Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 900
Hello fellow freaks...

Jeg er på søken etter en LiveCD som har openssh med i pakken, som er on-by-default, som har et fast passord, og som henter IP automatisk.

Hvorfor ønsker jeg det? Jo, jeg har ingen skjerm, og jeg liker å gjøre det på den litt vanskelige måten.

Men, jeg har ikke funnet noen livecder som gjør dette, men det er sikkert noen som gjør det. Anyone know?
Vet i Gentoo at du kan bruke boot option dosshd, men litt vanskelig for deg å vite når du skal skrive det inn siden du ikke har skjerm
Ministry of Love
sptz's Avatar
Gjør de nødvendige endringene til slitaz liveCDen. Hvordan du gjør endringer på livecden er beskrevet her:
http://www.slitaz.org/en/doc/handboo...ng-livecd.html

Hva du skal endre er beskrevet her:
http://www.slitaz.org/en/doc/handboo...re-server.html

PS det er Dropbear SSH og ikke openssh server. Jeg antar det ikke har så mye å si, men vis ikke kan man lage sin egen livecd ut fra gentoo også. Det er riktig nok mer kontete i mine øyne.
Et lite ninjatriks er å peise opp vmware (e.l.) og telle seg frem antallet taster ned (og eventuelt opp) du må ha og gjøre de få stegene (3-4) for å legge inn Debian med install via SSH.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Ser ut som jeg får til dette ved å bruke gentoo, med boot parametere:
gentoo dosshd passwd=tore nox

Men, ser ut som jeg sliter, da det ikke er UFS filsystem støtte:
livecd ~ # dmesg | grep bsd
sda1: <bsd: sda5 sda6 sda7 sda8 sda9 >
livecd ~ # fdisk -l

Disk /dev/sda: 160.0 GB, 160041885696 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 19457 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x0f800000

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 * 1 19457 156288321 a5 FreeBSD
livecd ~ # mount -t ufs -o ro,fstype=ufs2 /dev/sda1 /mnt/freebsd
mount: unknown filesystem type 'ufs'
livecd ~ # mount -t ufs -o ro,fstype=ufs2 /dev/sda5 /mnt/freebsd
mount: unknown filesystem type 'ufs'
livecd ~ # mount /dev/sda5 /mnt/freebsd
mount: No such file or directory
livecd ~ # mount /dev/sda1 /mnt/freebsd
mount: No such file or directory

Men man pages sier da at den støtter ufs... hm
Mulig du må laste inn modulen manuelt, mange år siden sist jeg lekte med gentoo, men prøv:

# modprobe ufs
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
For meg ser det ut som det ikke er støtte for UFS i kernelen, men det er samme med meg, er lenge siden jeg har tuklet med linux...