Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 11194
Når man har veldig store pupiller er dette noe folk flest reagerer på eller legger merke til?

Spesielt om man for eksempel sitter i et rom med litt dårlig belysning og pupillene omtrent dekker hele øyet.

Noen formeninger om hva slags tanker folk flest gjør seg rundt dette om de så skulle legge merke til dette?
Store pupiller, ja.. Mange har jo dette uansett, men når jeg ser en som har så store pupiller at jeg faktisk legger merke til de, tenker jeg egentlig ikke så mye over det hvis ikke personen ser ut som en narkis ellers..
Første uka jeg brukte kontaktlinser ble pupillene mine sinnsykt store. Jeg fikk hvertfall en del spørsmål.
Jeg er lite ømfintlig for lys selv, så har som regel store pupiller 24/7. Jeg legger av og til merke til det hvis jeg ser i speilet, men har ikke fått noen reaksjoner fra folk som jeg kan huske, bortsett fra én gang.

Var 14 år og satt på barnevernsvakta for tagging, og barneverns-dama spurte om jeg hadde røyket hasj for jeg hadde så store pupiller. "Nei, har bare litt dårlig syn" svarte jeg. Hun godtok svaret og var ferdig med den saken. For de som lurer, nei jeg hadde ikke inntatt noen som helst rusmidler da.
Om jeg så en person med så svære pupiller at de dekka hele øyet, ville jeg blitt skremt.
Faktum er at mennesker ikke legger like godt merke til store pupiller som man skulle tro. Dette sier jeg etter 4 år erfaring som butikkarbeider og samtidig sprøytenarkoman.

Du skjønner. Mennesker ser hverandre som oftest i øynene når dem hilser. Men etterhvert har vi en tendens til å rette fokus mot munnen til personen vi prater med.

Du kan også si det slik: Mennesker som ikke har noen relasjoner til et rusmiljø/rusmiddel, har minimal sjanse til å i det hele tatt tenke tanken på at en person er ruset når dem treffer vedkommende. Det er som oftest hodet til den rusa personen som spiller seg selv et puss. Siden den personen som er rusa, selv har relasjoner til det akutelle rusmiddelet, har han/hun lett for å bekymre seg for pupillene sine. Selv om han/hun ikke trenger å være bekymret før han/hun eventuelt skulle stå ansikt til ansikt med loven.

Husk at et avslappet og selvsikkert ansikt trekker mye mindre oppmerksomhet enn et anspent ansikt med avvikende øyne.

God kveld.
Sist endret av DonVito; 12. juli 2007 kl. 23:40.
Spørs litt med hva som mense med store pupiller xD Uansett.. Tenker du på foreldre, så er ofte litt rappkjefta sen-pubertal kjefting noe som gjør veldig susen.. Stakkars brutter ble observert med store pupiller av mutter, hun dro ham med bort til lyset og sa: "så store pupiller du har!!" Og jeg visste at gutten hadde tatt seg en blås, noe som ikek dreper noen... Så jeg slengte bare den: "herregud muttern, man får da faen meg store pupiller nbår det er mørkt ute, for at øya skal smale op mer lys".. Og det er jo forsåvidt sannt.... BLe bare stille, og brutter pusta letta ut trur jeg.... :P
Det jeg mener med store pupiller, er å ha slike i rom med noe dempet belysning, for eksempel kjellere eller pub osv:

http://www.papersparrow.com/blog/wp-content/uploads/2006/07/Imagen007aa.jpg

Omtrent sånn ved normale godt opplyste rom:

http://www.chp.ca.gov/dre/images/eye_ht1.jpg


Må ut i veldig sterkt lys for at pupillene skal bli små, som når det er full sol ute og sånt
Sist endret av dysfunctional; 13. juli 2007 kl. 03:15.
Hvis pupillene dine er så store som på det første bildet vil jo bare folk tro du tar mørk brun farge på øynene, men blir jo litt verre hvis du er med folk som vet hvordan farge du har på øynene!

Ute funker jo solbriller bra


Hvis noen kommenterer at jeg har store pupiller bruker jeg og si at det er bare pga en allergisk reaksjon jeg får av cleareyes! hehe
Sist endret av rbt; 13. juli 2007 kl. 04:09.
Sitat av DonVito

God kveld.
Vis hele sitatet...
Jepp, helt klart at det er paranoien som er der mest.

Når jeg brukte linser den første uka så gikk jeg å blinka hele tiden, de som la merke til det trodde jo jeg var helt fjern :P

Ganske kjipt med lærere som har jobbet en del med ungdom, da. De legger merke til sånt,
puppilene mine er så store som hun på det første bildet 24/7.
Det er egentlig bare mamma som spør om jeg har dopa meg eller noe, selv om jeg har fått en del kommentarer og blikk en gang i blant
Sitat av rbt
Hvis pupillene dine er så store som på det første bildet vil jo bare folk tro du tar mørk brun farge på øynene, men blir jo litt verre hvis du er med folk som vet hvordan farge du har på øynene!

Ute funker jo solbriller bra


Hvis noen kommenterer at jeg har store pupiller bruker jeg og si at det er bare pga en allergisk reaksjon jeg får av cleareyes! hehe
Vis hele sitatet...
Uheldigvis har jeg lyse knallgrønne øyne
Jaja... Men hvis du har noja for folk du ikke kjenner, og dere er i ett halvlyst rom.. Ja, så vil de jo sikkert bare tro at du har mørkebrune øyne... Og foreldre.... Hmm... Kommer du hjem når det er lyst eller? Hvis ikke så tar du bare den at det er mørkt ute... Det vil gi deg nok tid til at pupillene blir normale igjen... Når du er dopa så funker pupillene som regel som dem skal, bare at dem reagerer seinere på lys.... That's it liksom :P
Jeg så folk i øynene på roskilde, hvis de oppførte seg merkelig. Men vanlige folk tenker nok ikke på det.
Store pupiller er vakre! Ingen legger merke til det om du ikke har vidt oppspilte øyne. I gamle dager brukte kvinner dråper av belladonna på øynene for å få utvidete pupiller av estetiske årsaker, tenk det!
Streite folk kicker ikke som regel. Frikere ser sånt, men få streitinger.
I "Kroppen," som gjekk på NRK i vår var dette tatt opp. Der sa dei at i dei fleste tilfsella der pupillene vaks var det fordi vedkommende var tiltrekt av den han/ho såg på. Dette gjaldt i nesten alle tilfella.
Så feil kan de ta
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager for å dra opp en veldig gammel tråd, men er litt krise nå.

Jeg røykte ca. 0,8 grønt igår og tok en cipralex tablett, og nå 17timer senere er øynene mine fortsatt tallerkner :s , problemet er at jeg skal i samtale med politiet i kveld og kan ikke møte opp sånn Har dere noen tips for å få pupillene fortere normale?
store pupiller er mer oppsiktsvekkende en litt røde øyne syns jeg...
Ser jeg en kar med hefti store pupiller så tenker jeg litt sånn "hva har han fått i seg"
Men er det røde øyne så kan det være så mye!

De fleste får store pupiller når det er mørkt og små når det er lyst men ikke oppsiktsvekkende store!
Henter faktisk at jeg får svære pupiller helt uten vidre og ser nesten litt speeda ut, fått høre det flere ganger og er passe irriterenes

Sitat av Kramer Vis innlegg
Beklager for å dra opp en veldig gammel tråd, men er litt krise nå.

Jeg røykte ca. 0,8 grønt igår og tok en cipralex tablett, og nå 17timer senere er øynene mine fortsatt tallerkner :s , problemet er at jeg skal i samtale med politiet i kveld og kan ikke møte opp sånn Har dere noen tips for å få pupillene fortere normale?
Vis hele sitatet...
stirr inn i en lommelykt eller noe
Sist endret av sykofant; 26. februar 2009 kl. 17:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du hadde klart å skaffe Brimonidine eller noe annet som får pupillene til å bli bittesmå. Er kanskje like mistenkelig om de er unormalt små da?

edit: Brimonidine er sikkert ikke helt bra for deg, men det vare bare et eksempel på legemiddel som tilfeldigvis har bivirknigen antimydriasis

edit2: Leste også en plass at kodein får pupillene til å krympe, men vet ikke hvor holbart det er.

edit3: Ganske holdbart. Pakk i deg 5-10 paralgin forte eller lignende (evt ekstrahere) og du er klar til å gå.
Sist endret av plohg; 26. februar 2009 kl. 17:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men av 10 paralgin får jeg nok ganske røde øyne i tilegg, så tror jeg bare prøver å sove elns.
Må jo hjelpe hvis jeg hviler øynene
Jeg får bare store pupiller når jeg har misbrukt grenseløse mengder narkotika,
stiller meg derfor svært skeptisk til store pupiller og den slags utjurskap.
Får man ikke små pupiller av ketamin?
Jeg har naturlig veldig store pupiller. Litt irriterende i blandt, hvis jeg er sammen med flere folk og en plutselig oppdager er det ofte sånn: "Ey, gutta, sjekk det her a!". Har også opplevd bli nektet inngang ute på byen pga at dørvakten var overbevist om at det betydde at jeg var helt borte.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Får man ikke små pupiller av ketamin?
Vis hele sitatet...
Ketamin gir vel heller større pupiller. Jeg merker ikke store forskjellen på pupillene med mindre inntaket er av en større mengde.
Sitat av Brell Vis innlegg
Jeg har naturlig veldig store pupiller. Litt irriterende i blandt, hvis jeg er sammen med flere folk og en plutselig oppdager er det ofte sånn: "Ey, gutta, sjekk det her a!". Har også opplevd bli nektet inngang ute på byen pga at dørvakten var overbevist om at det betydde at jeg var helt borte.
Vis hele sitatet...
Mange tror du er fjern med sånne er store pupiller. Men om man virkelig er ute å kjøre er _dette_ store pupiller.
Sist endret av plohg; 28. februar 2009 kl. 16:49.
Sitat av plohg Vis innlegg
Mange tror du er fjern med sånne er store pupiller.
Vis hele sitatet...
Jeg har sånne pupiller til vanlig. Nå også og har ikke tatt noe siden torsdag. Mener også at pupilla mine var like store før jeg begynte med noe som helst.
Sitat av Jorge Rivi Vis innlegg
Jeg har sånne pupiller til vanlig. Nå også og har ikke tatt noe siden torsdag. Mener også at pupilla mine var like store før jeg begynte med noe som helst.
Vis hele sitatet...
Samma her.
Jeg har sånne pupiller som Plohg`s første link viste. Jeg lider av insomnia og det hender at jeg får store pupiller i tillegg til røde øyner de dagene jeg sover bare 2-3timer.

Sov godt og sov lenge. Drikke gjerne urte te før du sover.
Akk, ja. Når jeg gikk på "lykkepiller" (Husker ikke helt hvilke, men ja. Så og si det samme i alle uansett) så hadde jeg gigantiske, ikke like store som de største som plogh postet, men mye større en normalt.
Mamma flippa helt. Hun var nesten på gråten, litt gøy, egentlig.