Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1605
Jeg har veldig lyst på MAC på den ene pc'n min, jeg har windows fra før av, jeg har hørt at det ikke går ann å installere en mac på en windows, men jeg har også hørt at det går ann.

Går det ann å laste ned mac på en windows? Og når man installerer det så er det vell bare å boote fra cd akuratt sånn som man installerer windows?
Det er mulig, det vet jeg.

Men søk på forumet, det er tatt opp flere ganger. Forsøk også å google "osx on pc" el. l.
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Og når man installerer det så er det vell bare å boote fra cd akuratt sånn som man installerer windows?
Vis hele sitatet...
nei det går ikke pga at mac ikke har bios mao må den lures til å tru at den er på en mac
Hva gjør jeg når filen er på over 6 gb, og det bare er 4,7 gb på dvd'ne?
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Hva gjør jeg når filen er på over 6 gb, og det bare er 4,7 gb på dvd'ne?
Vis hele sitatet...
kjøper større dvdr
Sitat av ilucifer Vis innlegg
kjøper større dvdr
Vis hele sitatet...
Såpass skjønter jeg at er mulig. Men vil det være mulig å brenne OS X på 2 cd'r f.eks eller noe? Men da vil det vell bli problemer når jeg skal installere det. Men er det noen andre løsninger?
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Såpass skjønter jeg at er mulig. Men vil det være mulig å brenne OS X på 2 cd'r f.eks eller noe? Men da vil det vell bli problemer når jeg skal installere det. Men er det noen andre løsninger?
Vis hele sitatet...
nei det er ikke mulig usb kan du vistnok bruke
http://www.ihackintosh.com/2009/02/m...ller-yourself/
Sist endret av ilucifer; 18. november 2009 kl. 20:37.
Sitat av ilucifer Vis innlegg
nei det er ikke mulig usb kan du vistnok bruke
http://www.ihackintosh.com/2009/02/m...ller-yourself/
Vis hele sitatet...
Men på den siden står det at du trenger en mac maskin for å laste det inn.

Så hvordan gjør jeg det med en windows?
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Men på den siden står det at du trenger en mac maskin for å laste det inn.

Så hvordan gjør jeg det med en windows?
Vis hele sitatet...
det skal være det samme til windows
bare søk how to use windows to make mac osx usb boot så finner du det ut
Sist endret av ilucifer; 18. november 2009 kl. 20:43.
Først: en Mac er en populærbetegnelse på en datamaskin som er produsert av Apple. Operativsystemet som brukes på slike datamaskiner kalles OS X, og siste versjon heter Snow Leopard.

Denne guiden kan kanskje hjelpe deg videre.
Jeg viste det sånn egentlig halvveis, men ble til at jeg bare kalte det mac.

Takk for hjelp.
hvilket system har du tenkt å kjøre osx86 på?

Har en del erfaring med dette, så kan hjelpe deg litt med det hvis jeg får vite hvilken maskin det skal på
Sitat av bz3rker Vis innlegg
hvilket system har du tenkt å kjøre osx86 på?

Har en del erfaring med dette, så kan hjelpe deg litt med det hvis jeg får vite hvilken maskin det skal på
Vis hele sitatet...
Det er XP.
var ikke akkurat det jeg tenkte på,
tenkte mere på hvilken Hardware som var på datamaskinen din
AMD sempronn eller noe sånt shit.
Sist endret av rhcp-rocks; 18. november 2009 kl. 22:00.
tja, er vell egentlig en tapt sak hvis du nesten ikke vet hvilke pc deler som er i maskinen,
da du må legge inn .Kext filer til hver enkelt del som er i maskinen.
Faen, nå klikka pc'n helt mongo, så jeg tror det blir til at jeg bare laster inn windows 7. Jeg skal bare bruke den til WoW og stepmania uansett, så det er ikke så viktig.
"nå klikka pc'n helt mongo"

Da er nok win 7 en sikker vinner ja...
Det som er er at jeg må formatere pc'n uansett med windows, så når jeg først har gjort det, så gidder jeg ikke å installere OS X, hvertfall ikke med det første. Men det kan nok hende at jeg gjør det etterhvert.
Last ned CPU-Z og se på prosessor-feltet.
Der må det stå SSE2, hvis ikke funker det ikke. Aller helst skal prosessoren din støtte SSE3 hvis jeg har forstått det riktig, men SSE2 funker det også.
Hvis du har håp om å komme noen vei vil jeg anbefale deg å hjelpe oss med å hjelpe deg. «AMD sempronn eller noe sånt shit» gir oss ikke stort, men jeg kan allerede der si deg at det ikke vil bli lett å legge inn OSX Leopard eller Snow Leopard på den maskinen. Apples nyere maskiner bruker utelukkende prosessorer fra Intel, ikke AMD.

Ettersom Apple lager både maskinene og operativsystemet trenger de ikke ta hensyn til masse annen hardware. Dermed er man som regel avhengige av drivere, såkalte «kext»-er (kexts), for å få maskinen til å virke som den skal.
Og før det igjen må man emulere EFI, fordi Apple ikke bruker BIOS. Det gjøres ganske enkelt med f.eks. Chameleon bootloader.

Men for å gjøre det enkelt for deg selv kan du prøve å bruke en ferdig «hacket» OSX-disk som for eksempel iAtkos. Den inneholder en haug av patcher som fikser det meste for deg. Det eneste du må gjøre er å lese manualen og huke av de riktige patchene.
For ordens skyld bør det nevnes at iAtkos og desslike ikke kan anskaffes på lovlig vis
mens vi er inne på dette temaet, så har jeg ett spørsmål:P
har personlig installert osx86 på diverse pc`er den siste tiden, men får det ikke til på Asus Eee 1000h av en eller annen grunn.

Har prøvd de fleste patchet dvd`ene som er på nettet, men ingen virker,
cd`en booter, men den Loader i flere timer uten at noe hender,
og når jeg booter i Verbose mode, så får jeg en:
Sam Multimedie read\write error.

Noen som har opplevd noe slikt selv?

Har sett mange guider på hvordan jeg legger det inn på denne maskinen, men ingen av de som virker
Mest sannsynlig problematisk DVD. Prøv å brenn på nytt med lav hastighet. Hatt samme problem selv, selv om disken fungerte utmerket tidligere.
har prøvd dette, med forskjellige plater, og forskjellige brenne program,
hvilket program brukte du?
Jeg får ikke skjekket det når, for jeg må formatere pc'n først, men jeg gjør det etter jeg har formatert den.
Burn og Verbatim-plater. Brenn så sakte du kan.
Hvordan vil det være å kjøre gjennom f.eks. VMWare? Jeg har veldig lyst til å bruke Mac til Adobe CS og annet småtteri, men kjøre Windows også.

Hvordan er det med oppløsningen i forskjellige virtuelle pcer? Sun Virtualbox er det eneste jeg har vært borti, men det er uaktuelt p.g.a. 800x600 som maks oppløsning.

Og vil jeg kjøre det greit med 3GHz dual core, 4GB RAM og et 8600GT? Og hvordan vil det bli med drivere til f.eks. et Wacom Bamboo Pen & Touch?
Måten Adobe sin creative suite er integrert i Mac liker jeg veldig godt, men orker ikke å styre med partisjonering osv.
Da holder jeg meg til Windows.

Edit: Jeg vil kjøre 1680x1050 som oppløsning, alt mindre er uaktuelt, og alt større er heller ikke aktuelt før jeg får meg ny skjerm.
Sist endret av drittunge; 18. november 2009 kl. 23:14.
finner bare osx versjon av Burn,
men har bare en pc med xp for hånd nå.

Er det noen andre du kan anbefale?
har prøvd img burner, og infracorder
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvordan er det med oppløsningen i forskjellige virtuelle pcer? Sun Virtualbox er det eneste jeg har vært borti, men det er uaktuelt p.g.a. 800x600 som maks oppløsning.
Vis hele sitatet...
hva med fullskjerm. ? blir ikke oppløsningen høyere ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er vel bedre å stille slike spørsmål på www.mac1.no

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f...st=0&sk=t&sd=a