Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1522
Hey folk

Er det noe sted man kan "måle" hvor gode ferdigheter man har i Photoshop? Har holdt på lenge men jeg vet ikke helt om jeg kan rangeres som god eller bare average.

Hadde satt pris på svar som var kort og enkelt og er ikke veldig fan av å legge ut arbeidet her.

- Pix
Legge ut på designerforum og få tilbakemeldinger?
Ja, men nettopp det. Vet ikke helt hva som blir regnet som gode sider til nettopp dette.
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Hey folk

Er det noe sted man kan "måle" hvor gode ferdigheter man har i Photoshop? Har holdt på lenge men jeg vet ikke helt om jeg kan rangeres som god eller bare average.

Hadde satt pris på svar som var kort og enkelt og er ikke veldig fan av å legge ut arbeidet her.

- Pix
Vis hele sitatet...
Desverre er nok den beste måten å sammenligne seg med andre og vise frem arbeid for å få konstruktiv kritikk. du kan også se på tidligere verk og sammenligne med nytt. og deretter se om du når opp til målene dine. tenk også over at "skillkurven" flater seg ut etter noen år.

(edit)

Hvor du vil få kritikk er helt avhengig av hva du lager. Om du tegner, maler og illustrerer med kunstnerisk utrykk er Conceptart.org stedet. Om du driver med grafisk design er det helt sikker gode forum og nettsider for sånt. samme med ren manipulering.
Sist endret av F4celess; 6. februar 2012 kl. 21:24.
Takk! Ja det var ingen dum ide og sammenligne meg med før. Eneste ulempen er at forrige pcen hadde det aller eldste fra meg, nå sitter jeg bare igjen med ting fra november ifjord men det får gå.

Jeg lager logoer, manipulerer bilder og rediger med effects. Og jeg er ikke fan av å bruke bushes noe mer.
Legg ut et par bilder her, så kan vi bedømme
Du kan jo starte med freak? Her får du god kritikk.
http://bit.ly/zJRea4

redigert :
http://bit.ly/zDS9zF

orginalen :
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Shimabara.jpg

edit : bilde med mummies lagde jeg i 2010 så kanskje litt gammelt men der har dere ihvertfall litt før og etter
Sist endret av nso; 12. februar 2012 kl. 21:16. Grunn: img -> url
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
mummie bilde var fett - eksplosjonen og mumien i himmelen
de bildene før vet jeg ikke om jeg likte redigeringen på eller om jeg bare synes jenta ar fin x)
Sist endret av drittsekken; 6. februar 2012 kl. 21:55.
Haha takk takk, ble litt skremt da jeg så brukernavnet ditt, forventet egentlig litt mer drittsekk utallelse enn det der men enda en gang takk

Og vel, da takker jeg igjen, du snakker med hu nå x)
Sist endret av Little Pixie; 6. februar 2012 kl. 21:56.
For å si det sånn, du er langt bedre enn meg og folk jeg kjenner. Kunne godt sett for meg slike i blader og media om det var relevant.

Foreslår å bare fortsette med det du gjør, eksperimentere litt og kansje ta noen forespørsler om du har mulighet til det.

kan også nevne att Deviantart har mye bra stocks du kan bruke. også et bra sted å vise seg frem med gode gruppefunksjoner og kritikk.
Sist endret av F4celess; 6. februar 2012 kl. 22:08.
Bilde 1: Vet ikke helt om jeg likte alle de der greiene som skjer der, streker/klatter osv. Fikk litt sånn barbie scrap bok følelse om du forstår, så litt for fantasy ut for min del. Men du var pen, og det er jo alltid bra

Bilde 2: Likte dette, men synes kanskje den sorte ringen rundt bilde ble litt i overkant. Synes det er mye svart, spes på venstre side.

#

Nå er jeg langt ifra noe photoshop guru, er bare min personlige mening basert på null fagkunnskap.
Sist endret av lockhead; 6. februar 2012 kl. 22:11.
Jeg har allerede en god del forespørsler, for tiden jobber jeg med Hardstyle DNA og har også deviant art men føler ikke at noen gidder å legge merke til det/får sett det fordi det flyter over av alle andre sitt arbeid. Håper jo såklart på at jeg skal komme lengre enn dette men vi får se om jeg klarer å holde meg oppe ettersom alle vil være en designer idag. knallharde jobbmuligheter men som nå, 17 år, føler jeg meg godt forberedt

Sitat av lockhead Vis innlegg
Bilde 1: Vet ikke helt om jeg likte alle de der greiene som skjer der, streker/klatter osv. Fikk litt sånn barbie scrap bok følelse om du forstår, så litt for fantasy ut for min del. Men du var pen, og det er jo alltid bra

Bilde 2: Likte dette, men synes kanskje den sorte ringen rundt bilde ble litt i overkant. Synes det er mye svart, spes på venstre side.
Vis hele sitatet...


Kanskje jeg rett og slett for tilfeldighetene sin skyld skulle remaket denne igjen. For å se hvordan jeg hadde laget det nå? Hadde vært litt gøy selv å se hvordan det hadde blitt. Men takk!

http://bit.ly/w5wWIy

Vet ikke om det her er noe relevant men ettersom de fleste liker zombie bildene har jeg jo alltids det bilde her på lager, er ikke 120% fornøyd men det kan jo gjøre begrunnelser litt lettere.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
den var JÆVLIG fet KP on tha way
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Som alltid når det er snakk om redigeringer er det viktig å vise originalene. Uten disse blir det ganske meningsløst å kommentere, da vi ikke vet hva du har laget, og hva du har lånt fra andre.

For det meste virker det som om du smører massevis av joss på bildene. I de første to for eksempel avleder de i stor grad fra motivet, og komposisjonen til det tredje er ikke noe å ringe hjem for.
Når man kommer opp på er visst nivå i PS vil man være spesialisert i forskjellige ting og man kan også utvikle sin egen stil kan man si.
Det finnes ingen som er best i PS, det er som å spørre om en rangering innen kunst, hvem var den beste maleren, monet eller picasso? Man kan for eksempel ikke sammenligne en proffesjonell fotograf sine PS ferdigheter med en grafisk designer som bygger bilder fra bunnen.
Ganske idiotisk spørsmål egentlig og for å være ærlig ser det ut som du har fulgt en random tutorial på de bildene, resultatet var ikke akkurat noe jeg ville hatt på veggen.
Sist endret av Cheese; 12. februar 2012 kl. 22:14.
Vel, litt vanskelig å finne orginal filene til bildene ettersom det er redigerte fotografier som jeg selv har tatt. Men bildet som jeg tok fra nettet har jeg jo orginalen på. Det som er, jeg klarer å lage litt av vært sånn ut av det blå men om jeg får en spesifikk ting jeg skal lage er det mye lettere å lage det bedre.

Men setter jo pris på kritikken og slikt greit å ha med seg vidre. Men nei er selvlært om det har noe å si.

- Pix