Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 5994
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...ticleID=535189

Må si at dette provoserer meg noe. Selv om muslimer ikke kan spise dette dyret, må da barn av det norske folk og ikke-muslimske innvandrere få lov til å se tegninger av griser på sykehusene. Jeg synes det er litt frekt og freidig å legge frem påstand om at tegninger av griser skal fjernes fra alle offentlige institusjoner på grunn av en minoritet.
Og for ordens skyld, jeg er ikke en rasist. Jeg har to-tre venner som er barn av innvandrerfamilier, og stammer selv fra innvandrere fra sveits på morssiden.
Dette blir bare for dumt. Men det er bra at det iallefall, finnes en med litt fornuft.

Dette er en fillesak, sier Faiz Alam, leder av Minhaj ungdom, i Idara Minhaj-moskeen.
Vis hele sitatet...
ja. helt enig. dessuten, det var jo de som kom hit. de får inrette seg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
dem fjerner grisetegningen ja.

min religiøse trosretning har som ett av sine bud at man aldri kan sove på ett rom som ikke har minibar og boblebad, så da får jeg vel det når jeg havner på sykehus...
Hva med å heller shippe seg tilbake til landet de kom fra hvis ikke de takler en pappgris på en dør?
noen ganger blir jeg bare så jævelig provosert!
mm, det får faen meg være grenser fro frekkhet. Norge betegnes vel som et kristent land og og kristendommen har man ikke problemer med griser så vidt jeg vet. Då får muslimer enten legge igjen troen sin hjemme eller bare overse slike små bagateller.
provosert er ordet!
dette fører bare til at flere folk ser annerledes på muslimer enn hva de allerede gjør.

for dumt og kreve en slik sak.. Da får vel vi påpeke at det ikke er liv til og benytte skjerf på hodet, på skolen og jobben fordi vi nordmenn blir irriterte av dette.
Opprinnelig postet av Frode
Dette blir bare for dumt. Men det er bra at det iallefall, finnes en med litt fornuft.
Vis hele sitatet...
Han er nok ikke den eneste. Husk, det er alltid idiotene som roper høyest og derfor blir hørt.
Jeg må nesten bare le av dette greiene. Hvorfor gidder dem å bry seg om slikt? Skal de leve i Norge så får de nå bare finne seg i det at det er et bilde av en gris her og der.

Bra at flesteparten av muslimene ikke er som Mohammed Arshad Dar.
http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1051273803.jpg
/me synger Ja vi elsker dette landet til den ALLLLLLLLLMEEEKKTIGE zeth




Sånn skal det være zeth!
Better than thou.
Kul'n litt her a, ingen som har krevd at det skulle fjernes, er noen som reagerer på det, og det hadde sykehuset fått med seg. De sa selv at de ikke hadde fått noen anmodninger om å få det fjernet, men gjorde det allikevel. Det var altså deres valg.
Skjønner ikke hva som er så fordømt viktig med en grisetegning? Hva er det store problemet med å fjerne den?
Det er en prinsippsak, luring
helt tåpelig...den religionen er jo minst like dum som kristendommen,saken er uansett at det er et bilde som de ikke vil se på fordi det er i strid mot hva de er vant til..blir helt det samme som om jeg ville fjernet en reklameplakat for joggesko,rett å slett for at jeg ikke ville kjøpt noen siden jeg er så lat..
nå må slike idioter lære seg å være liberal
Bare sette oss i samme situasjonen, si at vi ble endel Nordmenn i et muslimsk land. Skulle vi kommet og stillt slike krav?

En innvandrer som var medlem i kommunestyre i Grimstad reagerte på at de sang "Gud signe vårt dyre fedreland" hvert år før de åpnet "året". Dette var en tradisjon, han gikk ut i media og forsøkte å få slutt på dette fordi han følte seg støtt.

Jeg har ingenting i mot innvandrere sålenge dem tilpasser seg og respekterer vår kultur, våre regler og våre lover.
det er ikke invandrere generelt jeg har noe i mot, det er holdningen dems!
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
haha!
problemet er at de kommer hit og har de samme jalla reglene. hadde de bare lagt slik piss bak seg og omgått fler norske (gjelder såklart ikke alle, men for det meste de med turban som klager over grise-tegninger) kanskje fordommene hadde blitt borte, og alle kunne levd i fred.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Skal muslimene komme til dette landet så får de FAEN meg inrette seg etter vår kultur. Det er det som er problemer med muslimer. De greier ikke å tilpasse seg samfunnet vårt, og det er ikke bare grisetegninger.. Det er mange andre problemer med muslimer. Se på tvangsekteskap for eksempel. Eller omskjæring av jenter. Jeg blir gæærn.

Er ikke rasist, men hvis muslimene ikke greier å tilpasse seg så får de komme seg ut av landet.
nå kommer dem her til byen og krever og få bygd en moskè, en ting er sikkert, selv om dem får tillatelse av komunen så kommer resten av byen til å sørge for at den aldri blir ferdig..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Skjønner ikke hva som er så ille med dette. Hvis en nordmann (som er personlig kristen, vel og merke) hadde kommet på sjukehus i et muslimsk land, og hadde sett et bilde som gjorde narr av jesus på en eller annen måte, er jeg ganske sikker på at vedkommende ville reagert.

Og når det er snakk om tilpasning, tror dere alle nordmenn som bor i muslimske land tilpasser seg alle skikkene der?

Joffe: skal du ta fra dem religionen deres også nå? Syns det er helt naturlig at de får bygge en moske. Kommer resten av byen til å sørge for at den ikke blir ferdig? Altså, selv om jeg er ateist, så går jeg ikke rundt å saboterer kirker av den grunn (ikke av noen annen grunn heller, for den saks skyld).
Sist endret av aybara; 27. april 2003 kl. 21:33.
Antageligvis ikke, men ville vi prøvd og endre skikkene deres?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Nei, men du mener vel ikke seriøst at muslimer prøver å tvinge sin kultur på oss?
skyfex: nå har vel ikke kvinnelig omskjæring noe spes med islam å gjøre, derimot er det først og fremst i enkelte områder i afrika det er en tradisjon, hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg har sagt dette før, men det begynner jo å bli en stund siden, så jeg får vel si det på nytt:
Integrasjon er en toveisprosess. Ja, immigrantene bør tilpasse seg lokale lover, regler, skikker osv, men dersom det skal fungere, så er faktisk de "innfødte" nødt til å jenke seg litt også. Når det gjelder en ting som er såpass sentral i islam som at svin er urent, så syns jeg ikke det gjør så mye å fjerne en fuckings tegning. Dette er absolutt ikke noe som er veldig viktig for "oss", hadde det vært noe som var veldig sentralt i norsk kultur kunne jeg ha forstått det, men dette er bare en liten pissting. Man kan heller bruke kreftene på å kjempe mot virkelig negative tradisjoner/skikker som f.ex. tvangsekteskap.
Opprinnelig postet av aybara
[BHvis en nordmann (som er personlig kristen, vel og merke) hadde kommet på sjukehus i et muslimsk land, og hadde sett et bilde som gjorde narr av jesus på en eller annen måte, er jeg ganske sikker på at vedkommende ville reagert.
[/b]
Vis hele sitatet...
Det er ikke en bilde som gjør narr av muslimenes tro på noen måte, det er en tegning av et norsk husdyr. Tviler på at den personen som hang opp grisen tenkte at han skulle gjøre narr av muslimer med den, noe som var tilfelle når det gjaldt Jesus i ditt innlegg.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Blitzer
http://www.petitiononline.com/grisen/petition.html

Vennligst etterlat underskriftene deres.
Vis hele sitatet...
Å, herregud så teit! Hva faen gjør det oss at grisen er borte? Absolutt ingen ting. Ingen her ville brydd seg hvis sjukehuset hadde tatt ned grisen uten at noen muslimer hadde klaget på den. Greit nok at folk er imot innvandrere og sånt, men når slike kampanjer blir startet (kun for å provosere, selvfølgelig), er det jammen meg ikke rart innvandrere ikke blir spesielt innstilt på å tilpasse seg.

Edit:
lochlite: Det har ingen ting med saken å gjøre. Poenget er at en kristen ville følt seg støtt av et spottende bilde av Jesus, på samme måte som en muslim vil føle seg støtt (eller noe sånt) av et bilde av en gris.
Sist endret av aybara; 27. april 2003 kl. 21:50.
Opprinnelig postet av aybara
Nei, men du mener vel ikke seriøst at muslimer prøver å tvinge sin kultur på oss?
Vis hele sitatet...

Jo det mener jeg, var ikke lenge siden en muslimsk leder gikk ut og sa at han ville gjøre Norge om til en muslimsk stat!

nå gjelder dette ikke alle muslimere, for noen har faktisk klart og finne seg i at dem ikke lenger er i hjemlandet dems, men i Norge, hvor vi har våre egen skikk og kultur..
øy!
kan ikke skrive under på å henge opp grisen igjen.
Den var altfor pro-kristen."norge er en kristen stat" bla bla bla.
hadde det vært opp til meg så hadde vi forbydd hele driten fra landet,islam også.
Opprinnelig postet av aybara
Å, herregud så teit! Hva faen gjør det oss at grisen er borte? Absolutt ingen ting. Ingen her ville brydd seg hvis sjukehuset hadde tatt ned grisen uten at noen muslimer hadde klaget på den. Greit nok at folk er imot innvandrere og sånt, men når slike kampanjer blir startet (kun for å provosere, selvfølgelig), er det jammen meg ikke rart innvandrere ikke blir spesielt innstilt på å tilpasse seg.

Edit:
lochlite: Det har ingen ting med saken å gjøre. Poenget er at en kristen ville følt seg støtt av et spottende bilde av Jesus, på samme måte som en muslim vil føle seg støtt (eller noe sånt) av et bilde av en gris.
Vis hele sitatet...
har du problemer med å oppfatte at det ligger sarkasme i dette?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Joffe
Jo det mener jeg, var ikke lenge siden en muslimsk leder gikk ut og sa at han ville gjøre Norge om til en muslimsk stat!

nå gjelder dette ikke alle muslimere, for noen har faktisk klart og finne seg i at dem ikke lenger er i hjemlandet dems, men i Norge, hvor vi har våre egen skikk og kultur..
Vis hele sitatet...
Vel, noen slike vil det alltids finne. Bare se på norske misjonærer som farter rundt i hele verden og skal tvinge sin tro på andre. De er faktisk enda værre; de vil ikke forandre troen en plass fordi de bor der, men de drar til en plass nettop fordi de vil forandre troen der. Så sånnsett er kristne langt værre enn muslimer.
er jo ikke så galt i et bilde av jesus somhenger og irriterer kristne.grisen vet vi iallefall har eksistert,hva gjør en muslim når han møter en gris på gata?barnsligheter..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Blitzer
har du problemer med å oppfatte at det ligger sarkasme i dette?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg var ikke sikker på om jeg skulle ta den seriøst eller ikke, men jeg valgte å ta den seriøst. Og det kan du være sikker på at mange innvadrere vil også.
Etter min mening burde ikke innvandring på tvers av kulturer/store kulturgap ikke foregå i det hele tatt.

Bringer med seg for det meste bare problemer.
Kan de ikke innrette seg i vårt land, så får de vel bare komme seg til helsikke ut da.

Samme hvis de gjør noe kriminelt, ikke oppfører seg, ikke integrerer seg, ikke respekterer våre skikker, vår kultur, våre lover, våre normer, våre regler, vårt folkeslag, vår trosretning (ikke individuelt, men landet er basert på Kristendommen).

Og respekt for alle Nordmenn.
Det ALLER verste jeg kan se, er når veteranene fra Andre Verdenskrig går i tog på 17.Mai (de få som enda lever selvfølgelig), så hiver gjerne en forbanna IDIOT av en innvandrer vannballonger eller skyter med vanngevær på de.

Det er det VERSTE jeg ser. Det og voldtekt.
Sånt forekommer altfor mye.

Og jeg vil ikke gjøre som noen andre her og si at jeg IKKE er rasist. Det blitt det mest forvridde ordet i hele det norske vokabulæret.

Kunne dradd frem en god del situasjoner som tilsier hvilket "bonus" det er med innvandring, men det blir et ork.
Jeg mener at religion er roten til de fleste konfikter, så lenge det finnes mere en èn religion vil det alltid være uenigheter.

Vil ikke si at misjonærer tvinger troen sin på andre, de er vel mer der for og informere..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
vetlus: Syns ikke vi er de rette til å tvinge folk til å integrere seg. Ta f.eks alle nordmennene i Spania. Hvor mange av de snakker spansk, og tilpasser seg den spanske kulturen? Og de drar dit frivillig, mens mange av innvandrerne her i landet faktisk er flyktninger, som måtte forlate hjemlandet sitt enten de ville det eller ikke.
Nordmenn i Spania styrker Spansk næringsliv, de har kjøpekraft og lever ikke på staten i Spania, det er enten pensjon fra Norge eller egen lønning de lever av.

Ta ikke dette som et utsagn der jeg sier at asylsøkere ikke skal få hjelp av staten, fordi det er klart de må ha. Men jeg sier bare at Nordmenn i Spania styrker næringslivet der nede, de fleste er glade for turistene / fastboende innvandrere i spania. De bringer arbeid og penger.
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvordan kan det plage dem at det er en jævl# gris på døra?
De kan godta sosialpenger men ikke en gris på en dør?

Jeg syntes bildet burde henges opp igjen. Hvis de ikke takler å se en gris så kan de la være å se på, syns det er på tide at vi lar være å sy silkeputer under armene på dem i sånne saker.
sant at de fleste er flyktninger, men burde dem ikke være takknemlig for å slippe inn i landet, burde dem ikke oppføre seg, burde dem ikke vente med litt tålmodighet for og så reise hjem igjen?

Det er som om jeg skulle kommet hjem til deg og omøblert leiligheten din, kaste ting som ikke jeg likte, omskjert hunden din og tvangsparre kanin din!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Majoriteten av innvandrere i Norge gjør nok sitt for samfunnet de også. Det er nok en ganske liten andel som bare lever på sosialen og ikke gjør en dritt.
Når det er krig i Irak, Afghanistan, Kosovo osv, så ser jeg ikke grunnen til at de reiser rundt "halve" verden for å komme til Norge.

Kulturkrasj går alltid til helsikke.

Pensjonister som arbeider hele sitt liv, og tjener opp nok penger til å leve sine siste gode år i Spania, bør da kanskje få lov til det.
Mener det er stor forskjell på Olav Olsen (eksempel) som jobbet 40 år et eller annet sted, bruker sparepengene sine og pensjonen og flytter ned til spania for noen siste gode år, og på de Kosovoalbanerne som kommer hit og stort sett bare lager helsikke.


Jeg har ALT imot kulturkollisjoner.
Og jeg har sterk tro på at de tilsliutt kommer til å gå riktig galt i Norge også. Dessverre.
Opprinnelig postet av aybara
Majoriteten av innvandrere i Norge gjør nok sitt for samfunnet de også. Det er nok en ganske liten andel som bare lever på sosialen og ikke gjør en dritt.
Vis hele sitatet...
Jeg vet godt at ikke alle innvandrere går på sosialen, men jeg mener å ha lest i en avis just at det er 13.000 Somaliere i landet, og 80% av dem mottar sosialpenger eller en form for trygd. Jeg syntes det er ganske mange faktisk.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Du skjønner vel at flyktninger må komme til et land som har resurser til å ta seg av dem? Det hjelper ikke at folk flykter til et lutfattig naboland hvis de dør der på grunn av humanitære forhold...

Om Olav Olsen har jobbet hardt i 40 år har faktisk ingen ting å si når han kommer til Spania, hvor han ikke har gjort en dritt, selv om han er en resurs for næringslivet der. Poenget er at før vi krever at innvandrere skal tilpasse seg 100% vår kultur, så må vi bynne med å kreve at nordmenn i utlandet tilpasser seg kulturen der.

Edit:
Jeg vet godt at ikke alle innvandrere går på sosialen, men jeg mener å ha lest i en avis just at det er 13.000 Somaliere i landet, og 80% av dem mottar sosialpenger eller en form for trygd. Jeg syntes det er ganske mange faktisk.
Vis hele sitatet...
Flyktninger. Det tar ofte en stund før de kommer seg ut i arbeidslivet.
Sist endret av aybara; 27. april 2003 kl. 22:17.
nå gjelder det ikke å dra alle under en kam, men det er dem med visse holdninger jeg ikke liker, ikke fargen i seg selv..

nå sier vi ikke at dem skal tilpasse seg 100%, men hva med og ignorere litt?

hvis du måtte imigrere til en muslimsk land, ville du oppført deg som du ville?ville du klagd på at det hang en papp tegning av allah?ville du ha krevd at det skulle bli bygd en kristen kirke midt i sentrum?
Sist endret av Joffe; 27. april 2003 kl. 22:29.
vetlus passer fremdeles godt til nicket sitt ser jeg... mangler bare en a inni der, så...
for ikke å snakke om avataren hans.passer fint.
Ja en er vel en taper når en ikke liker kulturkræsj.

"giiiid!"

Tar meg lite når av at en a skal passe etter nicket mitt.

Gøy å provosere, og gøy å ha en mening.
Fint med noe som heter ytringsfrihet i dette landet.
Derfor gir jeg blanke i deres meninger om mitt syn på innvandrere.

Hvert land, sitt folk sier jeg.