dem er bra?
Hehe, noen her som bor rett ved en flyplass?
True 50mW er hyggelig. Har hørt mye positivt om den, dog sett utifra pris.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1371

Har selv en sånn en og har hatt det kos med den.
Sitter selv å venter på en 150 mW fra DX. Gleder meg!
Kosta kun 250,-