Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1100
Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan slå av en ekstern harddisk i Win XP? Har en ibook også, og når jeg setter den i dvalemodus slår den eksterne harddisken seg av helt selv. Dette vil jeg at skal skje i Win XP også. Noen som har noen forslag?

- Takk!
anderbor's Avatar
Trådstarter
Ingen som har et godt svar på dette?
Hvilken hdd har du da?
Hvordan får harddisken strøm?
Er det nok å bare ha i usbkontakten eller må du ha et strømadapter i tillegg?
anderbor's Avatar
Trådstarter
Har en LaCie 250 GB. Den er koblet til gjennom usb-porten, men trenger strøm fra et eksternt adapter.
Jeg har hørt at den funksjonen ikke funker med USB, kun med FireWire. Men om du har den tilkoblet med USB til Macen også skal det funke med PCen også.
anderbor's Avatar
Trådstarter
jepp, fungerer med macen, må bare fine ut hvordan det virker i xp..
Jeg har en WD 320gb etellerannet, den skrur seg av selv (vel harddisken stopper etterhvert hvis den ikke brukes) USB2.0 kabel
anderbor's Avatar
Trådstarter
Min harddisk står og suser hele døgnet.. ingen som har en løsning?
Trekk ut strømkontakten når den ikke brukes?
Sitat av Ceptorshock
Trekk ut strømkontakten når den ikke brukes?
Vis hele sitatet...
Jaja, har funnet ut selv at det kan gjøres.. er heller ikke verre enn å bruke bryteren som er på harddiskkabinettet, men vil vite om det er mulig at maskinen fikser dette selv..
Skal vel ha ett ikon ved skrivebord klokka som heter "trygg fjerning av maskinvare". Jeg har hvertfall d.
Sitat av PuSan
Skal vel ha ett ikon ved skrivebord klokka som heter "trygg fjerning av maskinvare". Jeg har hvertfall d.
Vis hele sitatet...
Den blir ikke slått av da. Bare windows som tror at den blir koblet fra.
Høyreklikk på skrivebordet, skjermsparer, strømsparing, slå av disker etter X antall tid? Kan man velge hvilken disk man vil slå av når der? har bare en hjemme så vet ikke, men kan du løse det her?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Eller bare ein knapp bakpå!? HAHAHAHAHAHHA!
LOL!

eg har samme hd