Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2986
Heia folkens!
Jeg har da fått tak i 1g med 20x salvia, og lurte på doseringen jeg burde bruke?
Skal røykes i bong, og jeg er førstegangsbruker. Har lest flere steder her på forumet, og mengden som går igjen er 0,2g av 20x. Noen sier dette er mye, andre lite, og jeg forstår mengden man takler er svært varierende fra person til person?

Uansett, jeg sitter med 1g 20x i handa og ber dere om råd for hvor mye en førstegangsbruker burde ta. Og lurer også på om salvian skal blandes med noe som helst? tobakk, etc? Eller skal BARE salvian røykes? (synes liksom det blir utrolig lite å tenne på.. 1g er jammen ikke mye)

Takker på forhånd for svar!
Ikke bland, og prøv deg frem med små klyper... HOLD INNE LENGE! God tur
Sist endret av Miraculix; 18. februar 2011 kl. 17:42.
0,2 høres helt passelig ut ja.

I forhold til at det ser lite ut er ikke det noe problem. Røyken går jo opp i bongen uansett. Og det skal holdes inne så lenge at du kjenner effekten komme.
Jepp, med tanke på at du har 20x ekstrakt putter du bare en bitteliten klype i brønnen og tar alt i ett trekk. Hold inne i 10-20 sek. Nå har ritignok ikke jeg røyka salvia før, men på kamerater var en ett trekk med en mini klype 10x nok til å sende dem rett ut av denne verden for å si det sånn :P
Takker for raske svar!
Skal forhåpentligvis få testet ut salviaen sammen med noen venner iløpet av den nærmeste tiden. Skal da gi tilbakemelding på brukt dose og effekt.
lykke til med reisen inn i salvias absurde univers:P
hmmm, har et problem
Prøvde selv en bitteliten dose i hjemmelaga bong, men kjente ingenting? kan det være noe som gjøres feil? Er vanlig lighter varm nok til å frigjøre "virkemidlene", Eller burde jeg ty til stormlighter, etc?
vanlig lighter duger.. stormlighter en en teit myte... men d kan kanskje utnytte planten bedre, siden d frigjører virkestoffet mer effektivt... har ikke prøvd! Har du eksrakt, er d ikke nødvendig, spør du meg...
Jeg skjønner ikke disse folka som sier de blir helt borte av salvia. Hver gang jeg røyker salvia (som regel 20x) er jeg fullstendig klar over at jeg er på salvia og sitter som regel ganske rolig i sofaen og bare gliser.
Sitat av offjerk Vis innlegg
Jeg skjønner ikke disse folka som sier de blir helt borte av salvia. Hver gang jeg røyker salvia (som regel 20x) er jeg fullstendig klar over at jeg er på salvia og sitter som regel ganske rolig i sofaen og bare gliser.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke fått full effekt. Noen er mer sensitive enn andre, virkestoffet kan være ujevnt fordelt i plantematerialet, eller du har en annen røyketeknikk enn vennene dine og får ikke inntatt like store mengder røyk på like kort tid. Det er mange faktorer som kan spille inn.
Felix fikk det sagt her, men vil legge til at man blir mindre tolerant over tid av salvia. Er visstnok unikt sammenlignet med andre "rusmidler"... liker ikke å kalle salvia et rusmiddel BTW! men men...
Å sitte å glise i sofaen fullt klar over at man har røyket salvia, er IKKE feil!
Det er veldig viktig å få et godt bongtrekk og å bare holde røyken inne og sette seg godt tilbake. De gangene jeg har prøvd har jeg havnet i trylleland før jeg i det hele tatt rekker blåse ut- Jeg vil tro 0,2g vil være nok for å få en fullverdig effekt, det kan evt være lurt prøve litt mindre første gang.
Jeg mener også at 0.2 skulle være nok.
Jeg har aldri behøvd mere enn ett trekk for å komme til trylleland.Har som regel vært "borte" før jeg har fått blåst ut røyken.Har blitt så borte av ett trekk at jeg ikke har peiling på tid og sted!
Vet ikke om det er så veldig relevant men jeg bruker en vanlig lighter og trekker ganske sakte.. føler bare jeg får fyllt opp bedre da..!
God tur
Oppdatering:
prøvde med kanskje 0,15, lange trekk. Gjentatte ganger. det eneste jeg opplever er at noe ikke føles helt..rett. Og at jeg har problemer med å huske ting jeg nettopp har gjort. svært rar følelse, men føles jo nesten bare som å være veldig brisen på alkohol, minus balansevanskeligheter.

Noe jeg gjør må da være feil! Jeg vil virkelig nyte salvia som det står beskrevet her på forumet flere ganger(og over hele internet generellt :P) !

Hjeelp! =(
Sitat av offjerk Vis innlegg
Jeg skjønner ikke disse folka som sier de blir helt borte av salvia. Hver gang jeg røyker salvia (som regel 20x) er jeg fullstendig klar over at jeg er på salvia og sitter som regel ganske rolig i sofaen og bare gliser.
Vis hele sitatet...
Jeg er overbevist om at du umulig kan ha fått full effekt :-)
Jeg har vært en bro av hvit murstein, vann og mønster.
En kompis havnet i stua si i barndomshjemmet på 80-tallet.
Du KAN ikke være bevisst på at du er på salvia hvis det
kicker skikkelig
Du skal fylle opp brønnen med 0.2, og fyre ALT i et trekk... Ikke noe småpatting her. Etter du har tømt brønnen, så holder du det inne til du ikke greier mer.

Følger du det jeg sier her uten å få funk, så er det salviaen det er noe gærent med
takker for svar. før jeg sløser noe mer av salviaen, skal jeg vente på bongen som er bestilt, og gjennomføre det skikkelig til neste helg. håper på å ri på enhjørninger å se regnbuer da!
Salvia rusen er vell mer som og bli voldtatt av enhjørninger enn og ri på dem :P
Denne tråden er på en måte relevant for meg, da en kompis har bestilt 1g med 50x salvia fra nettet. Jeg er igrunn veldig hypp på å prøve, men er det noen ettervirkninger som kan være negative for meg? Jeg er ikke fysisk eller psykisk syk, vil vel bare vite om det er noe som helst dritt som kan skje med deg om du prøver salvia èn gang.

Og også, er det overkill å kjøre på med 50x, da ingen av oss har prøvd noen form for psykedelika før?

Jeg har bare røyket cannabis (dog en god del ).
Sist endret av Wesley Pipes; 20. februar 2011 kl. 23:02.
Slenger meg på her.. Lurer på det samme! Men jeg er psykisk syk.. <3
Det er alltids en risiko innvolvert med slike stoffer når det gjelder ens psyke, men så blir nå salvia brukt som antidepresiva, så har ikke helt troen på at det er vanlig at det oppstår varige psykiske skader utav å bruke det.

Fysiske skader kan forekomme i all rus. Men det er da kjent ting, slik som man ramler rundt :P

Uansett, alt kan påvirke deg psykisk, men tviler sterkt på at varige skader av salvia (selve rusen, ikke hva man gjør i rusen) er særlig utbredt.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Slenger meg på her.. Lurer på det samme! Men jeg er psykisk syk.. <3
Vis hele sitatet...
dette vil altid være et sjansespill. Selv gamblet jeg på at det skulle gå bra, og det gikk bra. Følte meg faktisk mye bedre i 2-3 uker etterpå. og har ikke vært på bunn siden!

PS: Dette kan ha vært flaks, så ikke stol på at det samme nødvendigvis skjer med deg!
Kill your http://en.wikipedia.org/wiki/Ego

Pykedelia har en tendens til å dra egoet ditt i begge retninger... for en diskusjon d hadde blitt om moderatorene hadde denne latt stå!

OK, ingen gidder diskutere det! Greit det!
Et kanskje litt teit spørsmål, men skal jeg bruke lighteren på salviaen hele tiden mens jeg fyller opp bongen? Eller er det nok å bare tenne den?
Sitat av Chillinøtt Vis innlegg
Et kanskje litt teit spørsmål, men skal jeg bruke lighteren på salviaen hele tiden mens jeg fyller opp bongen? Eller er det nok å bare tenne den?
Vis hele sitatet...
Det er nok å tenne den.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er nok å tenne den.
Vis hele sitatet...
Takker. Var bare skeptisk på alt oppstyret med at salvia må ha høy temperatur for å frigi salvorin A effektivt
Har kun brukt stormlighter/mini torch og foretrekker dette så man får tømt gruva mer effektivt uten at lighteren slukker osv. Har også alltid hatt full kjør på flammen helt til det er tomt, men tror ikke dette er viktig.
Sitat av Chillinøtt Vis innlegg
Takker. Var bare skeptisk på alt oppstyret med at salvia må ha høy temperatur for å frigi salvorin A effektivt
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan denne myten oppstod, men det fungerer utvilsomt å røyke salvia med en helt vanlig lighter.