Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1196
Tok bilde av denne ondskapsfulle måka, som satt å vurderte om han skulle ta over verden nå, eller senere. Samtidig lyste det ondskap all over the place, og jeg ble litt redd.

Tatt i Spania.

http://i2.photobucket.com/albums/y29/VivalaOpium/th_Mkenesherre.jpg
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ufokus på måka.
Kunne kanskje prøvd på få måken litt mer i fokus - men kult bilde

ser jo med engang at måka er gal
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sant nok, ærlig talt trodde jeg den var mer i fokus, men ser nå at så ikke er tilfelle. Bare å beklage. :/
Syntes bildet mistet sin helhet med en avkuttet pipe(?) eller hva det er. Synes også som du har merket selv at måka var i ufokus. Ikke et spesielt bilde synes jeg.
Kjedelig bilde syns jeg. Måker som sitter, og ikke er i bevegelse er vel noe av det kjedeligste motivene man kan finne syns jeg.

Likte himmelen, men ellers et ganske kjedelig bilde.
kult bilde ja. Noe smådill å fikse på men ideen og konseptet var meget bra.
bakgrunnen skulle vært solid, mørk natt feks.....synd med all lysforurensinga
Foruten det at den tydligvis planlegger å drite på bilen min så må jeg si at bildet dessverre var lite interessant.
Synd du hadde så lang lukkertid. På 300mm håndholdt bør du ikke gå så mye under 1/480s (400D har 1,6 cropfaktor, tommelfingerregelen sier ikke lengre lukkertid enn brennvidde. Dermed 300x1,6=480). Litt lengre lukkertid hadde gitt deg mye bedre skarphet.

Ellers var det en fin idé. Jeg ville kanskje gått litt nærmere med litt videre brennvidde og litt mer vinkel oppover for å forsterke inntrykket av at den sitter over oss og ser ondskapsfullt rundt seg.

Måker generelt er et veldig greie å ta bilder av. Hovedsaklig fordi det er så jævlig mange av dem. Fin-fin trening.

Jeg prøvde å gjøre bildet litt mer interessant ved å gjøre litt mer blikkfang ut av måka. Ajustment layers og layer masks er stikkord her.




Edit:

Du kan forøvrig laste ned psd-fila her og se hva som ble gjort: Mkenesherre_edit.psd (3,8MB)
Sist endret av froskenfredrik; 15. august 2008 kl. 12:54.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg synes måka kunne vært en større del av bildet for å gjøre den mer truende.
Hadde blitt bedre hvis måka hadde sett rett inn i kameratet og vært skarpere og nærmere, men jeg liker tittelen på bildet