Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 917
Hei. Har kjøpt ein aktiv subwoofer fra biltema. Som eg skal ha til tv / dvd.
Fekk ikkje den til. Har omformer og alt.

Nokon som har prøvd det samme til tv eller dvd spiller til tven?

Den er laga til bil, men eg sa kva eg skulle bruke den til og dei meinte det skulle gå.
må vel ha en forsterker til subben?
Sitat av &lt Vis innlegg
må vel ha en forsterker til subben?
Vis hele sitatet...

Hvis du leser overskrifta så har han skrevet 8" activ subwoofer, og det skulle tilsi at det er forsterker innebygget.


Ang trådstarter sitt problem så skulle det vel fungere om du har riktig spenning på omformeren din, og at du har kobla riktig på audio-delen. Sjekk koblingene dine en gang til, og hvis det fortsatt ikke fungerer, så fortell oss hvordan du har koblet osv.. Du kunne jo kanskje sagt litt om hva slags subber dette er og, evt gitt oss en link?
så faktisk ikke at det stod aktiv, leste bare 8 tommer sub...
slatten's Avatar
Trådstarter
33 2
Skal bort å høyre på biltema i dag, er ikkje eg som har kobla den opp, er "sleepye" eller "zleepye" trur eg han heiter på freakforumet.

Får eg ikkje det til i dag bytte eg inn heile driten
Eneste aktive 8" jeg fant på biltema var denne. Er det denne du har ?

Gir omformeren din ut DC 12 V–14,4 V ?
Er du sikker på at du har koblet alt rett og brukt riktige kabler/ledninger ?
Det hadde vært fint med et slags koblingsskjema.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Uhm, selv om den er aktiv må du vel kjøre den gjennom en forsterker? Eller tar jeg -helt feil- nå?

For du kan jo ikke koble en ikke-aktiv sub til en husforsterker. (?)
Forskjellen på en aktiv sub og en vanlig sub er kun at forsterkeren er innebygget i den aktive subben.

Så du tar helt feil