Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 650
Jeg tror egentlig det er lite håp, men jeg må bare spørrre i håp om at noen har hatt samme problemet.

Jeg har et Gainward Geforce 4 TI4200 64 mb skjermkort. Det har funket helt fint før når jeg har dratt på lan og flyttet på pc osv. Så på mandag flyttet jeg pcen til en kamerat. Da uten å ha på kabinett på den ene siden (hardwaresiden) og da gikk alt greit når jeg kom dit. Jeg spillet og alt var som vanlig. Idag tidlig tok jeg hjem pcen igjen, da og uten å ha på kabinett på den ene siden. Når jeg da kommer hjem og gleder meg til å spille UT2003 hjemme skjer det fatale. Jeg skrur på pcen, og på skjermen står det bare en liten blå skjerm: "Override". Den skjermen kommer vanligvis når skjermen er på, men ikke pcen. Det som er problemet her at jeg hadde strøm i dataen og, men det var og en annen uvanlig ting. På skjermen, mens det sto "Override", kom det masse "flimmer" som gikk nedover. Jeg har ikke peiling på hva dette er, men det er tydeligvis noe galt med skjermkortet, pga jeg sitter nå på et 8 mb skjermkort, og det funker helt fint. Jeg kan heller ikke se noen fysiske skader på kortet fordiom de kanskje kan være der, bare små. Lydkortet har og forøvrig mistet kontakten med windows, så jeg lurer på om noe har skjedd inni der under overfarten fra kameraten min til meg.

Jeg ber på mine knær om hjelp. Dette er helt forjævlig. Lyddkortet skal jeg kunne fikse selv, men skjermkortet er jeg nødt til å få fikset! Jeg nekter å innse at jeg må betale 1600 for et nytt kort!
Dumt spørsmål, men har du prøvd å sette det inn igjen på nytt?
..
Trådstarter
Ja. Tro meg..... Jeg tråkket det nesten flatt!
Prøv skjermkortet på et annet hovedkort, i din eller noen andre sin pc. Gjør det samme med lydkortet. Så finner du fort ut om det er hovedkortet feilen er i, eller om den rett og slett er i skjermkortet og/eller lydkortet.
hvis det er flatt, trenger du nok et nytt et.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du vært på Gainward sine sider og leita litt der da?
..
Trådstarter
Zpeef: Planen var å teste dette imorgen. Fordiom jeg tviler på det, siden det andre skjermkortet mitt funker.
morten: Det er ikke helt flatt enda.
Ond^Sofa: Jeg har vært inne ja, men det måtte du sende inn spm og ha med info om hovedkortet. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle spørre om, så jeg spurte ikke.

.
Sist endret av Goda; 10. oktober 2002 kl. 01:19.
vet at creative har fin support med skjermkort, sender deg et nytt hvis det er noe galt som har med garanti å gjøre. aner ikke hvordan gainward er though.
Opprinnelig postet av duxo
Ja. Tro meg..... Jeg tråkket det nesten flatt!
Vis hele sitatet...
det forklarer jo alt...
jeg tror ikke det er riktig å sende skjermkortet til produsenten.

det skal sendes til butikken du har kjøpt det i.

finn fram fakturaen, ring firmaet, si hva problemet er og fakturanummeret. de sier "ja, du får sende det inn til oss...", da finner du en pappeske og pakker ned kortet sammen med en kopi av fakturaen og sender ivei.