Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 731
Hello

Tenkte jeg skulle lage noe litt rolig piano lignende greier og endte opp med dette.
http://soundcloud.com/kladdebok/edax-rolig

Blir vel kanskje litt kjederlig i lengden, og trommene er vel også litt kjederlige.
Men hva synes dere?
Noe bra, men ikke helt etter min smak kan man si

Jeg syntes at akkordene i starten var veldig "tilfeldige", og ikke hadde noen rød tråd i forhold til hvor de ledet o.l. Den andre akkorden er dissonerende, uten at det er i sammenheng med resten av musikken noe som gjør den litt rar.

Jeg synes du har en fin idé, men jeg tror du godt kan utvikle pianoet igjennom sangen, få inn mer dynamikk m.m.

Instrumentet som spiller pizzicato mot slutten av sangen kunne kanskje vært lagt litt mer i bakgrunnen? Blir en litt støyende faktor for min del.

Slutten når fiolin/strings kommer inn synes jeg absolutt var best! Fin og interessant melodi, for min del kunne du ha gjort hele sangen slik.

Sitat av Tihi Vis innlegg
Noe bra, men ikke helt etter min smak kan man si

Jeg syntes at akkordene i starten var veldig "tilfeldige", og ikke hadde noen rød tråd i forhold til hvor de ledet o.l. Den andre akkorden er dissonerende, uten at det er i sammenheng med resten av musikken noe som gjør den litt rar.

Jeg synes du har en fin idé, men jeg tror du godt kan utvikle pianoet igjennom sangen, få inn mer dynamikk m.m.

Instrumentet som spiller pizzicato mot slutten av sangen kunne kanskje vært lagt litt mer i bakgrunnen? Blir en litt støyende faktor for min del.

Slutten når fiolin/strings kommer inn synes jeg absolutt var best! Fin og interessant melodi, for min del kunne du ha gjort hele sangen slik.

Vis hele sitatet...
Takk for svar, er faktisk bare en stor skisse, jobbet med den litt i går kveld og litt i dag tidlig.
Utganspunktet var egentlig at den egentlig skulle bli abstrakt, men så ble det mer en blanding av helt rolig musikk og abstrakt, er nok derfor den blir oppfattet som "Tilfeldig".
Men gjør det nok over til et litt mer rolig stykke i senere tid
Synes også det som starter på 2:55 er fineste i sangen, så jeg får se om jeg kanskje gjør dette til utgangspunktet.
Synes akkord nr. 5 ikke passet inn i det hele tatt, iallefall ikke i starten. Synes også den lyse fiolinen kunne spilt ganske annerledes toner, og at vibratoen er veldig overdrevet, eller høres "fake" ut..

Den nye lyden som kommer på 1:45 var chill!
Den nye lyden som kommer på 2:27 var ikke chill...
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Synes akkord nr. 5 ikke passet inn i det hele tatt, iallefall ikke i starten. Synes også den lyse fiolinen kunne spilt ganske annerledes toner, og at vibratoen er veldig overdrevet, eller høres "fake" ut..

Den nye lyden som kommer på 1:45 var chill!
Den nye lyden som kommer på 2:27 var ikke chill...
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Enig i det du sier, har ordna litt nå. Ta gjerne en titt og skriv hva du synes.

Version 2
http://soundcloud.com/kladdebok/edax-rolig-2