Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 4239
Dagen før 17. mai er det kun to måneder igjen til hva jeg tror kommer til å bli årets konsert!
Metallica spiller i Bergen. I den sammenheng lurer jeg på hvem andre her som skal dit? Skriv deg på hvis du skal
Godt med smør
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg

+ en lady friend som ikke er på forumet ^^
Sist endret av Apeloff; 6. mai 2008 kl. 14:49.
Jeg, mest sannsynlig
Såklart blir det årets konsert!
Har alltid sagt til meg selv at jeg ikke skal til Bergen, men må jo dit nå
Var så heldig at jeg fikk kjøpe billettene på pre-sale, så slapp alt stresset med billettservice.
Godt med smør
Sitat av STOREida
Såklart blir det årets konsert!
Har alltid sagt til meg selv at jeg ikke skal til Bergen, men må jo dit nå
Var så heldig at jeg fikk kjøpe billettene på pre-sale, så slapp alt stresset med billettservice.
Vis hele sitatet...
Var på billettservice, kom helt fram i køen, på internett, så streika hele dritten, bakerst i køa, og utsolgt -_-

Meeen så fann jeg billetter til 1300 og det er vell rimelig billig vil jeg tro?
Sitat av pwner2k
Dagen før 17. mai er det kun to måneder igjen til hva jeg tror kommer til å bli årets konsert!
Metallica spiller i Bergen. I den sammenheng lurer jeg på hvem andre her som skal dit? Skriv deg på hvis du skal
Vis hele sitatet...
Dude... ikke for å ødelegge eller noe, men jeg tror de for det meste kommer til å spille sanger kun fra det nye albumet. Konserten i fjor er nok en større opplevelse siden de da kun spillte de beste sangene fra tidligere album.

Kanskje det nye albumet rocker like mye som The Black Album? I doubt it.

Skal forsåvidt på Iron Maiden på Lerkendal.

Kos dere på Metallica!
Godt med smør
Sitat av Blackspot
Dude... ikke for å ødelegge eller noe, men jeg tror de for det meste kommer til å spille sanger kun fra det nye albumet. Konserten i fjor er nok en større opplevelse siden de da kun spillte de beste sangene fra tidligere album.

Kanskje det nye albumet rocker like mye som The Black Album? I doubt it.

Skal forsåvidt på Iron Maiden på Lerkendal.

Kos dere på Metallica!
Vis hele sitatet...
Det suger litt balle da att det bare blir nye sanger.
Sist endret av Apeloff; 6. mai 2008 kl. 15:52.
Sitat av Blackspot
Dude... ikke for å ødelegge eller noe, men jeg tror de for det meste kommer til å spille sanger kun fra det nye albumet. Konserten i fjor er nok en større opplevelse siden de da kun spillte de beste sangene fra tidligere album.

Kanskje det nye albumet rocker like mye som The Black Album? I doubt it.

Skal forsåvidt på Iron Maiden på Lerkendal.

Kos dere på Metallica!
Vis hele sitatet...
Det nye albumet kommer ikke ut før i september, altså 3 måneder etter konserten elns. Kan hende de kjører på med et par nye låter, men what the hey, de har ikke gitt ut plate og er derfor ikke på promoterings turne
Tviler på at det blir bare nye sanger i og med at albumet slippes først etter turneen. Vi får nok forhåpentligvis høre litt gammel klassisk metallica også

Litt stas er det selvfølgelig at Norge er det eneste landet i Skandinavia de skal opptre i på denne turneen.
Godt med smør
Party modus tilbake
Sitat av Blackspot
Dude... ikke for å ødelegge eller noe, men jeg tror de for det meste kommer til å spille sanger kun fra det nye albumet. Konserten i fjor er nok en større opplevelse siden de da kun spillte de beste sangene fra tidligere album.

Kanskje det nye albumet rocker like mye som The Black Album? I doubt it.

Skal forsåvidt på Iron Maiden på Lerkendal.

Kos dere på Metallica!
Vis hele sitatet...
Neppe. Albumet kommer jo ikke før i høst. Og på St.Anger-turneen spilte de kun 3-4 sanger fra St.Anger, så du tar nok grådig feil

Jeg skal forsåvidt også på Iron Maiden på Lerkendal.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
hvis noen har en billet til slags så skal jeg gjerne komme:P
Sitat av STOREida
Neppe. Albumet kommer jo ikke før i høst. Og på St.Anger-turneen spilte de kun 3-4 sanger fra St.Anger, så du tar nok grådig feil

Jeg skal forsåvidt også på Iron Maiden på Lerkendal.
Vis hele sitatet...
På forrige konsert var det kun én eller to sanger fra album etter Black Album... tror det var helst det han siktet til

Har ikke kjøpt noe billett og har ingen spesielle planer om å gjøre det, men kan hende jeg gjør som i fjor da jeg venta med å kjøpe billett til det var en måned igjen ellerno ^_^
Archj: Da hadde han sagt "de nye albumene" i stedet for "det nye albumet"
Setlista fra i fjor:

Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
Disposable Heroes
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
No Leaf Clover
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Whiplash
Seek and Destroy
(med tre sanger etter Black Album for å flisespikke enda mer )
Konsertene i 2003 hadde også stort sett gode gamle sanger.
Godt med smør
hvor mange dager på forhånd er det lurt å være der?

er det noen som vet hvordan det hele foregår?

jeg har for det meste vært på festivaler eller konserter innenfor pub/klubb område


Stiller folk opp en uke før og lager kø eller?
Jeg vil tro at hvis du møter opp litt tidlig på dagen, den dagen konserten er så burde du kunne komme et godt stykke frem i crowden. Det var noen som overnattet 2 netter uten for Valle i fjor, men det var egentlig lite poeng. Jeg og hater_mordin ankommer Bergen klokken 7 om morgenen den dagen konserten er og har ikke de store planene om å stille oss i kø allerede da
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg skal på konsert, selv om jeg ikke kan se hvorfor dette er av interesse for trådstarter
Hensikten er egentlig bare for å se hvor mange nFF'ere som skal på konserten. Kan legge til edit på at denne tråden kan brukes til spørsmål osv i anledning konserten
Det er ikke særlig vits å overnatte flere dager ute for å komme langt foran i køen.
I fjor på Valle så kom vi 30 min før portene åpna, sto nesten ikke i kø i det hele tatt - det gikk fort som faen. Jeg regner med at det samme skjer i Bergen også, siden det er en såpass stor arena som brukes (Spektrum pleier å være litt treigere).
Godt med smør
Sitat av Archj
Det er ikke særlig vits å overnatte flere dager ute for å komme langt foran i køen.
I fjor på Valle så kom vi 30 min før portene åpna, sto nesten ikke i kø i det hele tatt - det gikk fort som faen. Jeg regner med at det samme skjer i Bergen også, siden det er en såpass stor arena som brukes (Spektrum pleier å være litt treigere).
Vis hele sitatet...
Men de som kommer sånn havner vell 70 80 meter bak

jeg vil kunne gjenkjenne bandet, ikke stå å "squinte" som en kineser -_-
Jeg kom et par timer før åpning i fjor, tøva bort tida mi på en anseelig mengde øl og tskjorte-kø og fikk presset meg langt nok frem til at jeg så alt glassklart. I utgangspunktet havner du ikke bakerst ubevisst, men skal du ha noe håp om å få tak i merchandise bør du nok være der tidlig.
Sist endret av Franklin; 7. mai 2008 kl. 14:50.
Godt med smør
Merchandise vil si?

T-skjorter etc?
ja t-skjorter osv, og seff skal jeg på metallica <3 luv luv:

400 poster, gz plx, du kan takke meg senere
Sist endret av Hater_mordin; 7. mai 2008 kl. 15:12.
Sitat av Apeloff
Merchandise vil si?

T-skjorter etc?
Vis hele sitatet...
Ja *10tegn*
En time før burde holde i massevis. Både på Ozzykonsert og Metallica konsert har jeg kommet flere timer før, for bare å måtte sitte å vente å bli irritert. Kom helt fra på begge konsertene, men det ble ikke fullt før et kvarter før det begynte. Helt fremme altså.
Godt med smør
Sitat av hopalong
En time før burde holde i massevis. Både på Ozzykonsert og Metallica konsert har jeg kommet flere timer før, for bare å måtte sitte å vente å bli irritert. Kom helt fra på begge konsertene, men det ble ikke fullt før et kvarter før det begynte. Helt fremme altså.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs?

Vell, jeg sier ingenting til venninen min :P så får jeg droppet en 2-3 dager på jobb siden både hun og sjefen tror jeg trenger det
Sitat av Apeloff
Men de som kommer sånn havner vell 70 80 meter bak

jeg vil kunne gjenkjenne bandet, ikke stå å "squinte" som en kineser -_-
Vis hele sitatet...
Nei, vi fikk kongeplassering. Selvsagt ikke helt framme, men det var ikke ønsket mitt heller.
Jeg vil vel tro at man får se bra så lenge man er innenfor "ringen"

Noen andre som skal?
Jepp! Kan jo ikke gå glipp av noe sånt.

Noen som vet hvordan det er med hoteller og slikt?
Forsatt mye ledig?

Husker at Oslo ble jo utsolgt ganske kjappt i fjor
Godt med smør
Sitat av hoyt
Jepp! Kan jo ikke gå glipp av noe sånt.

Noen som vet hvordan det er med hoteller og slikt?
Forsatt mye ledig?

Husker at Oslo ble jo utsolgt ganske kjappt i fjor
Vis hele sitatet...
utsolgt med hoteller?

jeg tror ikke alle har ringt og reservert plasser til 16 juli på hotell.

Billettene er allerede borte vekk :S

Meh jeg vet ikke, bor hos en kompis jeg :P
Sist endret av Apeloff; 12. mai 2008 kl. 08:25.
Ringte etter hotell for en måned siden, og da var det bare dyre hoteller og hoteller med lang gangavstand som var ledige.

Hadde det perfekt i Oslo i fjor, kunne se inngangen til Valle Hovin fra hotellrommet
*Signing in*
Har kjøpt to biletter, så plukker med meg en heldig kamerat også xD
METALLICA!<3 I R GOING!
Meg og en hel gjeng skal.. er vel en rundt en 10 stk.. Kansje flere!
Selvfølgelig skal jeg det D
▼ ... over en uke senere ... ▼
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Noen som vet når turneen til Metallica starter? Er ute etter hvilke sanger de kommer til å spille i Bergen i sommer.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Den starter i dag faktisk, i Portugal. Setlist finner du nok fram til i løpet av kvelden en gang
Godt med smør
Sitat av pr0cyon
Den starter i dag faktisk, i Portugal. Setlist finner du nok fram til i løpet av kvelden en gang
Vis hele sitatet...
Googler mye, men finner lite.

Si i fra vist noen skulle treffe bingo
Fra rock in rio:
Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
Harvester Of Sorrow
Bleeding Me
King Nothing
No Remorse
Devil's Dance
Welcome Home (Sanitarium)
Master Of Puppets
Damage Inc.
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
- - - - -
Last Caress
So What (w/ Machine Head on back up vox)
Seek and Destroy

Fra Rock am ring:
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Rid The Lightning
Harvester Of Sorrow
Bleeding Me
No Remorse
Devil's Dance
...And Justice For All
Fade To Black
Master Of Puppets
Whiplash
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
- - - - -
Die, Die My Darling
Motorbreath
Seek and Destroy

tror det er de har fått unnagjort på touren sålangt
Fra Pinkpop:

Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
The Four Horsemen
Bleeding Me
…And Justice For All
Devil’s Dance
The Memory Remains
Fade To Black
Master Of Puppets
Whiplash
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
- - - - -
Last Caress
So What
Seek and Destroy

Sitat av tnt
Noen som vet når turneen til Metallica starter? Er ute etter hvilke sanger de kommer til å spille i Bergen i sommer.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Metallica%27s_2008_Tour
Sist endret av Pinneknurk; 8. juni 2008 kl. 12:31.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skulle egentlig, men nå ser det ut til at jeg ikke har mulighet til å reise over. Arg!
Sitat av Archj
Det er ikke særlig vits å overnatte flere dager ute for å komme langt foran i køen.
Vis hele sitatet...
det er jo ikke noe mulighet for å sette opp telt etc. utenfor festningen/koengen, det lureste dere gjør er bare å komme et par timer før portene åpnes! Da begynner folk å stille seg opp allerede, og så får man kappe om de fremste plassene....
▼ ... noen uker senere ... ▼
I morgen skal det skje!
Flere som melder seg på lista over deltakere
Godt med smør
Dette kan bli min siste post.

Vist jeg får traffikk problem på vei ned til Bergen i fra møre og romsdal i morgen, vell, da kjører jeg av en klippe...

Vist ikke. Så blir dette FUCKINGS GENIALT.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ikke mange timer igjen nå og tenkte å komme med en værrapport.

Ligger an til å bli bygevær idag, ser solen stikker pittelitt igjennom her på sandsli som jeg sitter nå. Værmeldingen (yr.no) melder nedbør fra 18-00 så det ligger an til å dryppe en del. Håper dog det ikke blir så mye at man må stå med store hetter på seg hele konserten, det tror jeg vil ødelegge en hel del for folk flest.

Ellers håper jeg på en knakende god konsertopplevelse. Enjoy!
Ja, helt utrolig! Elsket da de spilte Last Caress av The Ramones og For Whom The Bell Tolls! Pyro-effektene var spektakulære.
Må bare føye til at det var ganske digg å se Phil Anselmo & Rex Brown fra "Down" også.

Konserten var helt rå! Hadde ikke hatt noe imot å høre "Orion" og "Fade to black" i tillegg da, men jeg fikk de heldigvis med meg i fjor på Valle hovin Ellers så var det digg å høre "For whom the bell tolls" live.

Håper alle hadde en flott konsert!
Sitat av AssCobra
Ja, helt utrolig! Elsket da de spilte Last Caress av The Ramones og For Whom The Bell Tolls! Pyro-effektene var spektakulære.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke The Ramones som har laget Last Caress, jeg tror det er The Misfits.

Men anyways: Dritbra konsert! Stod helt foran ved scenen, det tok av!
Sist endret av pwner2k; 17. juli 2008 kl. 23:59.
Utrolig bra konsert! Stod ca ved midten men bra sikt og god lyd

Off topic: Stemmer, det er Misfits som har Last Caress
Stod kanskje 10 meter fra scena og opplevde Metallica live for første gang.
Ble ikke akkurat skuffa!