Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1379
Jauda, er da kommet til det punktet da jeg vil investere i eget utstyr.

Men vil spørre de som er mer erfarne enn meg hva dere anbefaler.

Som i:
- Lettest å bruke
- Best effekt(?)
- Hvilken er lettest å rengjøre?


Og... Hva blir forskjellen praktisk sett på en større vannpipe og en liten? (f.eks 40 cm og 15-16 cm)
Bare mengde røyk du får i lungene på en gang?

Har sett på noen piper her på Headshoppen i tromsø.
40 CM vannpipe
15 CM vannpipe
15 CM Chabong

Funker disse?

Har valgt bare glass piper og det fordi jeg regner med de er lettest å gjøre ren?
Sist endret av Ondskap; 7. september 2009 kl. 22:14.
Glass er veldig lett å gjøre ren med rødsprit, varmt vann og zalo osv. Det hender at akrylbonger smelter av for mye varme på vannet. Chabonger er veldig harde å røyke i (uten kammer, f.eks avis), og ofte litt vanskeligere å få en rist til å passe i. Jeg vil personlig anbefale 40cm vannbong av de du har plukket frem her, til og med om du skulle røykt uten vann. Grunnen er at røyken kommer mindre konsentrert til lungene, og mer avkjølt. Har selv hatt en slik chabong og det føles omtrent som å røyke en helt joint i et trekk :P
Akkurat det svaret jeg lette etter
Takk skal du ha, blir vel å gå får vannpipa på 40 cm da
Jeg har en 18.5 cm glassbong fra weedshop, jeg har lært meg store revetrekk med den, men lungene river etter slikt. Hadde vært bedre med en større.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Litt of topic men alikevel relevant:
"Mister" du veldig mye av virkestoffet når du bruker vannpipe fremfor f.eks en vanlig joint?
Det ble jeg fortalt av en venn, men stiller meg noe kritisk til det.
For å putte det på denne måten: Jeg blir mye fjernere av å røyke en 0,5 med bong, en det jeg blir av en 0,5 J. Så jeg tror ikke det, men nå skal ikke jeg si noe bastant.
Sitat av Sio Vis innlegg
Litt of topic men alikevel relevant:
"Mister" du veldig mye av virkestoffet når du bruker vannpipe fremfor f.eks en vanlig joint?
Det ble jeg fortalt av en venn, men stiller meg noe kritisk til det.
Vis hele sitatet...
Enkelte påstår at man sløser litt i joint, vannbong fjerner også litt. Tørrbong (bøtte!) er absolutt best for god funk. Har man god hasj (eller pot), så er en godt mekket joint definitivt best.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Enkelte påstår at [...] vannbong fjerner også litt.
Vis hele sitatet...
Er dette bekreftet? Noen som har ideer om hvor mye det er snakk om?
Sitat av Sio Vis innlegg
Er dette bekreftet? Noen som har ideer om hvor mye det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye, det vet jeg. Har ikke kilder tho.

Men mulig noe av tjæra blir borte.. Men ellers så er det jo bare at det blir "kald" røyk.
Er ikke så glad i tørrbong lengre da man får i seg gode mengder tjære og annet skit. Vannbong er mye bedre, og da vil jeg foretrekke at den er av glass; Det smaker bedre, ser bedre ut og lett å rengjøre, dessuten sparer du lungene dine.
Syns lum er best uten tjobb' og pipa røyker jeg med vann i bånn. Jeg tror ikke forskjellen på effekt og greier er utslagsgivende, forskjellene er vel mer fremtredende IHT smak, temperatur og cetera.
Har prøvd med Chabong og de fleste størrelser med vannbong. 30cm vannbong er optimalt for meg. Mener at det kommer helt ann på lungekapasiteten og hvor mye stress du vil ha rundt det? Å gjemme en bong som er jævli stor kan vere et problem. Det at du har en kjempe som du ikke klarer å fullføre trekket på er også litt bortkastet i min mening. Ser stilig ut, men ikke nødvendig hehe. Å ta eit trekk fra en bong som er 1meter kan vere en mektig utfordring for en nybegynner.

Chabong blir for tørt for min smak. Det river også ganske bra.
Sist endret av itZsaiN; 12. september 2009 kl. 13:28.