Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3009
Hei,


jeg er klar over at fluesoppen er lovlig, men hva skjer om jeg f.eks. kommer med to store kurver, en vanlig stor, og en større høy en med lokk?

Kan politiet da stanse meg og konfiskere skattene, eller har de ingenting de skulle ha sagt?
De har ingen verdens ting de skulle ha sagt.
mahogn's Avatar
Trådstarter
Det var det jeg håpet. Takker.


Grunnen til at jeg ble litt urolig er pga en annen post jeg leste; en dude hadde bestilt muscaria fra .nl og fikk den stanset i tollen pga innhold var legemiddel og kunne derfor ikke sendes videre.

Det er greit nok at fluesopp i seg selv er lovlig, men når man kommer med kurvene full av godsaker sier det seg mer eller mindre selv hva som kommer til å skje med dem. Er det slik at den røde fluesoppen er lovlig men forbudt å spise f.eks.?
Du har lov å importere den, eksportere den, kjøpe den, selge den, plukke den, tørke den, spise den, drikke den, røyke den, kaste den, du har lov å gjøre hva du vil med den.
Må vel også sies at det finnes bedre ting å ruse seg på en fluesopp da!
Les en del på nettet om opplevelsen, før du velger å gjennomføre...
Hør på Ompa86. Dog skal det være mulig å ta forholdsregler så risikoen for å få i seg giftstoffer er minimal (sjekk Erowid).

Jeg må bare få gå kvartveis offtopic her og slenge følgende ut på debatten: Er det ikke påfallende hvordan ethvert nytt rusmiddel automatisk havner på narkotikalisten med minimalt av egen-research fra myndighetenes side, mens fluesopp, som de fleste kjenner som en giftsopp, men som de med litt peiling vet kan brukes som nytelsesmiddel, ikke er nevnt?

Jeg mener ikke nødvendigvis at flere stoffer skulle vært lovlig eller at fluesopp skulle vært bannlyst, jeg bare påpeker en tendens jeg har lagt merke til (såvidt jeg vet er heller ikke Datura ulovlig?).
Godt poeng xtapolapocetl.

Men tør jeg spørre, hva herren insinuerer?
Jeg insinuerer ingenting, jeg bare påpeker at det kan virke som den lovgivende makt er mer opptatt av å forby substanser folk kan risikere å ha det moro med, uten umiddelbare skadelige bivirkninger, enn å holde folk fra å bruke stoffer de virkelig risikerer å skade seg på.
xtapolapocetl:
Det er ganske greit fordi de vil gi et inntrykk om at "dop er feil", uansett hvilket dop det gjelder. Bortsett fra et skadelig løsemiddel da selvfølgelig, altfor mye penger i det.
øøø... med mindre de mistenker at du har som hensikt å lage gift... tror jeg politiet bare vil stoppe deg for å informere om at du ikke burde spise fluesopp... kanskje til og med spørre om du er turist...

"unskyld meg, unge mann, men vet de ikke at fluesopp er farlig å spise?"
Sist endret av Turbolego; 1. juli 2007 kl. 00:27.
"farlig? hah! dette skal jeg jo ruse meg på!"
mahogn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ompa86
Må vel også sies at det finnes bedre ting å ruse seg på en fluesopp da!
Les en del på nettet om opplevelsen, før du velger å gjennomføre...
Vis hele sitatet...

Sier du det?
Mitt eget intuitive instinkt etter 3 år med hard research sier nemlig noe helt annet.
På akkurat denne spesifikke soppen; i moderate mengder eksisterer det faktisk ikke noe bedre å ruse seg på. Men vi får se, det kan være jeg tar feil.

Når jeg sier moderate mengder snakker vi 1 til 3.5 gram (1), (det handler derfor ikke om en entogen/psykadelisk rus), som et substans som til dagligdags kan og vil, (etter alle erfaringer på slike doser jeg har lest, minst 100 stk) fremheve godt humør og generelt på topp fysisk/psykisk velvære, mer overskudd/energi/glødende i støtet, kreativitet, hundre ganger mer interessante og virkelighetsfølende drømmer (om man tar 1 gram tørket før man legger seg), null smerte, positivitet og glede i hverdagen osv.


Jeg selvsagt også fullt klar over de negative effektene, men disse finner man bare igjen i mennesker som

1. kjøpte soppen over nett,
2. ikke visste hva dem drev med, og sist men ikke minst:
3. tok altfor store doser.


Jeg tror hemmeligheten med Amanita Muscaria er å begynne i ørsmå mengder og jobbe seg oppover, alt etter hva man føler for. (Jeg har ikke noe behov for en psykadelisk/sjamanistisk hardcore ritualistisk indre reise på denne skatten med det første)

Tatt i betrakning mytologi, historie, sjamanistiske ritualer o.l. arbeide gjort rundt/til ære for denne soppen opp gjennom tidene, føler jeg meg mer enn trygg på at min egen beslutning er en av de klokeste til nå. Dette blir PRIMA greier. =)


Skjønt, igjen - Jeg KAN ta feil.
Derfor gir man selvsagt tilbakemeldinger om dette om negative hendelser o.l. i små doser skulle forekomme - Ikke at det skjer.


1. TØRKET
Tipser også om melk, grapefrukt juice osv.


Om du har erfaring fra før; om man leser fra side 50 i boka, skrevet av Donald E. Teeter, "The Sacred Secret" (Last ned her), vil du finne noen helt syke oppskrifter og tilbredelestips.

Så til det jeg fant mest interesannt,


Donald E. mente å ha bragt en "død" (ergo brukt) Amanita Muscaria tilbake til livet etter gjett hvor mange, 3 dager, bare ved å blande den i grapejuice og la den stå og gjøre sitt i 70 timer.

Fluesoppen kunne da brukes på ny, og blandingen ble visstnok like potent som den forrige gjort med samme sopp! I eldre dager kan nok dette ha vakt oppsikt, og mennesker ville nok etter å ha vitnet noe slikt, kommet til en konklusjon at de som spiste av noe udødelig, selv ble udødelig. Fascinerende lesning.

Donald E. Teeter har 30 år med research bak seg, samt 10 års erfaring med eget konsum.
Sist endret av mahogn; 2. juli 2007 kl. 00:33.