Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1445
Hei, har hatt min galaxy s i snart 6 mnd og merker den begynner å bli helt jævlig treig til tider og henger seg opp. Har snakket med andre som har telefonen og opplevd samme problemet og folk som ikke har merket noe som helst på den.
La oss si jeg for eks skal på spotify så kan hele mobil stå bom rolig og etter 2-3min så vibrer den og sier programmet ikke funker og må lukkes.
Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre? har prøvd factory reset og det funket i 2 dagar så ble den like kukete. Har ikke lyst å sende den inn for det tar som regel alt for lang tid.
Appkiller - dreper prosesser, noe android ikke gjør tilfredstillende selv enda.
Android 2.3.3 hjelper MYE, dersom du ikke har det
Restart daglig/annenhver dag ca.

Finnes også egne OS eller launchers som er raskere. Du kan jo lese litt om ADW (EX), og Launcher Pro.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Appkiller har jeg.
og Android 2.3.3 har ikke kommet til Galaxy S enda så vidt meg bekjent.
Sitter med en Galaxy S med 2.3.3 i hånda as we speak, så jo, det har kommet
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Sitter med en Galaxy S med 2.3.3 i hånda as we speak, så jo, det har kommet
Vis hele sitatet...
Sitter her med 2.3.3 sjæl
Vet ikke hvodan det er med Galaxy S men vet iallefall at det følger med en appkiller i Galaxy S II og en funksjon som gjør at du også kan Tømme Minne..

"Fjern inaktive- og bakgrunnsprosesser.
Fullførte og pågående programfunksjoner vil bli fjernet fra RAM. Fjerning av RAM avslutter noen programmer. Lagre data før du tømmer RAM"

Det er en del av "Aktive Programmer" widget'en iallefall.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Sitter med en Galaxy S med 2.3.3 i hånda as we speak, så jo, det har kommet
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du tak i dette?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Hvor fikk du tak i dette?
Vis hele sitatet...
Installer Samsung Kies og kople telefonen til PC'en, Kies vil da fortelle at det er en oppdatering tilgjengelig for telefonen din. Har ikke testet selv med 2.3 (da jeg oppgraderte til S2), men jeg gjorde dette ved en tidligere oppdatering de hadde for Galaxy S.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Når jeg tar denne oppdateringen , vil jeg da miste alt som er på mobilen? sms , bilder , apps osv..?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Når jeg tar denne oppdateringen , vil jeg da miste alt som er på mobilen? sms , bilder , apps osv..?
Vis hele sitatet...
Litt usikker, en stund siden jeg brukte det, men mener på at alt i utgangspunktet skal være på plass etter oppdateringen.

Er dog mulighet i Kies for å ta backup av deler av telefonen.
Samsung Galaxy S har et sånt oppgavebehandling program, der du kan fjerne prosesser, slå av bakgrunnsprogrammer. Dette er ikke en app.
Sist endret av Exty; 17. juni 2011 kl. 14:33.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det har ikke noe hensikt å kjøre appkiller på Android 2.3.3. Programmene bruker ikke merkbart med ressurser i dvale uansett.
Hero of Time
bronze's Avatar
Forøvrig kan du også flashe en lekket ROM med Android 2.3.4. Den heter JVP og du finner den på XDA-developers. Dog anbefaler jeg 2.3.3 akkurat nå, da den lekkede ROMen er noget ustabil.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av CookieY Vis innlegg
Når jeg tar denne oppdateringen , vil jeg da miste alt som er på mobilen? sms , bilder , apps osv..?
Vis hele sitatet...
Noen oppdateringer gjør det, andre ikke. Bruk samsungs egne programmer til å ta backup, eventuelt synce alt med google kontoen din om du bruker det. du kan også ta backup til minnebrikken og ta ut den før du oppdaterer.

Ser de lærde strides her, men jeg må si jeg støtter meg til siden som mener at appkiller ikke har noe hensikt etter 2.1, da lagres programmene og avsluttes selv om du bare minimerer dem, derfor kan de åpnes raskt igjen (litt teit forklart, men de fleste skjønner )
Root den og installert et custom ROM. Problem solved.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Root den og installert et custom ROM. Problem solved.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke roote for å installere custom ROM. Til Samsung holder det å bruke programmet ODIN eller evt. Heimdall, så kan man flashe ROM rett på telefonen når telefonen er i download mode (volum ned + home + power).
Master debater
Dekilaz's Avatar
Denne youtube-brukeren tar for seg custom ROMs til Galaxy S med ujevne mellomrom, og det kan forhåpentligvis gi deg et innblikk i hvordan slike custom ROMs fungerer.

Tillegg: Ettersom trådstarter antakeligvis har Froyo (2.2), så vil jeg hevde at en appkiller (bruker selv Advanced Task Killer) fungerer bra dersom telefonen blir treg eller ikke fungerer som normalt.

Jeg vil uansett anbefale å installere en custom ROM dersom man er litt over gjennomsnittet interessert i å fikle med teknologi og samtidig kan sette av tid til å sette seg inn i Android OS' funksjoner. XDA-developers er således et utmerket sted å starte.

Om man er godt fornøyd med standardfunksjonene i Android vil jeg derimot anbefale å oppdatere til en offisiell ROM via Samsung Kies og ikke roote, da root-tilgang for en gjennomsnittsbruker fort kan medføre mer skade enn nytte.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Takker for masse bra svar ! har appkiller saken, men den funker ikke akkuratt eller jo den funker men den henger seg fremdeles. Kan også ta hundre år å gå innpå noe og den lagger sånn halveis.
Men skal ta og oppgradere til 2.3.3 når jeg kommer hjem !