Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 23464
Epleplukker
Opprinnelig postet av wamphyrii
Budweiser, men når jeg er på det vakre sørlandet går det utelukket i verdens beste øl; CB
Vis hele sitatet...
Endelig en som har peiling
Carlsberg. Ingen over, ingen ved siden. Carlsberg.
r33l's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DJ ozon
har missa denne threaden jeg.. jaja, så den nå.
anyways. for 3 helger siden kjøpte jeg brun tequila med et jævlig skjeletthode på etiketten, drakk endel av den, men fy faen for et helvete når jeg stod opp om mårran, var så svimmel at jeg gikk på veggen, skalla i lamper og litt av hvert. tror det er en mening med det skjeletthodet nå. hodet ditt blir grøt.
Vis hele sitatet...
Du har kanskje drukket den styggeste tequila'en som finnes (mener nå jeg da..) Black Death! Den smaker korkog er drit stygg, ikke rart at du var dårlig...
Det går for det meste i glass premium, men om sommeren er ingenting bedre enn Ringnes sommerøl.
CB er også godt.
5 på topp
---
Newcastle Brown Ale er helt på toppen
Labatt Ice
Carlsberg
Lysholmer Double Ice
Budovar (Den som Budweiser har kopiert.)

1 på midten
---
Ringnes

3 på bunn
---
Frydenlund
Borg
Tuborg

[offtopic]
Var i Mexico, på et allright sted, i en snobbete bar på hotellet, ba om en Coroña, ble litt forbauset da den ikke kom med 1/6 limebåt som hjemme...
Så jeg spurte hvorfor det ikke var noen lime oppi, også svarer bartenderen noe "pissed off"; "do you see any flies around?!?"
(Han tok det tydeligvis som en fornærmelse.)
[/offtopic]
r33l's Avatar
Trådstarter
que?

"Do you see any flies around?" Formulerte du spørsmålet galt eller???
Opprinnelig postet av r33l
que?

"Do you see any flies around?" Formulerte du spørsmålet galt eller???
Vis hele sitatet...
Det var dem jeg var hos som spurte og de snakket spansk...
jeg forsto fint lite inntil han kom med: "Do you see any flies around?!?"

Fluer er ikke veldig klar for åpen citrus visstnok...
(har aldri testa å torturere fluene med det.)
Carlsberg er digg..
Norsk øl kan ikke sammenlignes med den tsjekkiske. I Tsjekkia finnes den originale pilsen "Pilsner Urquell" på glassflaske. Her snakker vi om den komplette øl. Litt synd at man ikke selger Urquell på glassflasker i Norge, men heldigvis finnes det på bokser.

Dermed blir lista:
1. Pilsner Urquell
2. Radegast
3. Dahls (bjørnunger)
4. Ringnes
5. Budovar


Øl er best på flaske!
Sist endret av chill; 19. mai 2003 kl. 16:36.
Carlsberg er BEST!!!
Aass pilsner er det beste ølet! Laget av norges eldste bryygeri!
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Stavanger ølet TAU på 0.33 glass!
altså... tuborg slår alt... bare den gode tuborg smagen i seg selv slår alle øl... jafal som eg har prøvd
Epleplukker
tuborg slår ei alt, smak å behag. Men etter avisene sine tester er det vel Christiansands Bryggeri som slår alt ?
Opprinnelig postet av r33l
Du har kanskje drukket den styggeste tequila'en som finnes (mener nå jeg da..) Black Death! Den smaker korkog er drit stygg, ikke rart at du var dårlig...
Vis hele sitatet...
stemmer det! black death power... aldri mer *uuurrrrrk*
hvis du har forslag til en BEDRE tequila, så kom med det
jeg for min del smaker aldri mer på den flaska igjen, kommer til å brekke meg bare jeg lukter dritten.
r33l's Avatar
Trådstarter
hmm...Jeg husker ikke navnet på den tequilan som jeg drakk for noen år tilbake, men visst det hjelper så hadde flasken en liten rød sombremo/sombrero..(hatt) og den var kanon!! Drakk en 6-7 shoter av den og pang! Alt jeg husket av den kvelden var at jeg stod utenfor kongsparken og en vakt så på meg..

Ganske digg tequila
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Den heter Sierra Tequila og er bare best
på toppen:
Urquell (som vel er den originale pilsen)
Budejovicky Budvar
Kilkenny
Newcastle Brown Ale

til vanlig:
E.C. Dahls (gode gamle bjørnunger)


nederst...helt nederst i det mørkeste usle rommet...
Ringnes (og hvorfor påstår folk dette "ølet" er bra??)
Beste øl: Hansa pils
Pilsner Urquell
Stella Artois (tror det var det rette navnet)

Verste øl: Cuban Urban beer, kjøpte det i ein ølbutikk i
Strassbourg smakte for jævligt
Better than thou.
Opprinnelig postet av fxxked
Det var dem jeg var hos som spurte og de snakket spansk...
jeg forsto fint lite inntil han kom med: "Do you see any flies around?!?"

Fluer er ikke veldig klar for åpen citrus visstnok...
(har aldri testa å torturere fluene med det.)
Vis hele sitatet...
Er ikke vanlig med lime i flasketuten i Mexico. Er mest i England man enda får det, på slutten av 70-tallet var det dog vanlig over alt. Mest i Meksikansk øl, bla. Corona.
Det beste ølet jeg har smakt er Litauiske Švyturys (ren fornøyelse å drikke det) Brygget siden 1784 eller noe slikt
edit: http://www.svyturys.lt/En/index.htm , og at ølet har vunnet internasjonele øl-priser.

http://www.bierdeckelsammler.net/bier/svyturys.htm

Ringnes er jeg ikke så glad i, men det går for det meste i det her.

Finnes forøvrig flere gode ølmerker i Litauen, og det er vel for det meste Litauisk øl jeg har smakt.
Sist endret av Blitzer; 20. mai 2003 kl. 19:49.
Hvor kan man få tak i dette ølet da Blitzer? Finnes det i norske butikker?
Mitt favoritt øl er et tyskt billig øl som heter Löwenbrau eller no(blå ettikett).Etter det kommer ringnes!
Det er værste øllet er definitivt GRANS!
I Norge drikker jeg RINGNES, smaken er ikke å ta feil av. Den pilsen jeg hater mest her i landet er MACK (kaller den bare MØKK)

I Utlandet er det CARLSBERG som ruler, en kald C er helt genialt når det begynner å bli sent ved f.eks lokale hotellbaren
Ringnesen å carlsberg er digg å D-ice, men den aller beste jeg har smakt er den tyrkiske ølen efes bira! døds digg! *skål*
▼ ... over et år senere ... ▼
synnes all øl er like god. merker nesten ikke forskjell i smak på noen av de. nå fortiden drikker jeg hansa. det er fordi jeg er fra bergen og det går dårlig for hansa fortiden. prøver å støtte de.
Den du selv liker, den jeg selv liker, er Hanse og Tuborg.
Jeg drikker for det meste Tuborg, men nå skal jeg begynne å drikke Seidel!!!
Så på priser i dag, og fikk se at en 6pac Seidel koster ussle 51,- kr!! Hoho!
Best øl: Newcastle Brown
Best utepils: Carlsberg
Best billigpils: Tuborg

Værste øl: Hansa Premium
For oss under 18 som skal drekka, syntes jeg Tuborg helt klart er best for prisen... Nesten bedre enn Ringness !
John Smiths AVE IT!, ellers er jeg glad i hansa pilsner og fatøl.
Beste luksuspils: Corona Extra (med fersk lime. Viktig viktig)
Beste hjemmepils: Carlsberg
Beste billigpils: Tuborg
Beste utepils: Dahls
Warsteiner og svenskt bjørnebryg er tingen
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Beste øl: Guinness(helst på fat), Newcastle Brown Ale, og Murphy's stout
Beste billigøl: Tuborg

Ellers er Corona, Tsing Tao, Red Stripe også gode saker.
kom til trøndelag og smak dahls.
-ingen over, ingen ved siden.
<3 NORDLANDSPILS <3
Budsjettkos: Tuborg
Kos: San Miguel

San Miguel er vakkert!
Corona og guinnes!
ØL? Hva er galt med litt gammeldags O2?

Sry, men kunne ikke dy meg
Hva som er galt? Det smaker ikke øl, enkelt og greit.
Opprinnelig postet av NoRemorse
ØL? Hva er galt med litt gammeldags O2?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi drikke oksygen? I flytende tilstand er det ganske kaldt.
Hmm, hvorfor har det seg sånn at de fleste ikke liker lettøl da? Smaker ikke det også øl?

IvI:
Jo du er inne på noe der.... ble fryktelig i tvil om det var O2 eller H2O som var vann.
Det er ikke alkohol i det, dermed blir du ikke snurrig og talefør. Det er GALT!
Så hvor godt øl smaker avhenger mer av mengden alkohol i det enn selve smaken?
Nei, det avhenger av en delikat balanse av gammelt håndverk. Mennesker har drukket øl siden du ble født.
Munkholm lettøl er også gammelt håndtverk , men greit skal ikke irritere dere "alkoholikkere" lenger - dere er under mitt åndelige nivå. Drikk vann så kanskje dere nærmer dere (Neida det mente jeg ikke, men er jo litt teit å drikke bare for å bli full?)
Det er ikke teit hvis det er det du har lyst til å gjøre. Hva bryr det deg hva jeg konsumerer så lenge jeg ikke skader et eneste jævla vesen på jorda?
NFFs husbedreviter
Om du blir full eller ikke, har vel ikke noe med om hvor god ei øl er. Øl'a er bedre når det er Alkohol i den etter min mening, men det er pågrunn av at den smaker kunstig uten alkohol.
Pga at da har de "tatt ut" alkoholen av Øl'a, med mindre det er Munkholm det er snakk om, hvor de tapper ølet før gjæringa begynner.

Min personlige mening er at Cb er det beste ølet. Men så har jeg ikke smakt så utrolig mye øl att det gjør noe. Men det er min mening, må andre mene hva de vil...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
NoRemorse: Denne threaden var et dårlig sted å ta opp alkoholdebatten, den handler liksom om hva slags typer øl som er godt og event billig og godt hvis man er fattig, ikke om at vi drikker masse øl bare for å bli fulle...
Moyner drikker heller ikke (såvidt jeg vet ihvertfall) men han er smart nok til å føre den debatten et annet sted, eller event ikke noe sted.

btw: Tuborg Classic er noe av det beste som går ann å drikke... men har ikke funnet noen steder i Norge som selger det
Greit, skal droppe diskusjonen. Jeg er forøvrig nokså enig med Gilgamesj uansett.