Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 899
Hei der.

Som topicen beskriver, er det noen norske kjente nettsider som har tatt ibruk mye web 2.0 teknologi?
Web 2.0 er en populærbetegnelse på den nye situasjonen på World Wide Web med deltagerdrevne, interaktive nettjenester.

- Kudos.no er vel den jeg har vært mest borti. Dagbladet og VG sine bloggtjenester er vel også en form for Web 2.0
Hva menes egentlig med Web 2.0?
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal
Hva menes egentlig med Web 2.0?
Vis hele sitatet...
http://www.oreillynet.com/pub/a/orei...is-web-20.html
Ok! Så vet jeg det også! Lærer alltid noe nytt!
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Så nu kan du det ?
An Internet forum is a facility on the World Wide Web for holding discussions and posting user generated content, or the web application software used to provide the facility.
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker nFF kvalifiserer som Web2.0 siden det har brukergenerert innhold..
ulldott, Alt som har brukergenerert innhold er ikke nødvendigvis web2.0. Biip.no har en del web2.0-teknologi. Hele albumet er f.eks Ajax-drevet og vi bruker en del javascript-biblioteker. Kommer snart en ny versjon som er mer web2.0..

Underskog.no er forøvrig en nettside som på mange måter er svært web2.0. Det finnes vel 4-5 andre sider også; men ellers er norsk internett veldig langt bak resten av verden
Alt om: Web 2.0