Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6841
Hei!

Jeg har vært litt innpå sandefjordpanitball.no og vurderer å kjøpe meg en softgun.....
Har sett litt på Cybergun Desert Eagle 44 magnum fjærpistol til 500 kr

Men jeg vil ha noe som holder og man kan ha krig med

Så det jeg lurer på om noen har noe erfaring med softgun, og kunne kanskje anbefalt noe under 1000 kr

Eller må man ut med flere tusen spenn for å få noe som duger?
Cybergun er søppel. Se etter merker som Tokyo Marui, KJ Works, Classic Army, King Arms, ICS og KSC. For 1000 kroner får du en KJ Works Beretta M9 eller en TM Glock 17, legger du til en tusenlapp til får du en f.eks TM M16A2.
Husk å kjøpe en Softgun med metalløp, veit ikke hvor mange som har de der.
mulig alle har det, men er ikke sikker.

angående hastighet på kuler:
skal du ha krig osv... så er det ikke lov å ha en hastighet over 300fps (eller?)
tror alle softgunpistoler som er brukbare, er regulert til den hastigheten der.
Men det er fortsatt mange som trimmer de... bli seff vondere å bli treft, og du kan skade deg viss du blir treft på de rette stedene (avhengig av hvor mye du ar trimma den seff)

men vil anbefale deg å se gjennom flere nettsteder
kjenner mange som har handla der, og de er ikke kjent for å ha verdens beste service
Jeg vil anbefale denne siden.
www.airsoftguns.info

Les der, kikk i butikker, les mer på den siden.
Trådstarter
92 8
Takk for alle som har svart

Har dere noen gun og anbefale for krig, som ikke er så sterk at man skriker vær gang man blir truffet?
kjøp AEG gun, som illusion^ anbefalte så er den siden veldig bra, får det du kjøper iløpet av 4-5 dager
Sist endret av TinnSoldat; 10. juli 2008 kl. 17:19.
For det første vi SPILLER vi kriger ikke. Krig er noe de holder på med i a-stan og irak.

For å ha det gøy når du SPILLER er nok det beste en aeg, Toky marui er det billigste alternativet som er best for en som er helt ny i sporten. De kommer med plastkropp, men interne deler holder lenge og fps ligger på ca 275-290.
Gå inn på www.nasf.no for en oversikt over airsoftklubber rundt om i landet.

Moralpreken: DET ER 18ÅRS GRENSE FOR Å EIE OG BRUKE AIRSOFTVÅPEN.
Putas har egentli rett, men Tokyo Marui er ikke toppen av haugen på alle mulige områder. Det har kommet kinakloner som har vist seg å være tilnærmet like gode, og mange av tokyo-maruiene har for svake kropper osv.

Finn noe som ser bra ut og google etter reviews. Jeg er VFC + Classic Army fan, men ser endel på kinakloner for tiden. Mye bra der også om gjør litt research.
Kinakloner har blitt bedere men er ikke 100% enda. For en som er helt ny er det mye bedere å kjøpe noe som fungere 90% av tilfellene enn en kinaklone som kanskje tar kvelden første spill.
Er mye rart som kan gå galt med en AEG selv en til 5000kr kan konke etter første spill. Men feilprosenten er mye lavere på de gode gamle kjente merkene.
Jeg elsnger meg på tråden her.
Har planer om å kjøpe meg en AK47, da min MP5 er litt stusselig. Tenkte jeg skulle kjøpe AK47 AKM fra ED Airsoft, produsert av Cybergun. Er det noen som har noen erfaring med dem, utover at de er "søppel"?
Finnes mange, mye bedre alternativer til "cybergun" (som jeg aldri har hørt noe om).

www.softgunbutikken.com
Sitat av Deagleflyndre
https://buyfuture.secure.flexiweb.no...ctview/158898/ noen som vet om denne har metalløp?
Vis hele sitatet...
De aller, aller fleste gassvåpen har metalløp, spesielt våpen til en slik pris. Selv om KWC er glad i å bruke ABS-plast hvor andre velger å bruke metall, kan jeg nesten garantere at deler som løp, avtrekker, hammer, sikring og vitale deler som styrer avfyringen er av metall.

Anbefaler deg forøvrig å bruke samme tråd til spørsmål om samme ting.
Trådstarter
92 8
Jeg har sett på M733 til 95$ http://www.gunnerairsoft.com/catalog...roducts_id=780

Hvor mye ekstra blir det i moms + frakt fra USA til Norge?

NB: Pakken veier 4.7 kg
Er det noen som kan si meg hvor mye ca jeg må betale til sammen?
Takk
Sist endret av UnKnowN_300; 13. juli 2008 kl. 13:00.
Vis du ska ha en billig soft gun som hold lenge, e veldig treffsikker og e veldig kraftig burde du kjøpe den her. http://www.guntech.no/product_info.p...oducts_id=2089.
Har hatt den i snart 2 år og det er fortsatt som ny.
Beretta M9 full metal, 1299,- god PISTOL, men ellers dårlig i krig
Trådstarter
92 8
Tror jeg skal gå for gevær, men pistol frister det og^^

Tror dere at prisen på frakt blir på mer en 200-300 kr?
Grunnen til at cybergun er så "billig" i forhold til de andre mer kjente merkene er fordi ed airsoft er direkteimportør, mens import av de mer "kjente" merkene skjer gjennom Danmark. Før tok de inn classic army og mauri, men dette har de sluttet med da prisen ikke stod i stil med kvaliteten. 40% av alle markørene de solgte fra classic army kom i retur, i motsetning til skarve 5% fra cybergun.

Her kan dere lese litt om hva selveste Mr. Kalashnikov synes om AKen fra cybergun.
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av UnKnowN_300
Jeg har sett på M733 til 95$ http://www.gunnerairsoft.com/catalog...roducts_id=780

Hvor mye ekstra blir det i moms + frakt fra USA til Norge?

NB: Pakken veier 4.7 kg
Er det noen som kan si meg hvor mye ca jeg må betale til sammen?
Takk
Vis hele sitatet...
Vel for det første så ligger ikke butikken du snakker om i USA men i Kina.

Men hvis du trykker på add to cart og følger de neste stegene så vil du se hva frakten koster.
Momsen vet jeg ikke noe om, men det kan hende at de merker pakkene sine med "Gift" hvis du ber om det, og da vil du så vidt jeg vet slippe moms.

EDIT: Og når jeg først er i gang; noen som har noen erfaringer med butikken?
Sist endret av NAPse; 14. juli 2008 kl. 17:07.
Hvorfor kjøper du ikke bare en fra norge?
Trådstarter
92 8
Sitat av Nicde19
Hvorfor kjøper du ikke bare en fra norge?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe erfaring med butikken.......
Og hvorfor jeg ikke bestiller fra Norge er fordi at det er en del billigere
▼ ... noen uker senere ... ▼
I see you...
NAPse's Avatar
Har du kjøpt en?

Lurer fortsatt på om noen har erfaringer med gunnerairsoft.com.
Og lurer i tillegg på om denne ser ut som en grei softgun, eller om jeg burde lete etter noe annet.

Og jeg sendte dem en mail hvor jeg spurte om de merker pakkene sine med "gift" og det gjør de om du ber dem om det.
vel, jeg kjøpte en co2 desert eagle fra kwc på redwolfairsoft.com. Veldig bra pistol. Men lurer bare på en ting: når jeg skyter på full auto så stopper den nesten alltid opp etter 2-5 skudd og sleden kommer ikke helt tilbake, bare litt. Også kan jeg "høre" gassen. Da må jeg ta ut magasinet før jeg kan skyte igjen. Er det flere som har dette problemet eller er det noe galt med min?
Det skal vel ihvertfall ikke være sånn, så noe galt er det vel. Send dem en mail og spør.
Sitat av Deagleflyndre
vel, jeg kjøpte en co2 desert eagle fra kwc på redwolfairsoft.com. Veldig bra pistol. Men lurer bare på en ting: når jeg skyter på full auto så stopper den nesten alltid opp etter 2-5 skudd og sleden kommer ikke helt tilbake, bare litt. Også kan jeg "høre" gassen. Da må jeg ta ut magasinet før jeg kan skyte igjen. Er det flere som har dette problemet eller er det noe galt med min?
Vis hele sitatet...
Det kan være at co-beholderen din ikke er skrudd godt nok på, eller at det er en løs del som tuller seg inne i pistolen.
Hvis det er en EDSport eller liknende i nærheten, kan du jo alltids gå og spørre.
Lokale airsoft-klubber har dessuten alltid noen kyndige!
nei den er fra redwolf airsoft =p

Sitat av Lunicks
Det kan være at co-beholderen din ikke er skrudd godt nok på, eller at det er en løs del som tuller seg inne i pistolen.
Hvis det er en EDSport eller liknende i nærheten, kan du jo alltids gå og spørre.
Lokale airsoft-klubber har dessuten alltid noen kyndige!
Vis hele sitatet...
ja når jeg rister på den hører jeg ett eller annet men mener det skal vere sånn
Jeg er temmelig sikker på at du ikke skal høre noe riste.
Er det kanskje en kule som har satt seg fast et sted?
Jeg ville tatt den til noen som kan airsoft og få sjekket den.
jeg fant ut at det var magasinet som lagde lyden. så jeg tror ikke det er noe løst inni den. men det er en sånn liten skrue som jeg må skru av for hver gang jeg skal ta pistolen fra hverandre. tror ikke den var helt fast.
Sitat av Deagleflyndre
jeg fant ut at det var magasinet som lagde lyden. så jeg tror ikke det er noe løst inni den. men det er en sånn liten skrue som jeg må skru av for hver gang jeg skal ta pistolen fra hverandre. tror ikke den var helt fast.
Vis hele sitatet...
Funker det bedre nå eller ikke?
Forøvrig er det kanskje ikke så smart å begynne å demontere en ny softgun med en gang du har fått den, særlig uten å ha kompetanse.
Stå en meter unna en 300 fps softgun i bar overkropp du.
Sånne 50-kroners soft guns fra qxl er ikke no tess, men kjøper du en bra en funker det greit.
Hvis ikke er jo luftgevær gøy.
Mye vondere enn paintball også.

Deagleflyndre: Har demontert en soft gun før, og det ble mye deler til overs og den var ganske slapp etterpå.
Send mail til RedWolf og si ifra om problemet, eller snakk med noen som har peiling.

Sender du mail får du forhåpentligvis ny mot at du sender inn den gamle
Sitat av Lunicks
Funker det bedre nå eller ikke?
Forøvrig er det kanskje ikke så smart å begynne å demontere en ny softgun med en gang du har fått den, særlig uten å ha kompetanse.
Vis hele sitatet...
ja du har vel rett. men den lille skruen som jeg må ta av under sleden før jeg disassembler den er liksom litt løs og det ser ut som om det ikke går an å få den fast. Som om hullet skruen er i har utvida seg...

en ting til: den har altså ikke blitt svakere. Har litt problemer med full auto og skruen løsner av og til og stopper sleden når den er i bevegelse.

det første jeg gjorde med den da jeg fikk den var å disassemble den. såg ut til å gå fint, måtte starte om igjen 2-3 ganger men ikke noen store problem. men det er som sagt bare det at det virker som hullt til den skruen opp under sleden på en måte har utvidet seg ettersom jeg har skrudd skruen ut og inn.
forresten, noen som vet om det går an å få seg laser til desert eagle?
Sitat av Deagleflyndre
vel, jeg kjøpte en co2 desert eagle fra kwc på redwolfairsoft.com. Veldig bra pistol. Men lurer bare på en ting: når jeg skyter på full auto så stopper den nesten alltid opp etter 2-5 skudd og sleden kommer ikke helt tilbake, bare litt. Også kan jeg "høre" gassen. Da må jeg ta ut magasinet før jeg kan skyte igjen. Er det flere som har dette problemet eller er det noe galt med min?
Vis hele sitatet...
Har du smurt den? Smør godt (med silikonspray) i sleiden og spesielt godt i pakningen der CO2-patronen står.
Ja, du får laser til Desert Eagle dersom det er feste for det.
Har du Tactical Rail under, så kan du feste på både laser og lys, ja.
Slik:
http://www.gunsnthings.com/Photos/umarex_folder/baby_desert_eagle.jpg
Sitat av LeChuck
Har du smurt den? Smør godt (med silikonspray) i sleiden og spesielt godt i pakningen der CO2-patronen står.
Ja, du får laser til Desert Eagle dersom det er feste for det.
Vis hele sitatet...
har ikke smurt nei. men kjøpte nå nylig en silicon spray og silicon power booster. er det bare i pakningen jeg trenger å smøre?
http://www.kims.nu/ en billig soft gun side. hvis du vil at soft gunene dine skal holde lenge må du spraye dem med enten silikon spray eller en type vedlikeholds spray du får kjøpt på sidene bare finn en fjær pistol(fordi de pleier å være under 1000 kr)som går hardt og tåler en del. alså at meste parten burde være av metall.
Hvis ingen har sagt det før, så er amazon.com et fin sted for å kjøpe alt av softguns. Bestillte nettopp http://www.amazon.com/Walther-NightH...d_sbs_sg_1_img derifra luft pistol vel å merke, men de forbanna fuglene som bor i treet utenfor skal D_Ø.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
co2 pistolene de har på teknikmagasinet er jo ikke så ille. skyter hardt nok
Sist endret av Bundy; 7. juli 2009 kl. 19:46.
Få deg en FatMan å flexe med loco
skal du ha billig AEG softgun så se på noen av Classic Army sine billige softguns til ca 1500 kr på wasteland.no

http://www.butikk.wasteland.no/catal...f87d01fadb42c1

http://www.butikk.wasteland.no/catal...f87d01fadb42c1

passer bra til nybegynnere
▼ ... over en måned senere ... ▼
vet noen om en softgunbutikk i trondheim

vet noen om en softgun butikk i trondheim
Sist endret av jonasxp1; 2. september 2009 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor har ikke Western Arms vært nevnt ennå?
De har ikke den store upraktiske Desert Eagle, men jeg hadde en type Strayer Voigt Infinity (6" Hybrid) som var problemløs.
Gassdrevet såklart, holdt i månedsvis, jeg fikk til og med solgt den for 1300 spenn etterpå.
Kostet 2300 fra www.gunsnguys.com med 2 ekstra magasin og ett lasersikte, 500 var det vel omtrent i frakt.
Han som styrer siden sendte pakken som gave og den gled igjennom tollen som en ninja.
Veide vel i overkant av en kilo, men bare fordi det var glimrende kvalitet.
Sist endret av Rolsen Royce; 2. september 2009 kl. 19:48.
mn 450kr på den butikken er mer enn vanlig kr
Sitat av Putas Vis innlegg
For det første vi SPILLER vi kriger ikke. Krig er noe de holder på med i a-stan og irak.

Moralpreken: DET ER 18ÅRS GRENSE FOR Å EIE OG BRUKE AIRSOFTVÅPEN.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig nødvendig å si sånne ting? Irriterer det deg virkelig at han skrev krige istedenfor spille? Det jeg irriterer meg over er sånne kommentarer man leser på dagbladet hver eneste dag, fordi folk er ute etter å krangle! Og den moralpreken din fungerer virkelig ikke i praksis er jo ikke lov å eie et balltre/sprettert om du er under 18år heller, men ingen tenker over det! :P

Ikke kjøp Softgun! Kjøp paintball! Mye artigere og ikke minst spennende! Når det gjør litt vondt, blir man mer skjerpa og det blir et bedre spill! ^^
Sist endret av Lachrymology; 4. september 2009 kl. 08:11.
sant nok,er med deg på den

vet noen om en softgunbutikk i trondheim
Sist endret av jonasxp1; 4. september 2009 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Er det virkelig nødvendig å si sånne ting? Irriterer det deg virkelig at han skrev krige istedenfor spille? Det jeg irriterer meg over er sånne kommentarer man leser på dagbladet hver eneste dag, fordi folk er ute etter å krangle! Og den moralpreken din fungerer virkelig ikke i praksis er jo ikke lov å eie et balltre/sprettert om du er under 18år heller, men ingen tenker over det! :P

Ikke kjøp Softgun! Kjøp paintball! Mye artigere og ikke minst spennende! Når det gjør litt vondt, blir man mer skjerpa og det blir et bedre spill! ^^
Vis hele sitatet...
ja, der det faktisk veldig viktig å si ifra om at det er 18, og at man SPILLER, ikek "kriger".

Innen for airsoft miljøet er dette noen av de største problemene..