Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1204
Hei. For over ein månad sidan har eg bestilt playstation 3 40gb hos elprice, på grunn av vanvittig lav pris. Dei sa eg skulle få den 5 dagar etter eg hadde bestilt, så kom dei bare med fleire og fleire unnskyldningar, og no har det gått over ein månad!
Kva eg skal gjere? Eg har allereie kjøpt spel for sikkert 2000kr!
Jøss! Finnes det så mange spill til PS3? Eller har du kjøpt flere like spill?
*hah bah.. urk... errr*

Hva slags unskyldninger er det de kommer med da?
"Båten sitter fast i slusene" eller "Vi har glemt å bestille"?
Har du ringt de? Hva var unnskyldninga demmes?
Sist endret av Volch0k; 2. januar 2008 kl. 17:59.
Har selv hatt problemer med Elprice og sen levering på ting. For meg hjalp det å sende de en ganske så kvass hat mail. Da hadde jeg varene noen dager etterpå. Men da sendte de meg noe tilsvarende som de hadde på lager. Kan bli verre med PS3 om du kanskje ikke vil ha en vaskemaskin i stedet
Du kan true med å kontakte "TV2 hjelper deg" .

Det du også kan prøve, er å spille veldig sint neste gang du ringer, det bruker å hjelpe.
Det er gjerne ikke deres feil, og folk *blir* ledd av på bakrommet når de virker veldig sinte og klager på oss.
Folk som jobber i butikk blir *ikke* redd for egen helse av at noen kjefter.
I ni av ti tilfeller skyldes sen levering at leverandøren ikke har varen på lager. Dette er alle mindre butikker kjent med, og sannsynligvis er det et problem for store kjeder også. Du står sannsynligvis i en kø der de som bestilte konsollen først får den først. Ikke vær redd, den kommer før eller senere.
Sitat av Myhre
Det er gjerne ikke deres feil, og folk *blir* ledd av på bakrommet når de virker veldig sinte og klager på oss.
Folk som jobber i butikk blir *ikke* redd for egen helse av at noen kjefter.
I ni av ti tilfeller skyldes sen levering at leverandøren ikke har varen på lager. Dette er alle mindre butikker kjent med, og sannsynligvis er det et problem for store kjeder også. Du står sannsynligvis i en kø der de som bestilte konsollen først får den først. Ikke vær redd, den kommer før eller senere.
Vis hele sitatet...
Merkelig hvordan du klarte å svare det der, vis du hadde lest førsteposten. Jeg quoter trådstarter "Dei sa eg skulle få den 5 dagar etter eg hadde bestilt"
jeg bestillte selv en maskin av dem rundt den 28november, og fikk den 27.12.
jeg bestillte også en 60gb ett par dager før 40gb'n, og den fikk jeg ca en uke før 40gb'n...

så smør deg med litt mer tolmodighet, så skal du se at den dukker opp^^
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Myhre
Det er gjerne ikke deres feil, og folk *blir* ledd av på bakrommet når de virker veldig sinte og klager på oss.
Folk som jobber i butikk blir *ikke* redd for egen helse av at noen kjefter.
I ni av ti tilfeller skyldes sen levering at leverandøren ikke har varen på lager. Dette er alle mindre butikker kjent med, og sannsynligvis er det et problem for store kjeder også. Du står sannsynligvis i en kø der de som bestilte konsollen først får den først. Ikke vær redd, den kommer før eller senere.
Vis hele sitatet...
Merkelig hvordan du fremstiller elprice her. Ikke helt gunstig spør du meg. Greit nok at man ler av merkelige kunder på bakrommet, men folk som faktisk har et godt poeng hva leveringstid (eller andre ting) angår bør ikke lees av, men taes seriøst. Har kunden blitt lovet levering på 5 dager og ikke mottatt etter 30 dager er det et problem som bør bli tatt seriøst av de ansatte på elprice.
Enig med TNT.
Hvis jeg hadde vært trådstarter og noen som jobbet i Elprice fortalte at de lo av fortvilte(Det er det han er!)\sure kunder så hadde jeg blitt jævelig pissed!
Nå vet jeg ikke om du jobber der, men du sier oss så da tar jeg det for gitt at du jobber i en eller annen lignende butikk
Jeg jobber ikke hos Elprice, men å spille sur hjelper deg aldri. Det ligger som regel alltid utenfor bedriftens hender når en vare kan leveres. Det er dessuten utrolig vanskelig å spå når en vare kommer på lager, fordi man vet bare et par dager før om varen faktisk kommer til forventet tidspunkt.

Selvfølgelig skal seriøse kunder taes seriøst, men alle leverandørene jeg har vært borti, har hatt problemer med å levere enkelte varer til lovte tidspunkter.

Hvis nå for eksempel Elprice bestiller en Playstation 3 fra GNT i dag, og det hos dem er en bekreftet leveringsdato på tre dager, vet ofte ikke GNT hvor mange som kommer, og hvor mange som havner i restordre. Det kan komme tre stykk, som allerede er solgt til noen andre, som bestilte før Elprice. Da må Elprice vente på neste pulje varer, og produsentene er ofte veldig dårlige på å gi gode indikasjoner på når neste lass vil komme.
Dette gjelder spesielt i den sesongen vi akkurat har kommet ut av, markedet er relativt støvsugd for forbrukerelektronikk per i dag.

Husk på at situasjonen er like fortvilt for butikken som for deg!
Sist endret av Snillorg; 2. januar 2008 kl. 19:28.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Så du mener likevel at det er greit at selger opplyser om 5 dagers leveringstid bare for å få solgt produktet sitt?

Jeg som selger opplyser aldri om ting jeg ikke kan gå god for. For eksempel når folk spør om leveringstid. Hadde jeg sagt 10 dager hadde alle kjøpt av meg, men gjør jeg det? Nei.
Med mindre leverandøren har varen på lager, gjør jeg ikke det.

Likevel forstår jeg godt at enkelte velger å ta en sjanse på sånt, spesielt store kjeder som ofte har gode leveringsrutiner. Likefullt hender det at det skjærer seg, og å mase/kjefte/grine hjelper veldig lite i en sånn situasjon.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Myhre
Med mindre leverandøren har varen på lager, gjør jeg ikke det.

Likevel forstår jeg godt at enkelte velger å ta en sjanse på sånt, spesielt store kjeder som ofte har gode leveringsrutiner. Likefullt hender det at det skjærer seg, og å mase/kjefte/grine hjelper veldig lite i en sånn situasjon.
Vis hele sitatet...
Merkelig at du sier det. Min erfaring (med internet/mobil/arbeidsgiver) er at jeg stort sett får viljen min om jeg kommer med rimelige krav.

Alt fra lønn på helligdager, til gratis internet i en viss periode blir innvilget. Dette krever jo naturligvis at kravene er innenfor rimelighetens grenser og at man er saklig og bestemt.
Sitat av tnt
Merkelig at du sier det. Min erfaring (med internet/mobil/arbeidsgiver) er at jeg stort sett får viljen min om jeg kommer med rimelige krav.

Alt fra lønn på helligdager, til gratis internet i en viss periode blir innvilget. Dette krever jo naturligvis at kravene er innenfor rimelighetens grenser og at man er saklig og bestemt.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker på om jeg følger deg nå, men jeg snakker om at en butikk ikke kan trylle frem en vare på en-to-tre. En tjeneste blir jo noe helt annet, og der kan det meste løses med en porsjon velvilje
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Vi snakker om det samme. Vi snakker om kundeservice. Om en i butikken lover meg noe på 5 dager og bruker det som et salgsargument, så forventer jeg at det stemmer. Klarer ikke selger/butikk å innfri dette forventer jeg naturligvis kompensasjon for varen jeg kjøper på en eller annen måte. Selv jeg forstår at man ikke kan trylle frem en PS3 om den ikke er på lager, derfor sier jeg at jeg at det krever at kravene er innenfor rimelighetens grenser.
Jeg er enig der, så lenge man kan oppføre seg som folk har jeg ingenting imot å for eksempel gi med et spill når konsollen kommer.
Jeg blir uansett mer fristet til å gi bort et spill til en kunde som smiler, men kanskje viser at han er litt skuffet, enn en fyr som hever stemmen mot meg og virker sur.
Herregud da, om enten kunden velger å være forbannet, forståelig, eller helt nøytral, skal ha null niks å si for bedriften. Bedriften skal behandle kunden med respekt og holde god kommunikasjon om hva som skjer hvis ting kunden har blitt lovet ikke innfries. Om kunden virker sur, hever stemmen, whatever, har ingenting å si.

Poenget mitt er, hvis en ansatt i bedriften lar seg provoseres av kundens oppførsel (så framt at den ikke er ulovlig i f.eks vold ( trusler), trenger den ansatte seg et kurs i kundebehandling.

Som privatperson ville jeg ha forstått at det er mer fristet å "gi" et spill til en kunde som smiler enn til en som er sur, dog dette er helt feil holdning i bedriftssammenheng, bedriften selger et produkt i form av en vare / tjeneste / begge deler til kunden, og da skal man forholde seg profesjonelt mot kunden uansett hva.
Etter å ha jobbet som ute-tekniker innen telekom bransjen i en del år så er min erfaring at man strekker seg gjerne litt lengre for å ordne opp dersom kunden med problemet oppfører seg ordentlig. Sinte middelaldrende bedriftseiere (som kan alt) er definitivt verst i denne kategorien...

Kanskje litt OT men poenget mitt er at det lønner seg som regel aldri å bli sint
slatten's Avatar
Trådstarter
33 2
Eg har samme dritten med Onecall, bestilt for sikkert snart 6 veke sidan, fekk svar at bestillinga var der ect. og dei ville sjekke kriditten min eller noke. Har sendt 3 klagemail, har aldri fått svar. No er det best eg ringer.