Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4205
...når jeg er full?
Ellers blir jeg ikke. Men innhalerer jeg en sigg når jeg er full, blir jeg skikkelig fjern og svimmel. Rommet spinner, osv.
Jeg har bare røyket i 5 mnd, men opplever ingen den slags effekt om jeg innhalerer edru...
Fordi du kombinerer nikotinrus med alkorus så derfor vil du få en effekt av nikotinen som du ikke vil få når du er edru.

Har vel også noe med karbonmonoksydinnholdet i røyken som fører til mindre oksygenopptak i kroppen (deriblant hjernen) og gjør at du blir svimmel når du er rusa på et annet rusmiddel.
Sist endret av margido; 8. september 2009 kl. 19:29.
Mja, som sagt, synergirus. Har flere kompiser som har sagt de opplever det samme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du tar sansynligvis større trekk når du er full. Dermed får du raskere inn større mengder nikotin, og opplevelsen vil være en annen.
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
.innhalerer jeg en sigg når jeg er full, blir jeg skikkelig fjern og svimmel. Rommet spinner, osv.
Vis hele sitatet...
Jeg merker det samme om jeg kombinerer alkoholrusen med noen sigaretter, at jeg blir omtåket og svimmel er for meg et tegn på at jeg enten må kappe røyken og ta en pause eller røyke ferdig å spy.
Gir ikke tobakk en sikkelig heavy opplevelse i høye doser a? kan huske jeg har lest om stammer som gjør det.
Sist endret av twisted shroom; 8. september 2009 kl. 21:15.
tobakk i høye doser gjør hvertfall meg, som røyker fast, uvell.. kan ikke forestille meg at ikke-røykere får noe særlig good feeling av det akkurat.. men hvis du røyker skikkelig sterk tobakk er nok saken anerledes.. å røyke mange røyk etter hverandre er derimot py!
Har ikke røyka så mye når jeg drikker, men merker at det er ekstra deilig å snuse når du er godt brisen en til vanlig.
merkelig, merker aldri forskjell på nikotinrus! i edru tilstand eller ei! eneste jeg merker er at nikotinsuget er større når man drikker!
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Nikotinsjokk. enkelt og greit
Det første året jeg røyket fast, opplevde jeg disse symptomene hvis jeg f.eks. forsovet meg til sommerjobben og måtte stå på uten sigg til lunch kl. 11:30. Tok jeg et par trekk da, var det nok til å gjøre meg god og svimmel i noen minutter. Dette skjedde ikke når jeg røyket dagens første mellom frokost og skole/jobb. Jeg tror som Tias har rett, når man ikke er ordentlig innrøyket på sigaretter skal det lite til å overstige overkommelig dose.
Jeg er slik at når jeg har noen pils innabords og tar meg en cig så får jeg niko sjokk samtidig som jeg er beruset fra alkohol. Det blir som oftest litt for mye for meg.Tror nok det er ganske vanlig
backer denne tråden: skjer med meg og, men berre på den første røyken. Dersom eg tek 2 på rad har ikkje den andre same effekten Oo
Bruker iblant bli skikkelig uvel når jeg drikker, sånn at alt bare snurrer rundt og jeg må stå å rope på elgen over dassen i 30-60 minutter før jeg er i form til å feste videre. Dette skjer dog bare når jeg røyker eller snuser, har slutta å røyke men har enda den dårlige vanen å festrøyke så det skjer iblant. Blir aldri dårlig av nikotin til vanlig, så det må være noe med at det blir "blandingsforhold" ellernoe.

OG, en gang var jeg temmelig full, så sto vi og BARE pusta inn et trekk røyk, blåste det ut, et trekk røyk, ut osv. Ble dritskev av det, men tror det kom av oxygenmangel.
Alkohol sløver ned senteret i hjernen som registrerer nikotin.
Derfor folk røyker som besatt i fylla.
Men alkohol gjør deg mere følsom mot svimmelhet,
noe du kan oppleve hvis du røyker siggen forere en vanlig.
Jeg har sluttet å røyke (endelig, jeg gratulerer meg selv), å hver gang jeg tar 2-3 trekk av en sigarett eller rullings blir jeg sløv, og shit start spinning, spinning, spinning....
Sist endret av Quetzalcoatl; 9. september 2009 kl. 11:25.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Gir ikke tobakk en sikkelig heavy opplevelse i høye doser a? kan huske jeg har lest om stammer som gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett blant annen en dokumentar om en spesiell indianerstamme som samlet seg rundt bålet etter en lang jaktdag, for og skyte store mengder nikotin opp i nesa på hverandre med ett blåserør av bambus (samme inntakmåte som yopo-snuff, dmt). Dette gjorde de for og få en avslappende avslutting på dagen før de la seg å sove.
Enkelt svar. Fordi Niktotin gir rus. En farlig rus som allt for mange blir allt for glad i. Svimmelheten forsvinner viss du begynner å røyke mer, og erstattes av en oppkvikkende virkning.

Husker en kompis av meg snuste for første gang. Han ble jævli svimmel og sa; "Fy faen folkens, dette er jo som å vere drita full" før han spydde over hele rommet
Sist endret av itZsaiN; 12. september 2009 kl. 13:32.
Jeg røyker kun en til to røyk om dagen, om kvelden, rullings med kartongfilter, blir like herlig svimmel hver gang erstattet faktisk mitt overdrevne cannabisforbruk med denne noe milde kortvarige rusen, funker veldig bra for meg.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
merkelig, merker aldri forskjell på nikotinrus! i edru tilstand eller ei! eneste jeg merker er at nikotinsuget er større når man drikker!
Vis hele sitatet...
Det er vel heller det at du ikke kjenner at du røyker fordi du er optatt med andre ting hehe.
Til tider kan det jo ende med at du ikke ser på røyken eller noe og trekker så er den plutselig "borte" så tenner du en ny en.

Det er en grunn til at det alltid går en tjuepakning hos de fleste på en fest.
▼ ... over et år senere ... ▼
Pro Gamer
Herrigud Mr Hoffman, nå må du se til og ta deg en bolle a! høy på nikotin? greit du blir litt svimmel men høy? haha ta deg et par dager fri og slapp av, ikke noe stygt ment! Men virker som om det holder på å klikke for deg da du lager 250 tråder på en dag om alt mulig sykt som å flytte på gata da du har tak over hode osv
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Dette er jo en tråd fra 2009

OT: jeg røyker fast og jeg merker det samme. Ikke noe er som den første siggen etter man har tatt 3-4 øl!
Sist endret av bamsegutt; 6. juni 2012 kl. 19:08.
Nikotin frigjør endorfiner. du føle eufori
Nikotin er chill da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som nevnt virker stoffene synergisk til en viss grad. Har skrevet noe om dette på forumet for en stund siden, blir litt teknisk, men kanskje noen er interesserte: I nervesystemet har vi forskjellige acetylkolinreseptorer, av muskarin- og nikotintypen. Nikotinreseptoren har fått navnet sitt fordi nikotin binder seg til den, og den formidler rask eksitasjon.

Av subenhetene som bygger opp nikotinreseptoren finnes det to typer: alfa og beta, og flere av disse (f.eks. α2, α3, β3, β4 osv). Nikotin binder seg til α4β2- og α7-reseptoren (som er de mest vanlige i hjernen). Alkohol påvirker funksjonen til flere nikotinreseptorer, og forsterker virkningen til α4β2, α4β4, α2β2 og α2β4; samt svekker virkningen til noen, som α7. α4β2 og α7 er forskjellige med henblikk på ionepermeabilitet (α4β2 slipper gjennom Na⁺ og K⁺, mens α7 er mest selektiv for Ca²⁺). Ved langvarig alkoholbruk sees toleranse overfor nikotin. Disse to stoffene virker også synergisk på det mesolimbiske dopaminerge system.

Se Innføring i nevrologi og farmakologi for hjelp med begrepene: http://freak.no/forum/showthread.php?t=184312
Jeg føler alkoholrusen sterkere hvis jeg røyker. Blir fullere på en eller annen måte, ikke noe ubehagelig.