Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3266
Noen har som har noen Tips og triks om hvordan man vinner over bevegelsessensor?

Hørt rykter om og ta klarlakk over, men veit jo ikke om noe av dette stemmer.
Er det ikke noe som kan blokke disse signalen?
bevegelsersensor i form av? kamera?
mythbusters testet dette en gang. hvis du holdt ei glassrute foran deg, lurte du de optiske sensorene. holdt du et stort laken foran deg, absorberte du lyden i ultrasoniske sensorer

tror jeg...
du kan jo søke etter den episoden og se den selv
En sånn liten sak som henger i hørne på både hus og skoler.
de er som regel optiske

det jeg har som erfaring er å gå VELDIG, veldig seint, noe sånt som 10cm/minutt. jeg har prøvd dette både på skolen, og hjemme, uten at den røde lysdioden begynner å lyse.
Sist endret av VivaLatrina; 18. november 2008 kl. 15:37.
Men er det ikke noe som kan blokke det? slå den ut?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
De går såvidt jeg vet på IR. Greier du å blokke strålingen greier du å forhindre alarmen fra å løse ut.
Sitat av robhol Vis innlegg
De går såvidt jeg vet på IR. Greier du å blokke strålingen greier du å forhindre alarmen fra å løse ut.
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling på dette, men vil ikke en IR-sensor gi alarm dersom strålingen blir blokkert? Er vel det som er vitsen med IR-sensor?
Mener Mythbusters testa infrarødt også, noe som viste seg å være umulig å lure.
Hadde vært genialt om det var en IR blokker.
Ingen som har en link?
Hvis det finnes da(I)
Sensoren du snakker om er en varmesensor (ir-sensor), samme typen som er foran alle kjøpesenter.

Den slår ut på endinger i varme, noe det skal godt gjøres å skjule.
Riktignok slår de ikke ut på sakte endringer som økende temp eller en som beveger seg veldig, veldig sakte. Du kan begeve deg helt inntil døra på et senter hvis du går super tegt

Du skal i teorien komme deg forbi hvis du øker temp på området den oppfatter til akuratt samme temp. som du har selv, men dette skal godt gjøres i praksis

Videre har alarmer ofte en fast motstand innebygget som gjør at en kortsluttning, brudd eller annen endring i kablene straks vil bli oppdaget. Du kan altså ikke tjuvkoble kablene hvis du kommer til, men mindre du har gode elektronikk kunnskaper og har utrolig god tid!

IR-stråling på wiki (bilde fra varmekamera)
Sist endret av Sparkey; 18. november 2008 kl. 20:11.
Det skal da gå å parallellkoble en endemotstand på detektorsløyfa. Jeg gjorde det på skolen for noen uker siden, og jeg klarte å koble ut detektoren uten at sentralen merket noe. Anlegg koblet på en treplate riktig nok, det ligger jo ikke skjult slik det kommer til å gjøre på skoler, kjøpesenter etc. Du må riktig nok vite hvor stor motstand du trenger.
Sist endret av Insanity; 18. november 2008 kl. 20:20.
Sitat av Big General Vis innlegg
En sånn liten sak som henger i hørne på både hus og skoler.
Vis hele sitatet...
PIR (20millionertegn*)
Mythbuster klarte forresten å lure IR sensoren.
Hvis du er samme temperatur som rommet er du usynlig og kan bevege deg så mye du vil.
De prøvde å sprute iskald co2 på hverandre, men ble altfor fort varmt.
De klarte det med en brannsikker drakt, veldig godt isolert drakt.
Sitat av Insanity Vis innlegg
Det skal da gå å parallellkoble en endemotstand på detektorsløyfa. Jeg gjorde det på skolen for noen uker siden, og jeg klarte å koble ut detektoren uten at sentralen merket noe. Anlegg koblet på en treplate riktig nok, det ligger jo ikke skjult slik det kommer til å gjøre på skoler, kjøpesenter etc. Du må riktig nok vite hvor stor motstand du trenger.
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke hvor billig det systemet du har på skolen din er, men hvis du parallellkobler en endemotstand med den som allerede er der, vil total-resistansen endre seg, og sentralen vil melde sabotasje.
Har jobbet en del i butikk, og har også mine teorier på hva som hjelper.

Det finnes jo hundrevis av alarmsystemer, men det det typiske securitas-systemet består av sensorer i alle hjørner av rommet, og med det samme man åpner butikkdøra om morgenen har man 30 sekunder på å slå inn koden før alarmen går. Noen ganger begynner nedtellingen med det samme jeg åpner døra, og andre ganger rekker jeg å gå helt bort til kodetastaturet før den har oppdaget meg. Om sensorene oppfatter dårlig, eller om systemet lagger er jeg i tvil om, men jeg støtter teorien om at veldig rolige bevegelser kan gjøre at sensorene ikke oppfatter deg.

TEORI 1
Sensorene jobber jo hele døgnet, men det er ikke bruk for dem før det øyeblikket alarmen slås på. Hva om man dekker til disse med noe FØR man slår på alarmen? Vil sensorene merke dette og avgi signal om feil?

TEORI 2
Det spørs også om en bevegelse må ha en viss avstand pr.sekund for å kunne avgi signal... Reklameplakater/dingser som henger fra taket osv kan svaie 5-10cm en hel natt ved et airconditionanlegg i butikken uten at sensorene bryr seg nevneverdig om dette. Så hvis man har sære reflekser i kroppen eller en godt innøvd robot-gange kan man I TEORIEN kunne bevege seg 5-10cm med intervaller på 2 sekunder uten at sensorene skal merke det

Jeg vil ikke anbefale å ødelegge sensorene når dem ikke er aktive. En gang når jeg skulle stenge fikk jeg problemer med å slå på alarmen, og da ringte securitas fra sentralen å sa at det var kabelbrudd i en av sensorene, og at jeg måtte vente med å dra før en vekter hadde kommet for å se på problemet. Systemet stolte ikke på at jeg var rett mann til å skru på alarmen ,og ville rett og slett ikke skru seg på før en vekter kom og tastet inn en annen kode. Deretter ble det satt i gang hyppig patruljering av butikken til dagen etter.

Det systemet jeg snakker om her er ikke nytt! Snakk om et anlegg som er minst 10 år gammelt.
Sist endret av Jack Dalton; 19. november 2008 kl. 15:07.
Teori1: tror nok det går, da mange sensorer reagerer på 'varme' bevegelser, dvs et menneske som beveger seg
Hvis det er PIR detektor (passiv infarød) så kan du dekke til foran det området som tar imot signalene. Det har blitt gjort før i butikker o.l av kriminelle, men husk at nå finnes det også detektorer med en sensor som varsler når noe blir dekket til helt inntil.

Man kan også programere PIR detektorene slik at den må få signaler i fra et område på en hvis størrelse. Så det kan være slik at for eksempel at katter ikke utløser alarmen pga størrelsen, men et menneske vil gjøre det. (Mennesker er større enn katter :P)

Hvis du klipper av kabelen eller noe lignende så vil sentralen varsle om feil på sløyfa. Er det snakk om i en stor bygning så er det adressertbart annlegg og da kan man også se hvilken detektor som har feil. I vanlige hus er det normalt med konvensjonelle annlegg.

Så egentlig er man passe låst.
Det er brukt mye penger, og prøving for å lage alarmanlegg. seff er det forskjell på hvor dyrt anlegget er, men du må ikke tro det bare er til å gå rett inn og fjerne en ledning.
Vel... vil tro at det er lettere å skaffe nøkkel og passord enn å lure en IR sensor.
Når det gjelder nøkler så anbefaler jeg å se på youtube om Bumpkey. Dette fungerer, låsesmeder bruker det mye i norge for å gjøre jobben med å komme seg inn enklere.
Riktignok er det ikke alltid det går, men ofte nok
(Kjenner en låsesmed)

Når det gjelder IR-alarmer så settes disse selvsagt opp slik at de ikke vil så ut på det de overvåker. En sensor sammen med lysstoffrør som beveger seg er selvsagt mindre sensitiv enn en som bare skal passe på et tomt hus. En må huske på at det ikke vil si at en sensor som har "mindre" følsomhet har vanskeligere for å slå ut. Tenk deg at du kommer som en ekstra varmekilde i tillegg til svingningen i lysstoffrøret, dette vil gi like mye utslag som du kom foran sensoren som sto hjemme.

Sensorene på skoler har ofte en lampe, som omtalt, som lyser ved bevegelse. På denne måten kan en teste ut om det skjer noe om en dekker til sensorene. Går alarmen når skolen låses så fungerte det ikke, men om lappen er der neste dag så gikk det bra. Dette er fordelen med å ha tilgang til systemet på dagtid, slik at du kan sjekke ut på forhånd hva som fungerer.
På alarmen vi hadde der vi bodde før, så kunne jeg krype helt nede til gulvet gjennom gangen (1 sensor der!) og inn i stuen (Ingen i den stuen), så jeg kunne "Stjele det jeg ville".

Vet ikke hvordan det var med sensor 2 siden vi ikke har lys på sensorene som lyser når de oppdager noe. Kun på "sentralen" hvis jeg kan kalle det det. (Hadde da klar sikt fra stuen og ut til den, så jeg kune se om den lyste...


På enkelte anlegg kan du faktisk koble ut enkelte sensorer/brannvarslere osv. Vi kune det på den vi hadde når alarmen var av. Noe så enkelt som *2*SENSORNR* Mener det var det. Alarm fra sector. Liten firkantet hvit boks der du trykket koden...
De fleste innbrudds-alarm-sensorer leser infrarød varme. Hvis du holder en plate forran deg som dekker hele deg vil ikke varmen din bli sett. De har også sabotasje sikring som gjør at hvis du plaserer platen mellom 1-3 meter forran sensoren vil alarmen gå, eller hvis du tar strømmen ved å klippe kabel eller ta sikringa... Noen alarmer kan du utløse ved å sette en stor hallogen (arbeidslampe) utenfor vinduet der sensoren er, noe som er litt morsomt
Leste i en artikkel at slike GPRS blokkere kunne sette alarmen ut av spill: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355 Vil tro det er lettere enn å lure sensorene. Det funker dog kun på alarmer som varsler alarmsentralen via GPRS.


Artikkel: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2733439.ece
Sitat av Tagliano Vis innlegg
Leste i en artikkel at slike GPRS blokkere kunne sette alarmen ut av spill: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355 Vil tro det er lettere enn å lure sensorene. Det funker dog kun på alarmer som varsler alarmsentralen via GPRS.


Artikkel: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2733439.ece
Vis hele sitatet...
litten note der hvis du skal bruke den, og dem bruke en altel sender , eller alarm sende som går til alarm sentral, fleste av dem sender sambands feil med enn gang.

hvis det er en regn sms tjeneste rett til bruker så vil den sperre det. eller vil vakt sentral+ kune få beskjed "nett uten deking" på sin mobil.