Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 4238
Ahrg, skrev før jeg fikk tenkt meg om, *slår det inn i hodet, Misfits ikke Ramones". Sto vel 50 meter fra scenen på høyre side, ikke så veldig gale når omtrent 4/6 av publikum sto lengre bak enn meg Var det noen har som fikk tak i plekter eller stikke eller noe?
Jeg toucha et av plekterne til kirker'n, men fikk det ikke
Godt med smør
Sitter her på youtube og mimrer litt for meg selv om konserten, får gåsehud på hver sang.
Noen som har lyst til å si hva slags setlist det var denne gangen?
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Leper Messiah
The Unforgiven
Breadfan
...And Justice For All
Bleeding Me
No Remorse
Master Of Puppets
Damage, Inc.
Nothing Else Matters
Sad But True
One
Enter Sandman
- - - - -
Last Caress
So What
Seek and Destroy

Vertfall den som står på MetonTour. com
Var nok litt for beruset til å huske alle
Her er en film jog tok opp på konserten, det er av slutten av Kirk's solo og hele Nothing Else Matters. Kvaliteten er forjævlig men det er den med best resultat av de andre filmene.
Sist endret av AssCobra; 18. juli 2008 kl. 02:12.
Damn... Ride the Lightning, Leper Messiah, No Remorse og Damage Inc. skulle jeg veldig gjerne fått med meg...
faen det var sjukt på metallica

btw, kan ikkje sei kor mange mange mange tusen eg og ein anna gjekk forbi i kø og berre stilte oss inn

Var 3 folk forann meg, så var eg med gjerdet heilt framme kjenne 3 som fekk plekter. Han eg sneik med stod heilt framme. han tok i trommestikka, så tok han isiden av han den. Og han som tok trommestikka fekk 2 plekter og 1 trommestikke. Han fyren eg kjenne var jævlig sur på han :P

METALLICA<3
jeg og hater_nordin stilte oss utenfor kl 14. Noe vi kunne fint latt være. Hadde vi kommet ti på fem hadDe vi kommet like langt frem i køen ved å gå forbi ved campen til de som hadde overnattet

Edit: leif
Sist endret av pwner2k; 18. juli 2008 kl. 14:01.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Fy faen så dårlig metallica var. Max skuffa. De er blitt noen kjipe gamle gubber etterhvert as, og så har de solgt seg til The Man. Shame as.

METALLICA LEVER IKKE LENGER I MITT HJERTE
Neutral Good
Mith's Avatar
Helt enig mullah. Har sett de en gang, i 2003, og de sugde da også.
Likte spesielt ikke at de hadde mase plektre i en kurv som de hivde ut til publikum etter konserten. Hva er vitsen med plekter når "alle" har ett? Selv om det er mange år siden de sluttet å lage bra album kunne de ha vært gode live.
Var selv svært skuffet over konserten. Har også sett de i Roskilde 2003, og da var jeg storfornøyd.

Grunnen til at det ble en så gedigen nedtur denne gangen har nok flere årsaksfaktorer, men det at det ble mer en familiekonsert enn rockekonsert hadde nok stor innvirkning. Stemningen var mildt sagt elendig, der hvor jeg stod(inni piten) var det ingen som gjorde tegn til å digge etter sangene annet enn når sangene var ferdig, da klappet de.

Hørte at enkelte hadde "tatt av" med banging og synging, men da ble de bare sett rart på og ble bedt om å holde kjeft. Sannsynligvis gjelder ikke dette de helt fremme, men man skulle ikke mange rekkene bak før det var et nitrist publikum uten giv. Til sammenligning måtte man i Roskilde konsentrere seg for å holde seg på bena når sangene startet, mens man i Bergen hadde god plass rundt seg til enhver tid.

Etter andre sangen begynte jeg å håpe at de skulle bli ferdige, og Down står som høydepunktet denne dagen for min del. Neste Metallicakonsert vil sannsynligvis ikke bli overvært av meg, men en vurdering vil finne sted hvis det ikke er fri aldersgrense, det var noe dritt.

Bare for å understreke; sikkert mange under atten som kunne bidratt med god stemning, men det blir bare rart når man i det ene øyeblikket ser eldre, hardbarkete, dritings fans kledd i sort, for så å se mor, far og deres to barn på tolv og fjorten spise is og bli tørket rundt munnen.

Eventuelt er årsaken til min begredelige konsertopplevelse det at jeg har sett de før, det skal jeg ikke se bort fra.
Bare for å beskrive stemningen foran i rekkene for deg Chassen så var den helt syk!

Jeg stod på rad 4 eller 5 og mens de spilt creeping death var det helt seriøst vanskelig å puste på grunn av enormt press, jeg hadde ihvertfall store problemer(og jeg er 207 cm høy og ganske kraftig bygd) det var noen foran meg som bare kjappet seg ut i ren panikk, en som stakk fra den 1,50 høye kjæresten sin bland annet

Men når de begynte på Ride the Lightning roet det seg litt ned, det var fortsatt trangt, men man fikk puste og alle sang med og heiet. En og annen gang gikk jeg nesten overende, men ellers en finfin konsert. Selv om jeg gjerne skulle byttet om noen låter på setlista
Sitat av Chassen
Stemningen var mildt sagt elendig, der hvor jeg stod(inni piten) var det ingen som gjorde tegn til å digge etter sangene annet enn når sangene var ferdig, da klappet de.

Hørte at enkelte hadde "tatt av" med banging og synging, men da ble de bare sett rart på og ble bedt om å holde kjeft.
Vis hele sitatet...
Selv var jeg ikke på konserten, men dette kan jeg være enig i. Når folk er sånn, ødelegger det hele greia.

Var selv på Maiden i Spektrum sist, folk var så daffe at det var ikke morsomt.
Etter opplevelsen i spektrum har jeg mistet lysten til å dra på 'stor konsert' i Norge, ihvertfall med tanke på hvordan det var å se 100.000 tyske metalfreaks headbange til Metallica i München. Det var bare en helt syk opplevelse.
Sist endret av Volch0k; 18. juli 2008 kl. 15:53.
Husker jeg ble hysjet på under Valle Hovin konserten ifjor, fordi jeg skrek så høyt. "Det er barn tilstede!".

Altså, hva FAEN?! Du står foran 40 000 mennesker, og går med ørepropper + industrivernetelefoner, stor sekk og et barn i hver hånd. Nei, du vet det er en bra konsert når du må kjempe for livet ditt og har konstant noia for å dø. Dessverre skjer dette sjeldent i Norge
Skulle gjerne stått der hvor du stod pwner2k, men det var komplett umulig å komme lenger frem enn der jeg stod.

Uansett er det en skam at ikke alle inne i piten er skikkelig dedikerte fans som kun er der for å feste livet av seg. Referer fra Lootfisk:"Nei, du vet det er en bra konsert når du må kjempe for livet ditt og har konstant noia for å dø" Sånn skal det være, i det minste inne i piten, så kan heller de som vil ta det rolig stå litt utenfor.
Hadde det ikke vært for plassen og folket hadde dette vært en perfekt konsert. Som flere nevner var pit'en utrolig slapp i forhold til tidligere konserter jeg har vært på, og det er demotiverende å se mange gamlinger og småunger som står og skjemmes av galingene rundt seg.

Der jeg sto var headbangingen upåklagelig, men i flere områder sto folk bare rett opp og ned uten så mye som å lage takt med foten. Ikke akkurat hva man forventer seg på en Metallicakonsert :P

Men for en herlig setliste da!
Opptaket er ute : www.livemetallica.com

Når forventer vi at gutta kommer tilbake da? Lars sa at vi sees i september

Anyways, jeg blir å se på neste konsert for nå er jeg medlem i metclub og har forkjøpsrett på billetter
▼ ... over en måned senere ... ▼
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Kom akkurat over denne BBC-dokuen på ba.no:

http://www.ba.no/puls/musikk/konsert...cle3765179.ece
de skal vel ant. paa promoteringsturne snart kommer vel innom norge da..
men vil informere om motorhead motorizer promteringsturneen
oslo spektrum 14.des alle metalheads maa der!
Sist endret av mr.kilmister; 5. september 2008 kl. 01:27.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg velger å ta opp igjen denne tråden, fremfor å lage en ny en!

Hvem skal på metallica 17. Juni!
Jeg er selvskreven iallefall
Hva syntes vi om at de er her igjen? topp, eller blir vi lei?

For min del så blir dette tredje ´tallica konsert på under ett år, så drar meg jo litt lei, men fett er det uansett
for de som liker metallica (slike som meg) går man vel aldri lei?
Jeg skaaaal lett!
Men hvor mye kan vi vente at billettprisen er på?
Kommer jo hele tiden de der. Og makan til overpriset billettpris også!
http://www.oslospektrum.no/onsdag-17...5052-2516.html

billettpriser
625+avgift for ståplass
725+avgift for sitte
625 eks avgift er ikke så gale, tidligere i sommer kostet vel en billett til Koengen i Bergen 850+avgift.

Jeg skal så sykt, var på valle hovin i fjor, i bergen i dag, og jeg SKAL på spektrum!
Godt med smør
FANTASTISK.

Men, billettservice klikker vell for meg igjen -_-

måtte kjøpe svart for 1250 sist sommer -.-
såklart skal jeg. om jeg så har eksamen dagen etter, whatever. JEG SKAL!
Gleder meg til Metallica kommer til Tønsberg jeg =) Da blir jeg fornøyd hehe
Men frister fortsatt å dra