Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2425
Hei, jeg vil skifte språk fra en pc som er kjøpt i her i Irland, den har pre installed w7 home-premium eng. jeg har søkt på googel og her på forumet men har ikke finnet noen løsning som virker, så jeg lurte på om noen av dere hvet om noe som jeg kan prøve slik at alt av språk og region innstillinger blir på norsk

takker for alle svar
Windows update har språkpakker, bare å laste ned å installere der fra.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Uflaks25 Vis innlegg
Windows update har språkpakker, bare å laste ned å installere der fra.
Vis hele sitatet...
nja, men det er bare for ultimate og enterprise versjonene, det jeg har er home premium ferdig instalert på pcn
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Vis hele sitatet...

ja jeg kan google og det du kommer med er akurat de samme svarenr jeg fikk før jeg postet her på forumet, men ellers takk
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av atlef Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ok, siter å prøver den guiden nå men når jeg er inne i cmd får jeg bare error 87 cant find package når jeg har skrevet komandoen og ja jeg er sikker på at jeg skriver in riktig path for filen

noen tips??
  1. Last ned en Windows-ISO i riktig språk
  2. Brenn denne på en DVD
  3. Reinstaller windows fra denne med keyen du brukte før
  4. ???
  5. Profit!
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
  1. Last ned en Windows-ISO i riktig språk
  2. Brenn denne på en DVD
  3. Reinstaller windows fra denne med keyen du brukte før
  4. ???
  5. Profit!
Vis hele sitatet...
det er ikke mulighet for profit med reinstalering av widows på den måten da jeg mister warenty og support på den måten
Sitat av knutazz Vis innlegg
det er ikke mulighet for profit med reinstalering av widows på den måten da jeg mister warenty og support på den måten
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull.

Og guiden linket til ovenfor fungerer. Dersom du får en feilmelding har DU gjort noe feil.
Sitat av knutazz Vis innlegg
Hei, jeg vil skifte språk fra en pc som er kjøpt i her i Irland, den har pre installed w7 home-premium eng. jeg har søkt på googel og her på forumet men har ikke finnet noen løsning som virker, så jeg lurte på om noen av dere hvet om noe som jeg kan prøve slik at alt av språk og region innstillinger blir på norsk

takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Om du ikke har klart å løse problemet ditt før jeg er ferdig på jobb og har kommet meg hjem, så kan jeg sende deg en ZIP-fil med alt du trenger, og en bat-fil som legger de der de skal..

Jeg hadde ca. det samme problemet, og med bat-filen tok det meg 2 minutter
Sist endret av McHoover; 4. juli 2010 kl. 13:28.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette er bare tull.

Og guiden linket til ovenfor fungerer. Dersom du får en feilmelding har DU gjort noe feil.
Vis hele sitatet...
ok, jeg sier ikke at jeg ikke har gjort noe feil jeg sier bare at jeg er sikker på at filen ligger på den mappen jeg skriver at den liger i komadoen i cmd, plus at det er andre regler for warenty og support i irland en i norge
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Den overlegent enkleste metoden for å bytte språk på både Vista og Windows 7 er å bruke Vistalizator som lastes ned fra http://www.froggie.sk/.
Har selv brukt den et antall ganger med 100% suksess-ratio.
Sitat av knutazz Vis innlegg
det er ikke mulighet for profit med reinstalering av widows på den måten da jeg mister warenty og support på den måten
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre hvilken PC du har, ettersom du mister både garanti og support hvis du formaterer PCen? Det er ihvertfall første gangen jeg har hørt om selskap som nekter deg garanti og support hvis du formaterer.
Sist endret av SemiColon; 4. juli 2010 kl. 14:39.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Kan jeg få spørre hvilken PC du har, ettersom du mister både garanti og support hvis du formaterer PCen? Det er ihvertfall første gangen jeg har hørt om selskap som nekter deg garanti og support hvis du formaterer.
Vis hele sitatet...
det er en hp, kjøpt på pcworld, og når jeg kjøpte den ble jeg informert om at endringer som formatering uten om recovery disken er brud på warenty og support avtalen på pcn og det koster x antal euro hvis noe skjer og den må til reprasjon
Sitat av knutazz Vis innlegg
det er en hp, kjøpt på pcworld, og når jeg kjøpte den ble jeg informert om at endringer som formatering uten om recovery disken er brud på warenty og support avtalen på pcn og det koster x antal euro hvis noe skjer og den må til reprasjon
Vis hele sitatet...
Ettersom garantien uansett ikke dekker software, kun hardware, så er dette BS. Software-/brukerfeil koster det samme å reparere om det er i en piratkopiert Windows-installasjon eller en ekte en.
Det kan godt være det koster det samme, men en garanti eller avtale kan fint bestemme at det skal koste mer selv om det ikke gjør det. Reklamasjonskrav i forhold til forbrukerkjøpsloven er noe annet, og da tror jeg sålenge det ikke kan bevises at software førte til hardwarefeil så har en krav på reklamasjon.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bakkus Vis innlegg
Den overlegent enkleste metoden for å bytte språk på både Vista og Windows 7 er å bruke Vistalizator som lastes ned fra http://www.froggie.sk/.
Har selv brukt den et antall ganger med 100% suksess-ratio.
Vis hele sitatet...
Dette funket 100% for meg og min laptop
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av atlef Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har du engelsk språkpakke?
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Det kan godt være det koster det samme, men en garanti eller avtale kan fint bestemme at det skal koste mer selv om det ikke gjør det. Reklamasjonskrav i forhold til forbrukerkjøpsloven er noe annet, og da tror jeg sålenge det ikke kan bevises at software førte til hardwarefeil så har en krav på reklamasjon.
Vis hele sitatet...
Ser ut som om pcen er kjøpt i irland og der har de ikke de samme rettighetene som i norge
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
stemmer det, kjøp her nede etter jeg flytta
Sitat av VegBerg Vis innlegg
Har du engelsk språkpakke?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg bare linket til guiden. Mulig du finner den hos Microsoft.

atlef.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av VegBerg Vis innlegg
Har du engelsk språkpakke?
Vis hele sitatet...
Det ligger link til Engelske språkpakker på siten jeg linket til: Vistalizator
Ikke la deg mislede av navnet, fungerer fint på Windows 7 også.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bakkus Vis innlegg
Det ligger link til Engelske språkpakker på siten jeg linket til: Vistalizator
Ikke la deg mislede av navnet, fungerer fint på Windows 7 også.
Vis hele sitatet...
ja og det kan jeg bekrefte, de fleste språk pakkene ligger på sia hvis du leser, det er en veldig fin how to guide med bilder step by step