Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1337
Hei.

Jeg og en kamerat skal lage en ipod source til norske ipod touch brukere.
Men det vi må ha er jo en host, som har PHP støtte, mySQL og FTP støtte.

Ingen av oss har mulighet for en server stående på døgne rundt, og må derfor ha en host.

Er det noen her inne som vet om en som er bra og gratis ?
eller finnes det egentlig noen host som er gratis på internett ?

Takker og bukker for hvert eneste svar som kan bli gitt ut.

Dere som hjelper til, støtter PK-Repo.
(vi kommer opp så snart vi får en host)
Sånn generalt sett er gratis hosting ganske begrenset, men du kan jo sjekke ut 000webhost.com. Har ingen erfaring med den siden selv riktignok, men ser jo ok ut for å være gratis.

Edit: Ser copyrighten nederst på siden sier 2007 fortsatt, så usikker på hvor oppdatert de egentlig er. Uansett Google hjelper deg.
Sist endret av broder.ogoai; 25. februar 2009 kl. 03:25.
home.no - gratis home.no/dittnavn med 20MB lagringsplass
mittnettsted.com - gratis dittnavn.mittnettsted.com med 2GB lagringsplass, 100GB trafikk

Vet ikke med home.no, men mittnettsted.com har støtte for mySql og Php
Sist endret av Lanjelin; 25. februar 2009 kl. 08:09.
Heilt canooon
Sjekk www.navhost.com .
Sitat av DrMight Vis innlegg
home.no - gratis home.no/dittnavn med 20MB lagringsplass
mittnettsted.com - gratis dittnavn.mittnettsted.com med 2GB lagringsplass, 100GB trafikk

Vet ikke med home.no, men mittnettsted.com har støtte for mySql og Php
Vis hele sitatet...
Mener å huske at home.no ikke støter php. Noe som han spurte etter. Om du har lyst å bruke litt penger så er one.com veldig veldig billige.
Sist endret av wb-; 25. februar 2009 kl. 08:49.
Sitat av DrMight Vis innlegg
home.no - gratis home.no/dittnavn med 20MB lagringsplass
mittnettsted.com - gratis dittnavn.mittnettsted.com med 2GB lagringsplass, 100GB trafikk

Vet ikke med home.no, men mittnettsted.com har støtte for mySql og Php
Vis hele sitatet...
Home.no har ikke støtte for MySQL/PHP.

Navhost derimot er veldig bra.
Kan også få invite til freeshell hvis du trenger Send meg mailen din i PM hvis du vil ha. Link til siden i sig.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Kan også få invite til freeshell hvis du trenger Send meg mailen din i PM hvis du vil ha. Link til siden i sig.
Vis hele sitatet...
*kremt* Er ikke lov å tilby invites, er det vell?
stemmer, men posten er ikke blitt slettet. Dessuten var det en vennlig post, hvor han tilbød gratis invites til en tjeneste som virker bra. Burde heller takke han.
Ellers, sjekk ut denne linken: http://www.freakforum.nu/forum/showt...atis+webhotell
en post jeg startet tideligere hvor det er gaaanske mange gratis webhotell!
Sist endret av Spelly; 25. februar 2009 kl. 12:10.
Tusen Takk for hjelpen Folkens! Freakforum er alltid raske til å respondere! Vist dere har noe å bidra med til å gjøre PK-Repo bedre send meg en email på;
det hadde også vært supert om noen kunne gitt meg en invite på freeshell.no
Tusen takk, Keith.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg vil også anbefale Navhost. Utrolig billige, og med lokasjon i Norge er du sikret raske tilkoblinger både opp og ned.
Sleng på en PM med en kjapp beskrivelse av prosjektet så skal jeg nok kunne ordne litt gratis-plass på ene serveren min.
Sitat av Rindae Vis innlegg
Vis hele sitatet...
etter og bare jeg tokk en lookup på ip'en vil jeg ikke si jeg var veldig imponert. ( tipper server er hoss en privat persjons line)
Dns resolved www.navhost.com to 84.202.103.205
Dns resolved 84.202.103.205 to 084202103205.customer.alfanett.no

alfanett.no = avidi = telenor(kabel tv) = http://www.canaldigital.no/ (siden funker ikke akuratt nå)

for dem som er i tvil, server er plasser i bærum. mer info på :
http://www.db.ripe.net/whois?form_ty...&submit=Search

NB: jeg sier ikke service/server er dårlig. (kan ofte være bedre der enn hoss store)
Sist endret av ranvik; 25. februar 2009 kl. 23:36.
Ranvik, jeg har send heftig mange mails til canal digital om det....... og i følge Canal digital så gjelder.

Internett-tjenesten via kabel skal ikke benyttes til Ã¥ drive egne eller kommersielle servertjenester. Canal Digital forbeholder seg rett til å overvåke tjenesten for å forebygge og avdekke eventuell misbruk. Misbruk og overtredelse av nettregler vil, uten forvarsel og uten kompensasjon, kunne medføre frakobling for kortere eller lengre tidsrom. Kunden kan ikke distribuere, videreselge eller leie ut internettaksess eller linjekapasitet til andre husstander, enheter eller adresser
Jeg har en server jeg sikkert kan gi littegranne plass til.. Send meg PM for mer info...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Jeppegutt Vis innlegg
Ranvik, jeg har send heftig mange mails til canal digital om det....... og i følge Canal digital så gjelder.

Internett-tjenesten via kabel skal ikke benyttes til Ã¥ drive egne eller kommersielle servertjenester. Canal Digital forbeholder seg rett til å overvåke tjenesten for å forebygge og avdekke eventuell misbruk. Misbruk og overtredelse av nettregler vil, uten forvarsel og uten kompensasjon, kunne medføre frakobling for kortere eller lengre tidsrom. Kunden kan ikke distribuere, videreselge eller leie ut internettaksess eller linjekapasitet til andre husstander, enheter eller adresser
Vis hele sitatet...
Jeg hostet da fire servere på Canal Digital i 4 år med alt mulig av tjenester og brukere.

Hørte aldri noe.
AtXbYeA true true. har selv hjemmeservere jeg og men navhost duden han selger tjenester......
jeg vil anbefale http://dhost.info/ dem gir ut 100mb (spør på forumet for å få mer gratis!) gratis og uten reklame!!!, dem har litt problemer akkurat nå, eneste minusett er vel den lange registrerings tiden, tok vel 2 uker for meg å skaffe plass der
Sitat av AtXbYeA
Jeg hostet da fire servere på Canal Digital i 4 år med alt mulig av tjenester og brukere.

Hørte aldri noe.
Vis hele sitatet...
Hva gjorde du etter de fire årene?

norwayseeder: Hvis du fremdeles trenger host kan du sende meg en PM eller noe sånt, så kan du få en invite.