Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3266
Hei Sitter nå å pusler litt med nettsider.
Prøver da å få logoen til nettsiden i både fanen og i URL'en.
Er absolut helt blank på alle programerings språk så det er også en liten roadblock.
Men jeg skjønner hvis noen sender en kode at denne skal inn på websiden, og det klarer jeg.
Så da er mitt spørsmål, hvordan gjør jeg dette?

Mvh Yellowpillow
Antar at det er favicon du snakker om.
- http://en.wikipedia.org/wiki/Favicon


Edit: Too late
Sist endret av s1gh; 7. mars 2009 kl. 19:59.
Hei, har fått til å lage en favicon.ico file. men får ikke uploada den til min FTP på min webhosting (t35.com) vet noen hvorfor? hvis dere kjenner til t35 da!
Sånn favicon du tenker på? I såfall sleng følgende kode inn i <head> seksjonen på nettsiden. (mellom <head> og </head>)

Kode

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />
Navnet på ikonet er i eksempelet favicon.ico og ligger i samme mappe som html filen.
Bruk f.eks gimp for å lagre filen i .ico format

Edit: Var vist litt seint ute..
Takk for svar Men er det mulig å bare gjøre det så enkelt at hvis jeg f.eks vil ha ITL sin logo i fanen eller url kan jeg da bare kopiere riktig kode fra den siden og legge til på min?
Da må du lagre "ITL" (hva nå en det er) sitt favicon først. Tror ikke det går an å linke eksternt til favikoner (du burde ikke gjøre dette likevel).
Fant det ut nå URL og fane er med logo! Tusen takk for hjelpen!
Ingen problem! Husk på og forholde deg til åndsverksloven når du jobber med slike ting også