Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 1837
Jeg kan kanskje ha muligheten for en bra server avtale, men trenger ikke alt selv. Så jeg lurer på å selge ut en del.

Jeg jobber til daglig med support og drift i større Unix systemer, så du kan forvente deg glimrende support fra meg. Også på telefon hvis det er nødvendig. Installasjon av Perl moduler og annet småting vil være gratis.

Adult materiale vil være tillatt. Står på nett fra (Internap og Global Crossing), ikke cognet. Plassert i USA.

Serveren vil være en Celeron 1,7GHz, 512MB RAM og selvfølgelig ha Apache, PERL, PHP, MySQL, Webalizer, SSH, DNS, POP3, SMTP.

Får 100 kr per. måned får du:
5 domener
5 gb harddisk
12 gb BW, 10kr pr GB over.
egen ip.
Så mange databaser, mail og DNS innslag som du trenger (innenfor rimelighetens grenser) da dette går av totalen (sender du 500 mb mail har du bare 11.5 GB igjen til andre ting osv..).

for 200 får du det dobbelte, osv.. Mail meg for andre størrelser.


Betaling vil skje over vanlig giro. Det vil ikke være noe oppsetts gebyr, men du må betale på forhånd.


Hvis dette er av interesse så kontakt meg på
Send meg en PM, jeg er muligens interessert
hvad linje står den på ???
Full burstable 100Mbps, Cisco hel-switchet. Med linjer fra Internap og Global Crossing.

Det er ingen kapping av bånbredde, man du må betale 10kr per GB over din månedlige forhåndsbetalte.
Jeg er også tilgjengelig på ICQ 13499823 mesteparten av dagen.
Det er 5 subdomener du mener vel?
jeg er så forbannat interessert! akkurat det jeg trenger! overfører web sidene med ftp da eller? subdomener eller domener? og hvis det er subdomener, hva er det subdomener av? f.eks: zpiff.????.com
Better than thou.
Jeg tar en. Foreløpig hvertfall. PM'er deg info senere.
mail er sendt!
Du har muligheten til å hoste 5 domener eks: domene1.com, domene2.com, domene3.com, domene4.com, domene5.com. Disse må du kjøpe utenom, fra foreksempel www.directnic.com eller hvor du bruker å kjøpe domener.


Du kan også få subdomener i formen *.hostviser.com (som er nede nå i påvente av global DNS oppdatering)
Jeg har sendt deg mail
er ikke helt med her.. du skrev at for 100kr i måeden fikk man 5 domener
hva blir da url til for eksempel zpiff's side på denne serveren før det regges www.stinkah.net eller lignende? blir det bare ip, eller blir det gunnar.com/zpiff/ eller no sånt?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
dette er ikke homo.no.net hosting.. hvis du ikke har noe domene har du heller ikke bruk for "proff" hosting
Opprinnelig postet av ZpiFF
hva blir da url til for eksempel zpiff's side på denne serveren før det regges www.stinkah.net eller lignende? blir det bare ip, eller blir det gunnar.com/zpiff/ eller no sånt?
Vis hele sitatet...
Du kan få zpiff.hostviser.com eller hostviser.com/~zpiff

Vi vill kansje også beggyne å tilby folk å kjøpe domener til 89kr per år om noen måneder. Men dette forutsetter at vi fårhondsbetaler får en 200 domener, noe som er mye penger.
ok. høres veldig bra ut. gleder meg til alt er klart!

btw: hva er lov og hoste her? porrsider, hack sider osv? hva med hack relaterte diskusjonsforumer også videre?
Sist endret av Skrekkugle; 22. september 2002 kl. 15:45.
Opprinnelig postet av ZpiFF
btw: hva er lov og hoste her? porrsider, hack sider osv? hva med hack relaterte diskusjonsforumer også videre?
Vis hele sitatet...
Det er ikke vår polesy å legge begrensninger på innhold, men du må følge amerikansk låv på dette området da serveren er i USA.

De har fått en ny lov på dette pungtet nå "The Digital Millenium Copyright Act", som antagelig forbyr informasjon om hacking, så det tilater vi ikke.

Når vi begynner og registrere kontoer så vil vi ha en avtale klar, som regulerer dette.


Du kan heller ikke ha IRC roboter eller kjøre prosseser.
nei ok. har vel bare tenkt og hoste hjemmesiden min og litt sånn ymse vil det bli registrering av konto gjennom deg eller blir dette no bedrift opplegg hvor man registrerer seg på en side og sånt?
> no bedrift opplegg hvor man registrerer seg på en side og sånt?

Ja, venter bare på server og global DNS oppdatering. Hvis du mailer meg på så vil du bli varslet når vi begynner å ta bestillinger. Noe vi sikkert gjør i neste uke en gang.
100kr var visst bare i startfasen.. hvor lang er "startfasen" og hva vil det koste etter "startfasen"?
Hvor lenge startfasen er, er en løpende vurdering, men jeg ville ikke ventet så lenge med å melde min interesse.

Hva prisen vil bli etter startfasen ønsker jeg ikke å komentere nå. Men det er vår intensjon å være billig.
jeg er med uansett. regner med at man kan melde seg av igjen etterhvert. skal på ferie fra fredag, så hvis du ikke får fiksa det før fredag så kan jeg sikkert sende deg infoen du trenger for å registrere meg slik at den ligger å venter når jeg kommer hjem
> regner med at man kan melde seg av igjen etterhvert

Ingen settup avgit, ingen kontraktlengde. Du betaler for en måned, hvis du ikke vil være med lengere så stopper du bare å sende inn giroer.


Angående pris, regner på det nå, og begynner å lure på om 5GB disk er litt vel mye, med 12GB BW kan man jo bare laste opp og ned dataen en gang. Så jeg ser på:

Får 89 kr per. måned:
5 domener
3 gb harddisk
15 gb BW, 10kr pr GB over.

Tideligere:
Får 100 kr per. måned:
5 domener
5 gb harddisk
12 gb BW, 10kr pr GB over.

Fordelen er at det blir litt biligere for kunden, og antagelig vill ingen bruke 5 (eller 3)GB uansett, men jeg slipper å sitte på store mengder med ubrukt hardisk kapasitet.

Har jeg 10 kunder som har blitt garantert 5BG må jeg jo ha minst 45 GB med disk (hvis jeg følger 90% regelen), kansj bruker de bare 100MB hver, det er ikke spesielt gunstig for meg.
Sist endret av Kongen; 22. september 2002 kl. 22:28.
det høres helt fint ut! trenger ikke mer enn 2-3gb egentlig. Og når det blir enda billigere gjør det meg jaffal ingenting

Har du fått serverene enda? Mener ikke å mase men jeg stikker i morgen på ferie. Da kan jeg bare ta det etter ferien. Når tror du alt vil være klart?

Vi har hatt noen mindre problemer med å skaffe servere, men dette ser ut til å bli ordnet i løpet av dagen. Dessuten så må vi vente på en global DNS oppdatering som tar 48 timer.

Når alt er klart så vil vi laste opp en side der folk kan bestille. Vi vil maile deg og alle andre intresserte om dette.
Vi har fått servere!

men på grunn av mindre komunikasjonsproblemer så fikk vi de oppsatt med en underlig partisjonering. Ville ha ren RedHat innstallasjon, uten mikmak, da er dette standar:

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda6 372M 63M 289M 18% /
/dev/hda1 45M 8.5M 34M 20% /boot
/dev/hda5 14G 33M 13G 1% /home
none 247M 0 247M 0% /dev/shm
/dev/hda2 39G 804M 36G 3% /usr
/dev/hda7 251M 27M 210M 12% /var

De jobber nå med å reinstalere slik at vi får 45GB /home partisjon til å hoste kunder på.
Better than thou.
Jeg ville ikke kalle det underlig, jeg ville kalle det totalt fucked up partisjonering. Hva faen tenker de på?
Si det. Skall i hvertfall være fikksett til i morgen tidlig (fredag).
herlig.. stikker på ferie nå om en times tid jeg så det hadde vært kult hvis du kunen holde av en gig eller to til jeg kommer hjem om en uke *sesnilltpå*
hmm, hvordan blir det med serveren? jeg ser at det ligger en testside ut nå.

venter i spenning.
Sist endret av Blitzer; 2. oktober 2002 kl. 14:26.
Kommer snart ja :-), trenger bare et par dager til testeing
Har gått et par dager nu Hvordan ligger det an? www.hostviser.com er oppe å kjører enda jaffal =)
Har hatt noen små problemer, skulle ha antatt at ting var vanskelig, ikke lett.

Global DNS oppdatering tar opptil 15 dager, jeg hadde regnet med at det ville gå litt fortere, men det er nå fikset.

Videre så installerte jeg en grafisk kontrollpanel som heter 9c for å administrere navneserveren, det slettet all data til BIND (dns server), dette vil bli fikset på mandag.

Bortsett fra det så ser alt lyst ut. Vi vil begynne å ta bestilinger snart nå, men vi må vente til alt er klart og testet.
Nå begyner alt å se bra ut :-), forhåpentlig hvis bare et par dager igjen.

Hvis noen har lyst til å hjelpe meg med den siste testingen, å har et ledig domene så er DNS serverinfo:

NS1.HOSTVISER.COM 66.111.35.202
NS2.HOSTVISER.COM 66.111.35.203

Send en mail med domene og navn så setter jeg opp en gratis test konto.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei


Mye har skjedd siden jeg gikk ut med et foreløpig tilbud for noen uker siden om hosting, de største problemene har vært i forbindelse med ip-adresser og lagringsplass. Derfor har vi måtte forandre litt på vårt tilbud, alternativet var å sette opp prisen. Men nå er vi klare til å ta bestilinger:

Muligheten til å hoste 5 domener
2 gb harddisk
12 gb Bånbredde
Pris: 89 kr

Mere/bestille: http://www.hostviser.com/cgi-bin/bestille.cgi


Vi kan desverre ikke tilby egen ip-adresse da iana (de som fordeler ip adresser på Internett) har forandret sin policy angående "IP-based Virtual Host" slik at vi ikke har kunne skaffet nok ip adresser til hver side. Problemet med det er i forbindelse med hvordan du skall administrere siden din mens du venter på at domene skal begynne å peke mot oss. Dette har vi imidlertid løst med å sette det opp slik at du kan bruke en URL på formen http://balder.hostviser.com/~dittdomene_com/

Videre tilbyr vi bare 2gb med lagringsplass, men det skulle alikkevel være mere en nok for de fleste, hvis ikke så mail om en pris på hvor mye du trenger.
kjører serveren MySQL og PHP?
ripz: les første post, ja
men det har liksom skjedd så mye forandringer, så vis jeg skal omfurmelere spørsmålet:

kjører enda serveren php og mysql?
JA, det gjør den selvfølgelig
Ja vi støtter både PHP og MySQL.