Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 796
Har en gammel prosjektor, men synes den funker bra nok for meg, men må ha ny pære og det er ikke bare bare..
Prosjektoren heter: 3M - mp7720, specs er: ~100 - 240v, 50-60hz, 3A.
På dekselet til pæren står det at følgende pære står i: Osram VIP R 120/P16, max 120w.
Har funnet en pære på ebay som det står følgende på: OSRAM 23.88515.001B PROJECTOR BULB qC6 VIP R 150/P16
Klikk her for å se pæra
Klikk her får å se prosjektoren

Fungerer denne pæren på min prosjektor?

Eventuelt, er det noen andre pærer jeg kan bruke? MÅ det være akkurat samme?
Sist endret av Gabsterino; 24. september 2008 kl. 20:18.
Hei,

Har ikke nok kunnskaper om prosjektorer til å si om en økning på 30w i pæra vil ha noe særlig å si.. Men den vil jo lyse sterkere, høres ut som det kan bli komplikasjoner spør du meg. Så lenge lampe feste er det samme og pæra er på 120w ved samme spenning skulle det ikke være noe problem.

Fant disse sidene hvor de selger samme pære som du har fra før:

Denne , og denne, og denne, eller kanskje denne, mulig denne - o.s.v.. Er bare å søke videre på google etter steder som selger den. Varierer med ganske mye i pris kan du si.

Hadde ringt til en butikk som driver med det og spurt om du kan bruke andre pærer


Mvh
TA
jeg ville nok ikke økt styrken på pæra noe, det er en grunn til at den styrken som sitter der er der :P hehe,
men til min prosjektor, når pæra ryker, så er det faktisk billigere og kjøpe ny prosjektor enn og bytte pære
Sist endret av MatsBABZ-!; 27. september 2008 kl. 17:44.