Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 681
Hallo.
Har i det siste produsert 3 rappebeats jeg har blitt veldig fornøyd med.
Prøvde å poste en av dem forleden dag, men fikk desverre ikke respons.

Jeg blir takknemlig for hvert bidige svar, så hadde vært fint om noen gadd å si hva de syntes. Takk!

Faller dette i smak?



Wow, 1 visning. Fantastisk. Kunne ikke denne ENE personen være grei å kommentere? :'(
Vet ikke helt hva jeg skal si, men dette var drit fett ass!
Beatsa var bra de, men post på skryteplassen neste gang.
Takk, Haavard! Skal poste på skryteplassen nestegang.
førstemann på månen
Synes ikke det var noe spesielt, dessverre. Kanskje du burde jobbe litt med å få litt flyt og dybde i musikken. Vet ikke om det skal være sånn, men på ca. 26 sekunder på låt nr. 1 synes jeg det var en litt merkelig "dobbel-beat" og overgang til neste takt(kan ikke så mye om produksjon). Jeg likte nummer 2 best!
Sangene er heller ikke lange, så man kan egentlig ikke kommentere så mye. Det er jo ingen overganger til noe nytt eller noe sånt, så.

Om du bare skal lage beats, som du hovedsakelig ikke har tenkt til at noen skal rappe over, er det bare positivt om du lager sangen som en slags reise, noe som man kan leve seg inn i. Det er ikke nødt til å være røft, slik som mange tenker at hip hop skal være, bare du finner din egen stil.


Tips til inspirasjon(som jeg liker):
Marcus D, Thomas Prime, Dela, Nujabees, Ljones og Fat Jon.

god speed.
Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Synes ikke det var noe spesielt, dessverre. Kanskje du burde jobbe litt med å få litt flyt og dybde i musikken. Vet ikke om det skal være sånn, men på ca. 26 sekunder på låt nr. 1 synes jeg det var en litt merkelig "dobbel-beat" og overgang til neste takt(kan ikke så mye om produksjon).
Vis hele sitatet...
Jeg har puttet så mye dybde inn i det som jeg klarer. Hva mener du jeg skal gjøre for å få mer av det? Skjønner ikke hva du mener med dobbel-beat, men kan være jeg har tima det litt feil.

Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Sangene er heller ikke lange, så man kan egentlig ikke kommentere så mye. Det er jo ingen overganger til noe nytt eller noe sånt, så.
Vis hele sitatet...
I og med at dette er et utgangspunkt til en beat kan du tenke deg at dette for det meste går igjen og igjen. Rappinga gjør det jo interessant. Overgangene er ikke det jeg ønsker kritikk på.

Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Om du bare skal lage beats, som du hovedsakelig ikke har tenkt til at noen skal rappe over, er det bare positivt om du lager sangen som en slags reise, noe som man kan leve seg inn i. Det er ikke nødt til å være røft, slik som mange tenker at hip hop skal være, bare du finner din egen stil.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis jeg forstår deg rett mener jeg at teksten og rappinga skal være "reisen". Beaten skal bare toppe det hele. Jeg liker å lage beats med piano og fioliner, og rapper også på min egen måte. Det er min stil

Takk for svar.
førstemann på månen
Okei, I see. Som du ser på "inspirasjons-forslaga" mine, så hører jeg på mer jazzete hip hop uten rap (og med). Så jeg hadde et litt annet utgangspunkt på det hele, men det er en smakssak! Og det blir selvfølgelig en helt annen sak om du skal rappe over. Jeg forandra forresten mening, og synes nå 3'ern er fetest!
Haha, okei! Takker for svar uansett, veldig takknemlig!