Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2890
Synes du at 99,- i måneden er litt i høyeste laget å betale hver måned for bruk av Spotify premium? Det finnes en mulighet for å få 12 måneder Spotify Premium til ca 262,- for et år, eller ca 22,- i måneden. Dette forutsetter at du vil ha 12 måneder med Spotify.

Det eneste man trenger å gjøre:

Bestill nytt abonoment av typen "Chess SjakkMatt" med "fri-SURF + 12 måneder Spotify". Etter du har fått simkortet i posten og abb. er blitt aktivert, sier du opp avtalen første dagen. Du vil da kun bli belastet for 1 dag, eller ca 12 kr. Deretter får du et "Spotify Bruddgebyr" pålydende KUN 250,- og sitter igjen med et forhåndsbetalt (av chess) Spotify Premiun konto som er betalt for 12 måneder!

Grunnen til at dette er mulig er at Chess ikke har hverken innmeldingsavgift eller bindingstid.
Og det var slutten på spotify inkludert i mobilabonementet :/
Spotify er jo kjempegromt. Sponser de med en hundrings i mnd uten å nøle. Uansett kjipt når det har gått 12 mnd og en ikke har spotify lenger...
Det er fullt mulig at Chess sender lister med alle som har sagt opp til Spotify.
Canal Digital, Telia m.fl gjorde det.

Så det slutter vel å fungere for deg snart.
Når det har gått 12 måneder kan man velge å si opp eller gå over til å betale 99,. i måneden, så man har jo fortsatt muligheten til å bruke den samme Spotify-kontoen.

Det var jeg ikke klar over. Men avtalten sier jo at Spotify er betalt for deg i 12 måneder, så da har man jo rett til å få de 12 månedene? Dessuten har man jo betalt bruddgebyr.

Sakset fra FAQ til Chess ang. Spotify:
De som bestiller eller endrer til “SjakkMatt FriSURF + 12.mnd Spotify” får Spotify Premium i 12.mnd. Når du er blitt aktiv med “SjakkMatt FriSURF + 12.mnd Spotify” kan du logge inn på MinSide og aktivere deg som Spotify Premium-bruker, eller koble til din eksisterende Spotify-konto.

"De som bestiller". Man bestiller jo selv om man avbestiller neste dag.
Har TS eller noen andre testet ut dette?
Dette høres jo for godt ut til å være sant. Noen som finner noen problemer med dette?

EDIT: Høres jo ut som "Spotify Bruddgebyr" dekker at de skal avbryte spotifyabonementet?
Sist endret av Screwdriver; 15. oktober 2012 kl. 21:27.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Dette høres jo for godt ut til å være sant. Noen som finner noen problemer med dette?
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er uetisk.
Trådstarter vil nok miste spotify tilgangen når måneden er over.
Sakset fra : Chess FAQ!
"Nei, men velger du FriSurf + Spotify 12.mnd inngår du avtaletid på 12. mnd. som koster deg 250 å bryte. Din Spotify-konto vil også bli stoppet."

Der stoppet den moroa...
Sist endret av Screwdriver; 15. oktober 2012 kl. 21:44.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Sakset fra : Chess FAQ!
"Nei, men velger du FriSurf + Spotify 12.mnd inngår du avtaletid på 12. mnd. som koster deg 250 å bryte. Din Spotify-konto vil også bli stoppet."

Der stoppet den moroa...
Vis hele sitatet...

Haha fail !

Men holder meg til wimp jeg, gratis med canaldigital
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Denne kunne du vel postet i denne tråden? http://freak.no/forum/showthread.php?t=160840

Jeg digger forøvrig spotify, så håper ikke dette går for hardt utover de.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Denne kunne du vel postet i denne tråden? http://freak.no/forum/showthread.php?t=160840

Jeg digger forøvrig spotify, så håper ikke dette går for hardt utover de.
Vis hele sitatet...
Som du ser av svaret over, stoppes Spotify-avtalen dersom man avslutter abonnementet. Man vil også bli fakturert bruddgebyr på 250,-. Dette gjelder både hos NetCom og Chess, som begge inkluderer Spotify i flere av sine abonnement. Hos NetCom er dessuten bruddgebyret høyere.

Det betyr at dersom man bestiller abonnementet og avslutter det rett etterpå, slik som TS viser til, vil man få en kostnad på 250,- og Spotify Premium i kun én dag.
Spotify bør en ta virkelig prioritere. Betaler gladelig for spotify.
Ok noen ganger er jeg kanskje blakk akkurat når det skal fornyes men da tar jeg det neste gang jeg har kroner. Støtter gladelig de med 99kr mnd.
Gratulere, du har scammet deg selv!
For en pinlig tråd. Hvorfor er den ikke slettet før noen prøver seg med å få ekstra kostnader?
Skulle endret første innlegg, men dette går ikke.

Som flere påpeker her, vil Spotify-avtalen bli kansellert dersom man sier opp telefonabbonomentet. Derfor vil ikke det jeg har skrevet fungere likevel.

Tråden burde vel slettes snarest, slik at ingen skumleser tråden og bestiller.

Jeg er forøvrig enig i at det er greit å støtte Spotify med 99,- i måneden, da det er et veldig godt musikkprogram!
Sitat av Srbija Vis innlegg
Men holder meg til wimp jeg, gratis med canaldigital
Vis hele sitatet...
Jeg holder meg til Spotify jeg, gratis med Netcom