Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1483
BNC:
ikke noen som har en bra guide i hvordan det funker og hvordan man setter det opp?eller gidder og forklare det her?
Jeg ville heller brukt en *nix irc klient(irssi er topp) og screen. Bouncer er kjedelig når du ikke får se det som foregår på kanalene når du er utlogget. Dessuten er det mindre stress med screen+irssi når du trenger bare å ssh'e(bruk putty og trenger ikke mer programvare på maskina.
Øhh....altså...sånn at du bare lar klienten stå som en BP etter at du har logget av altså?samma hvilken klient du bruker da?bitchX,ircii eller epic?
he he forklar du!datt ut litt jeg...
Yep Screen, et program som er pretty much default på alle linux distroer(sikkert bsd også). Screen er en slags virtuell tty(altså shell) som kjører som background prossess. Så alt du starter i screen vil kjøre når du logger ut. Man kan også detache(gå ut av screen uten å avslutte screen) screen med ctrl+a+d. Og man kan kjøre flere screens
Ok begynner og skjønne pointet nå!takk....
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du vil ha en BNC som holder på nicket ditt etter du har koblet av, hvis du feks har dialup, er muh og psyBNC to gode valg. muh er vel litt enklere enn psyBNC, som har litt flere muligheter.

Her finner du en how-to om psyBNC
Nyeste psyBNC finner du Her.

Og her finner du info om muh.
det n|dar0z sikkert er ute etter er å bounce med vhoster i mirc,ikke å sitte i et lite vindu i putty og irce fra det.
isåfall er psybnc o.l tingen.
skal du kjøre irssi så bør du kjøre linux hjemme,noe han neppe gjør.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Er det ingen som sjekker ut artiklene på dette forumet? *tsk tsk*

- Å sette opp en muh.
Opprinnelig postet av TipeX
Jeg ville heller brukt en *nix irc klient(irssi er topp) og screen. Bouncer er kjedelig når du ikke får se det som foregår på kanalene når du er utlogget. Dessuten er det mindre stress med screen+irssi når du trenger bare å ssh'e(bruk putty og trenger ikke mer programvare på maskina.
Vis hele sitatet...
eh, MUH kan da logge ting som skjer i kanalene den er på hvis du setter det opp i konfigurasjonsfilen.
Blitzer: javel Aldri prøvd Muh jeg så. Men det er jo ikke det minste problem å bruke vhoster med irssi. Jeg brukte psyBNC en stund tilbake, men nå er det bare irssi Er så mye herligere.

wong: HØH? Hvorfor må/bør man ha maskin hjemme? Om man ikke takler å skrive med litt latency så bør man få litt bedre tillit til sin egen skriving
Sist endret av TipeX; 28. september 2002 kl. 23:35.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg mener når man har muligheten til å sitte med grafiske klienter, så blir det litt pes og sitte med BX o.l over SSH, bare for å gjøre det..

Men men, det er forskjell på folk
Opprinnelig postet av TipeX
Blitzer: javel Aldri prøvd Muh jeg så. Men det er jo ikke det minste problem å bruke vhoster med irssi. Jeg brukte psyBNC en stund tilbake, men nå er det bare irssi Er så mye herligere.
Vis hele sitatet...
ikke noe problem med andre hoster i muh heller.

Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Jeg mener når man har muligheten til å sitte med grafiske klienter, så blir det litt pes og sitte med BX o.l over SSH, bare for å gjøre det..

Men men, det er forskjell på folk
Vis hele sitatet...
irssi har en innebygd proxy-funksjon (du må kompilere det med) som setter opp irssi som en bouncer. pass på at du har screen installert også.

du kan lese mer om det i irssi-manualen.

jeg bruker denne proxyen akkurat nå faktisk. den er veldig kjekk og grei siden jeg ikke orker å konfigurere muh nå.
Sist endret av Blitzer; 29. september 2002 kl. 12:39.
Det funker fett og kjøre psyBNC eller MUH igjennom cgi-irc ja?bare lurte liksom,skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gjøre det egentlig!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Når du kjører muh og psyBNC kan du jo kjøre de på slike porter at du kommer forbi firewallen. Og så lenge du kan spesifisere server i den cgi'en, så skulle man vel tro det.
så du kan kjøre i forskjellige porter ja!faen at jeg ikke i hele tatt for kontakt med shellet mitt!fuking firewall!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
om du har *dsl hjemme kan jo du sette opp ssh på port 80
nope hakke en shit hjemme jævla distrikts norge!
Ond^Sofa: Samme mening jeg hadde før jeg begynte med irssi det Som du ser har jeg sett lyset.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Her finner du enkel guide til psybnc på norsk