Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1084
Instalerte ubuntu for noen uker sia, har sålangt funket bra. Men får ikke til nettverket oss moren min, funker greit oss faren min. Er dette et vanlig problem? Noen som vet hvordan det kan løses?
Sist endret av obama; 24. januar 2009 kl. 19:41.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Bare hvis du vet hvordan du kan beskrive problemet ditt.
Trådstarter
7 0
mhmm, der du kan koble til nettverk kommer det ikke opp noe, har ingen mulighet til å koble til heller. Derrimot oss faren min går det helt fint. Har både vista og linux på pcen, og nettverk på vista funker helt fint så tror ikke det er noe problemer med routern....
Trådløst nettverk du snakker om nå? Kan virke som om ubuntu ikke støtter nettverkskortet på din mor sin maskin out of the box. Vet du hvilket nettverkskort den bruker?
Trådstarter
7 0
Intel(R) Wireless Wifi Link 4965AGN, kan det være navnet?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet ikke helt om jeg har samme problem men, satt nå på et trådløst nettverk, men plutselig får jeg beskjed om å skrive inn kode på nytt.

Jeg skriver inn riktig kode og prøver å koble til på nytt, men det vil ikke. Så nettverket forblir frakoblet, så jeg prøver å finne nettverket jeg var koblet til men da finner ikke pcen nettverket lenger.

Har prøvd "connect på hidden network", men det funket heller ikke.

Kjører på en Dell vostro.

Har hatt Ubuntu i noen uker nå uten at jeg har hatt dette problemet, kan huske det skjedde forrige gang jeg brukte ubuntu, men da endte jeg med å bruke windows igjen.

Noen som vet?

EDIT: Kan kanskje være nyttig og nevne at jeg ikke kommer meg på noen trådløse nettverk lenger.
Har rebootet både router og dataen opptil flere ganger.
Sist endret av Pagliacci; 12. mars 2009 kl. 12:46.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Scr0tum Vis innlegg
Vet ikke helt om jeg har samme problem men, satt nå på et trådløst nettverk, men plutselig får jeg beskjed om å skrive inn kode på nytt.

Jeg skriver inn riktig kode og prøver å koble til på nytt, men det vil ikke. Så nettverket forblir frakoblet, så jeg prøver å finne nettverket jeg var koblet til men da finner ikke pcen nettverket lenger.

Har prøvd "connect på hidden network", men det funket heller ikke.

Kjører på en Dell vostro.

Har hatt Ubuntu i noen uker nå uten at jeg har hatt dette problemet, kan huske det skjedde forrige gang jeg brukte ubuntu, men da endte jeg med å bruke windows igjen.

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Finner du noen andre nettverk da ?

Tipper du har lurket borti knappen for å skru av antennen jeg
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Finner du noen andre nettverk da ?

Tipper du har lurket borti knappen for å skru av antennen jeg
Vis hele sitatet...
Finner nettverk, men kan ikke koble til de.

Nei, har ikke lurket borti antenne knappen da den står å blinker
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hadde et lignende problem på Opensuse sist på laptopen, fikk ikke koblet til _noen_ trådløse nettverk fordi IPV6 var enabled, etter at jeg skrudde av det fungerte alt knall.

(med ikke koblet til mener jeg den bare spurte om passord om og om igjen).
Sist endret av AtXbYeA; 12. mars 2009 kl. 13:16.
Hvordan slaar jeg da av IPV6?
Finner det ene nettverket jeg vil koble til med andre datamaskiner, men ikke med denne.
Det er en Dlink DI-524UP router som brukes.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Høres ut som om det er noe med nettverket og ikke maskinen din. Kan hende de har konfigurert routeren anderledes, feks at nettverket skal være privat og ikke delt. Du må såpass gjøre om på innstillingene i routeren..

edit: Litt sent svar. Håper du har fått fikset det. ;-)
prøv å reinnstalere driverene til nettverks kortet.