Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2133
Jeg er klar over at det finnes lignende tråder, men mange av dem er eldre, eller de søker gratis spill. For meg er det egentlig det samme om det koster noen kroner i måneden, så lenge det er underholdning.

Jeg sitter på en Lenovo SL 300 maskin, så spillet kan ikke være alt for avansert grafikkmessig. Det skal helst være en del nordmenn som allerede spiller. Også burde spillet ikke være alt for gammelt, så man henger alt for lenge etter. Nevn også fremtidige MMOPG spill dere mener kan bli interessante!

Takk for all hjelp :-)
Gode gamle AO http://www.anarchy-online.com mener jeg er verd og prøve, selv om det begynner og bli noen år nå.
Men det er ikke så babyvennelig som WOW så det tar litt tid og komme inn i.
Takk for tipset. Jeg har prøvd Anarchy Online før. Må ærlig innrømme det var underholdene. Men vil prøve noe nytt nå

Det må også være gode muligheter for PVP og kunne spille med venner. Altså sammarbeide... :-)
Sist endret av InsomniA; 1. mars 2009 kl. 13:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan prøve gratisspillet Dekaron.
Minner veldig om Silk Road, om du har spilt det MMORPG-spillet.

http://www.dekaron.com/
Har mange titler du kan google;

Rohan, Shaiya, Last Chaos, Flyff, Archlord, Perfect world, Angels, 12 moons,Rising force (om det enda er oppe og går), lineage, warhammer, wow, ååååå kommer ikke på flere..

Men, det er ett tonn av de om du bare prøver å google mmorpg..

De fleste jeg har ramset opp, er i tilegg gratis. Unntaket er jo da Wow, War og lineage? tror de har begynt å ta betalt for lineage.
Noen som har erfaring memd Darkfall online?
Sitat av InsomniA Vis innlegg
Noen som har erfaring memd Darkfall online?
Vis hele sitatet...
Ikke personlig erfaring fra spilling, men jeg har fulgt utviklingen en stund og har kontakt med noen som spiller. Foreløpig har Aventurine bare åpnet en server. Meninga var at hver server skulle være vert for 10.000 spillere, men denne ene har visstnok fått utvidet kapasitet og kan sikkert holde 30.000.. Uansett, aventurine jobber nok på spreng for å få etablert nye servere, men det kan likevel være at det lønner seg å vente litt med darkfall da det patches kontinuerlig (fra hva jeg har hørt). Når det er sagt så har jeg stort sett bare hørt positive ting om det fra de som spiller. Samarbeid og Pvp er vel egentlig mye av kjernen i spillet. Pve/pvm elementet blir nok spennende etterhvert det og men pvp'en er det viktigste. En annen ting er at Darkfall er ikke å finne i hylla på gamestop eller spaceworld, det er en klient som må lastes ned. 9gb tror jeg den er på, hvis det er noen trøst så skal det være en veldig stabil klient og selv om grafikken på ingen måte er dårlig så skal den ikke være for utfordrende heller.
Tusen takk for fint svar! Jeg laster ned klienten nå. Dette ser utrolig lovende ut. Gleder meg virkelig til å prøve dette spillet.
Husker jeg spilte noe som het Knight Online for noen år siden. Kom vel til level 42 tror jeg, et tips er å party-hunte i begynnelsen med noen som er i ganske høy level.

http://knightonlineworld.gamersfirst.com/
Sist endret av drittunge; 1. mars 2009 kl. 16:40. Grunn: link
Sitat av Dice Vis innlegg
EVE online?
Vis hele sitatet...
Det spillet gikk jeg usansynlig fort lei, men alle er vel forskjellig :-)
Sånn bortsett fra det; så er WoW det spillet som treffer ønskene dine best.

Gode PvP-muligheter, grei grafikk - men kan kjøres på eldre PCer. Gode partymuligheter, og kan godt spilles med venner + man henger ikke alt for lenge etter uansett; da man fort kommer til lvl 80, samtidig som mange levler alts.
Wow er dog et veldig tidskrevende mmo som oppfordrer til enormt mye spilling.
Kanskje ikke helt hva du er ute etter, men Celetania kan vel nevnes.
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Wow er dog et veldig tidskrevende mmo som oppfordrer til enormt mye spilling.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt an på. Hvis du vil bli best i arena, first kill på serverene eller noe slikt så må du nok investere mye tid. Men det er fullt mulig å spille relativt casual uten å falle langt bak da blizz kjører på med gratis epics
Sitat av laksen Vis innlegg
Det kommer jo helt an på. Hvis du vil bli best i arena, first kill på serverene eller noe slikt så må du nok investere mye tid. Men det er fullt mulig å spille relativt casual uten å falle langt bak da blizz kjører på med gratis epics
Vis hele sitatet...
"Relativt casual" ja... For meg er pvp den desidert viktigste faktoren i et mmo. Drepe en boss er ikke for meg spesielt interessant å gjøre mer enn en gang, hvis det er et bra scripta encounter og krever litt koordinasjon. Til syvende og sist er pve noe jeg gjorde i wow for å kunne herje i pvp (det være seg arena, bg og spesielt world pvp). Jeg liker ikke at gear spiller den enorme rollen som den gjør. Er wowfri i 8 måneder nå, never again! lol :>
Finnes det et bra mmorpg med intensiv PVP? Altså, at man mister noe bortsett fra "honor points" evt. gear!
Sitat av dasb00t Vis innlegg
Finnes det et bra mmorpg med intensiv PVP? Altså, at man mister noe bortsett fra "honor points" evt. gear!
Vis hele sitatet...
Ultima Online. Om noen dreper deg mister du alt stuffet ditt og den som drepte deg kan ta det.
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Ultima Online. Om noen dreper deg mister du alt stuffet ditt og den som drepte deg kan ta det.
Vis hele sitatet...
Flyff har også et slikt pvp system
Da kan du ta gearet til den du dreper (om han er en "slem").
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Ultima Online. Om noen dreper deg mister du alt stuffet ditt og den som drepte deg kan ta det.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at etter man kunne insure items i UO, er det sjeldent noe annet enn pots og regs ligger igjen på liket. Du kan ganske enkelt forsikre alt gearet ditt.

I Darkfall Online kan man loote absolutt alt, men er ikke det letteste spillet og skaffe seg for øyeblikket.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Finnes det noen nye MMOPG spill som er verdt å anskaffe seg?
age of conan skal ha kommet seg veldig så det er vel verdt å nevne^^ aion var det masse oppstyr rundt ved release men har ikke prøvd det selv så vet lite om det.. er et star wars the old republic mmo på vei.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Har testet en hel haug med MMORPGs pga. lite å gjøre gjennom tiden. De fleste må jeg egentlig bare inrømme at suger. 80% er noe koreanske greier der alt du gjør er en uendelig grindfest til max level. De beste gratis mmorpgs nå er vel Runes of Magic og Allods (er i open beta nå). Allods er ganske genialt innen grafikk, ui, gameplay, movement etc. UI ser helt sykt pent ut, alt passer sammen og er animert etc. kontrollene er supre, du kan bevege deg rund uten noe animastion lag eller hva faen. Du burde i vert fall prøve Allods hvis du vil ha noe gratis. sorry for mye for er ganske fjern.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av dasb00t Vis innlegg
Finnes det et bra mmorpg med intensiv PVP? Altså, at man mister noe bortsett fra "honor points" evt. gear!
Vis hele sitatet...
Warhammer online.
PvE er der du samler gear og "chiller".
PvP er der du skaffer XP, abillties og ofc, PvP gear.

I warhammer kan ikke characters gå gjennom hverandre, og tanks kan ta MYE damage. Tanks kan også beskytte healers med en buff som krever at tanks står forann healers, ta tar tanken 50%+ av damagen som healeres, eller en DPS for den saks skyld, slik at squishiene overlever. I store fights danner tankene "tank walls", players kan ikke gå gjennom disse. Og tanks brugere defend buffsene som jeg fortalte om på hverandre slik at veggen blir ugjennomtrengelig. Store grupper mot hverandre, målet er som regel en borg og.l. Er du med og tar en borg, og har lovt av guildmasteren din kan du ta over borgen i guildens navn. Merk dog dette er dyrt.

I Warhammer er guilds mye viktigere. Det er i fra "guild vendors" du kjøper alt du trenger til trade materialer og armor tiers. Du får også buffs og potions m/mer avhengig av guildens rank. Noen guilder har som mål og bli store armeer, disse er lette og komme inn i. Noen guilder er vennegjenger og noen guilder er "normale". RP guilder finner du nok av også, RP er genialt Jeg skrev ti ganger bedre engelsk da jeg var i RP guild i WAR.

Ellers tror jeg WoW er tingen, flest Nordmenn på Kharazan? Stemmer ikke det?
Tibia er et must å prøve. Er ganske gammelt, og litt avansert, men folk spiller det enda og det er drittøft hvis du liker denslags spill.
Jeg vil anbefale Aion, men kan være at det krever for mye for dataen din (spiller det på min Bærbare IFL 90 som er 3 år gammel så krever ikke så mye)
her er en side jeg har laget angående Aion: http://aion-norge.ucoz.com/

Bland fremtidige spill ser jeg frem til Guild Wars 2, men "Release" datoen for det ser ut til å flytte seg feil vei med gjevne mellomrom.
Jeg har sett litt på Aion. Hvordan er det med PvP muligheter der? og hvordan er PvE?
Har spilt WoW i 5 år, men må si jeg ikke liker veien blizzard gikk etter BC. Så jeg har sakte, og rolig blitt så lei at jeg tilslutt bare ga faen. Da fant jeg Eve, et skummelt og dystert sted, der du kan leve av å gjøre livet til andre et helvete

EvE brukermassen har en mye høyere gjennomsnittsalder, noe som gjør at man slipper mye av de 14isj folkene som bare går rundt og er ubrukelige. Føles nesten ut som om det er mindre retards der også.

Så eve er å anbefalle, selv om det er et uvirkelig vansklig spill å hoppe inn i.
http://www.sevenforums.com/attachmen...rningcurve.jpg
Sist endret av MikeHunt; 24. februar 2010 kl. 22:11.
Sitat av InsomniA Vis innlegg
Jeg har sett litt på Aion. Hvordan er det med PvP muligheter der? og hvordan er PvE?
Vis hele sitatet...
PvE er veldig likt som på Wow, kommer seg rundt ved å gå, ta flights og teleportere. Drepe monster og sånn som på WoW. Alle Serverene (som jeg har sett) er PvP basert så bortsett fra de 10 første lvl'ene kan man hele tiden møte folk fra den andre rasen (som på en PvP server på WoW).

I Aion har man det Aion antagelig vis er mest kjent for, en PvPvE funksjon i tilleg til den vanlige PvP måten.

The end game of Aion revolves around battles within the Abyss (PvP zone). Within the Abyss are fortresses which can be controlled by individual Legions (Aion equivalent of a guild). Battle for control of these castles involves combat against players of the opposing faction and computer controlled NPCs at the same time, using siege weapons obtained from end game PvE raid content. Legions in control of a castle are entitled to funding from taxes and players within the faction get specials from NPCs and discounts for travel and vendor items.[6] The game currently does not allow factions to fight against those of their own race, except for casual duels or practice in the Arena.
Vis hele sitatet...
Fra Wikipedia

Jeg har ikke kommet så langt enda så har ikke fått prøvd ut hvordan det er enda.

Positive sider ved Aion i forhold til WoW er:
+ Vinger
+ PvPvE funksjon
+ Slipper den endeløse gåingen som man har på WoW (Personlig var det derfor jeg aldri satt meg noe serlig inn i WoW)
+ Man trenger ikke å være med i en Raid gruppe eller være Maks lvl for å bli med å kjempe mot den andre Rasen, det er egene portaler ("rifter") som gjør at man havner på et sted med tilsvarende lvl'er fra den andre rasen.
+ Grafikken er utrolig mye bedre.


Negative sider ved Aion i forhold til WOW er:
- Det er mye botting på Aion selv om de har begynt å stoppe det litt etter litt.
- "Story line'en" på Aion er bra men ikke like dyp og omfattende som den på WOW, dette kommer også av at WoW baserer seg på samme "Story line" som de andre Warcraft spillene de har laget siden 1994.
Men er nok ikke så mange som faktsik setter seg inn i "Story line'en" og leser alt heller

Har aldri prøvd EVE så kan ikke si at Aion er bedre, men det jeg har sett av EVE virker det som EVE er et mye mer omfattende og avansert spill.
De jeg kjenner som spiller EVE bor nesten inne i spillet, men slik er det sikkert ikke for alle.
Sist endret av Boiten; 25. februar 2010 kl. 00:54.
Takk for gode svar. Jeg og en kompis har valgt å prøve oss på Warhammer Noen som spiller?
Requiem Memento Mori. Sinnssykt bra og vedlig mye blod^^ Bruker også Havok motoren.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Requiem Memento Mori. Sinnssykt bra og vedlig mye blod^^ Bruker også Havok motoren.
Vis hele sitatet...
PVP funksjonen i det spillet er særdeles dårlig da. Men PVE er ekstremt bra. ^^