Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 15323
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Hvordan kan du synes at dette er et vanskelig spørsmål?

Man drikker seg full på grunn av rusen. En fyr som drikker seg drita vet på forhånd enten ikke hva han har i vente, eller så vet han det og føler at det kommer til å bli verdt det.

Opplever sjæl at det er deilig å stresse litt mindre og more seg litt mer.

Synes det er veldig enkelt, jeg.
Jeg vil påstå at det er flere grunner til at vi, nordmenn, drikker oss drita.

1. Nordmenn er ganske innesluttet, lite utadvent, tilbaketrukne, vanskelig for å prate med fremmede, dårlig på å sette grenser i relasjoner, aggresjonshemmede (i en vid bruk av begrepet aggresjon).
Dette undertrykker en hel del behov og lyster, som bare det å prate med andre mennesker! I Norge blir man sett rart på om man prater med en fremme på butikken eller på trikken, i andre land er dette mer normalt. Jeg mener derfor at nordmenn drikker mye på en gang for å slippe disse sterke indre hindringene/normene om sosial oppførsel. Er man drita har man plutselig både mot og sosial tillatelse til å prate, spesielt med andre man ikke kjenner.
(samt en hel rekke andre sosial faktorer, som gruppe-tilhørlighet/press, tøffe seg, etc etc)

2. Jeg tror det har littegrann å si at alkohol er så dyrt ute på byen. dette fører til at en drikker så mye som mulig før man går ut. dette forklarer dog ikke hvorfor man drikker seg drita på hjemmefester.

3. Mennesket har i all tid, i alle aldre, et behov for å endre bevisthetstilstand i ny og ne. Små barn gjør dette med blant annet å snurre rundt rundt om sin egen akse til de blir så tullette oppi hode at de ikke vet opp og ned. Eller de lever seg inn i fantasiverden. Når man blir voksen drikker man for å få en avkobling fra sitt vanlige tankemønster, drikker man mer får man en større forskjell på normal og ikke normal bevisthetstilstand. Man vil rett og slett ha litt forandring i måten man oppfatter ting på. og ettersom alkhol er det eneste lovlige rusmiddelet i norge, forutenom nikotin, så er det også det folk flest ruser seg på for å endre bevisthetstilstand.
Sitat av Enteoman Vis innlegg
Vi drikker alkohol når vi gifter oss, når vi skal feire bursdager, eller etter en seier på fotballbanen. Man koser seg med både vin og øl. Hvorfor er det nå slik? Vel, sannheten ligger i at de fleste mennesker drikker for å bli beruset. Konsum av alkoholholdige drikker gjør at man blir i godt humør, og glemmer stresset i hverdagen.
Vis hele sitatet...
Vil også legge til at mange har drikke som alternativ til bryllup og bursdager o.l. er fordi det er blitt en tradisjon. I tillegg så stiller jeg meg skeptisk til at de aller fleste drikker for å bli beruset. Hva vil "de aller fleste" si? Hvis man drikker 1-3 øl på en bar/kaffested/resturant med en kompis eller flere, i et hyggelig lag, så drikker man vel neppe for å bli beruset?

At konsum av alkoholholdige drikker gjør at man blir i godt humør er vel litt feilledende også. Det finnes mer enn en god del som oppnår motsatt effekt og det veldig tidlig.

Just my two cents.

Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
1. Nordmenn er ganske innesluttet, lite utadvent, tilbaketrukne, vanskelig for å prate med fremmede, dårlig på å sette grenser i relasjoner, aggresjonshemmede (i en vid bruk av begrepet aggresjon).
Dette undertrykker en hel del behov og lyster, som bare det å prate med andre mennesker! I Norge blir man sett rart på om man prater med en fremme på butikken eller på trikken, i andre land er dette mer normalt.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare spørre: Hvor har du dette fra? Det virker, for meg, som om du tar alle under en kam her. Er det egne opplevelser du tar fra her eller noe annet?
Jeg har aldri hatt en bra tur på byen i edru tilstand - Når jeg har vært drita derimot....

Helt ærlig så forstår jeg ikke at folk klarer og gidder å dra på byen hvis de ikke er drita. Da snakker jeg om diskoteker, ikke bar. Høy musikk, mange folk og tung luft. Du skal være meget desperat for å bli sett for å gidde det i edru tilstand.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Jeg har aldri hatt en bra tur på byen i edru tilstand - Når jeg har vært drita derimot....

Helt ærlig så forstår jeg ikke at folk klarer og gidder å dra på byen hvis de ikke er drita. Da snakker jeg om diskoteker, ikke bar. Høy musikk, mange folk og tung luft. Du skal være meget desperat for å bli sett for å gidde det i edru tilstand.
Vis hele sitatet...
Latterligste jeg har hørt på lenge.
Må være kjipt for deg å være avhengig av alkohol for å ha det morro.

Benytter meg selv av alkohol men har ikke noe problem med å dra på en fest/byen i edru tilstand. Har det like mye morro og gjør som regel de samme tingene bare litt mer kritisk.
Ja, du er nok en av de som går rundt og er redd for å drite deg ut fordi det eneste du bryr deg om er hva andre tenker om deg. Det ser virkelig ut som du har moro i sofaen du sitter og halvsover og sikler på barjentene.

Ingenting er artigere enn å våkne opp en søndag og le av alt som skjedde dagen før.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hva er så morsomt med å være full? Blackout, ulykker, væpnet politi, legevakt, suicidale tedenser, raserianfall, spy, udugelighet, ufyselighet, og så avslutte det med 1-3 dager med fysisk ubehag og nerver som bare kan dempes med store doser valium.

Tar meg heller en tripp.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva er så morsomt med å være full? Blackout, ulykker, væpnet politi, legevakt, suicidale tedenser, raserianfall, spy, udugelighet, ufyselighet, og så avslutte det med 1-3 dager med fysisk ubehag og nerver som bare kan dempes med store doser valium.

Tar meg heller en tripp.
Vis hele sitatet...
Du har sett for mye på Hangover. Hvis du assosierer fylla med det der så forstår jeg godt at du ikke drikker
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Du har sett for mye på Hangover. Hvis du assosierer fylla med det der så forstår jeg godt at du ikke drikker
Vis hele sitatet...
Har aldri sett Hangover. Dette er ting som jeg personlig har opplevd.
Veldig mainstream, men det er som de sier; ''Ingen god historie starter med og ete en salat''.
Og for de som ikke forstod det så betyr det altså at det er gjerne lettere å ha det artig i beruset tilstand.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Jeg må bare spørre: Hvor har du dette fra? Det virker, for meg, som om du tar alle under en kam her. Er det egne opplevelser du tar fra her eller noe annet?
Vis hele sitatet...
Merkelig nok, så er jeg enig med han. Folk pleier ikke å si hei helt tilfeldig i dag, de fleste prøver å få en plass alene på bussen og om du sier hei til fremmede, så kan det fort hende du møter noen rare blikk.

Kjenner du deg igjen?
Jeg tror personlig at mange drikker fordi de lengter etter et mer spennende / givende liv. Folk flest har mange heminger. Alkoholen blir på en måte inngangsporten til dette, selv om de sikkert kunne hatt like mye morro om de ikke var så hemmet i edru tilstand.
Mange drikker vell for å glemme, har aldri vært noe fan av å trøstedrikke selv
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ja, du er nok en av de som går rundt og er redd for å drite deg ut fordi det eneste du bryr deg om er hva andre tenker om deg. Det ser virkelig ut som du har moro i sofaen du sitter og halvsover og sikler på barjentene.

Ingenting er artigere enn å våkne opp en søndag og le av alt som skjedde dagen før.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at man må være kjedelig og lite livlig på byen fordi man ikke drikker seg full? De menneskene jeg kjenner som er høyest å ha med på byen drikker ikke, de er bare veldig utadvendte og generelt humørfylte.
det er sinnsykt artig.
men ikke bra når man kommer i blackout-stadie.

men kanskje det har noe med at hvis man danser, snakker med fremmende osv når du er edru ser bare folk rart på deg ?
folk er så høytidelig at man må drikke for å tøye litt grenser.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg tror personlig at mange drikker fordi de lengter etter et mer spennende / givende liv. Folk flest har mange heminger. Alkoholen blir på en måte inngangsporten til dette, selv om de sikkert kunne hatt like mye morro om de ikke var så hemmet i edru tilstand.
Vis hele sitatet...
Meget godt poeng, men det er en annen type moro. Å være full er en rusopplevelse. Å ha det moro i fylla er noe helt annet enn å ha det moro i edru tilstand. Det å ha god selvtillit og et spennende liv kan ikke replisere den følelsen. Det kan riktignok erstatte følelsen, og er garantert mye sunnere for kropp og helse, men aspartam smaker ikke sukrose, og sånn er det med "naturlig utadvendt på fest" vs fylla også.

Ikke det at jeg forsvarer uforsvarlig drikking.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Jeg må bare spørre: Hvor har du dette fra? Det virker, for meg, som om du tar alle under en kam her. Er det egne opplevelser du tar fra her eller noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke til å legge under en stol at nordmenn flest er kjent for å være kalde, stive og lite imøtekommende. Inntil man blir kjent med de vel å merke. Det ligger ikke i norsk-kultur å prate med alle og en hver, folk bryr seg om sitt og seg. Nordmenn generelt er trivelige og veldig imøtekommende når du først har blitt kjent med de. Spør en hvilken som helst utlending som har kommet til Norge og vært her over en lengre tidsperiode om hva de mener om nordmenn. Tenker de fleste vil si noe i den duren om at vi er vanskelige å bli kjent med, stive, uhøflige og selvopptatte Dette gjelder sikkert ikke alle, men flertallet, den store massen. Dersom en blir eksponert for de samme, lignende opplevelsene flere ganger er det dette en sitter igjen med.

Tenker denne forklarer godt hva som menes:
http://www.youtube.com/watch?v=k1qjhJYVIoQ
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Merkelig nok, så er jeg enig med han. Folk pleier ikke å si hei helt tilfeldig i dag, de fleste prøver å få en plass alene på bussen og om du sier hei til fremmede, så kan det fort hende du møter noen rare blikk.

Kjenner du deg igjen?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kan ærlig si at jeg ikke kjenner meg igjen i dette. Veldig mange ganger så har fått et 'hei' eller sagt det selv til fremmede. F.eks hvis jeg passerer de på gata (som oftest når det ikke er så veldig folksomt), står på bussholdeplassen, om morgenen når jeg venter på at kaffeautomaten på Statoil skal fylle opp koppen.

Jeg prøver som oftest å få sitte alene på bussen, men det er fordi jeg liker å ha god plass på bussen :P

Noen rare blikk kan man få, men det får man i andre land også så det er ikke unormalt.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det er vel ikke til å legge under en stol at nordmenn flest er kjent for å være kalde, stive og lite imøtekommende. Inntil man blir kjent med de vel å merke. Det ligger ikke i norsk-kultur å prate med alle og en hver, folk bryr seg om sitt og seg. Nordmenn generelt er trivelige og veldig imøtekommende når du først har blitt kjent med de. Spør en hvilken som helst utlending som har kommet til Norge og vært her over en lengre tidsperiode om hva de mener om nordmenn. Tenker de fleste vil si noe i den duren om at vi er vanskelige å bli kjent med, stive, uhøflige og selvopptatte Dette gjelder sikkert ikke alle, men flertallet, den store massen. Dersom en blir eksponert for de samme, lignende opplevelsene flere ganger er det dette en sitter igjen med.

Tenker denne forklarer godt hva som menes:
http://www.youtube.com/watch?v=k1qjhJYVIoQ
Vis hele sitatet...
For min del så skjønner jeg ikke hvor dette kommer fra. Majoriteten (ikke alle) av utlendinger jeg har snakket med synes ikke at nordmenn er spesielt kalde, stive og lite imøtekommende. Den kommentaren om nordmenn som jeg har hørt mest er at vi drikker mer enn de fleste (ikke drikke seg full, men nyter alkohol ofte).

Hvor har du dette fra? Er det noe du har lest eller snakket med folk om? Jeg klarer ikke å relatere meg til det du sier så ønsker å vite hvor du har dette fra
Jeg nyter alkohol av den enkle grunn at etanol er euforiserende.

Sammen med andre kan det såklart bli veldig mye, men skjeldent så mye at jeg ikke klarer ta hånd om meg selv.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Hvor har du dette fra? Er det noe du har lest eller snakket med folk om? Jeg klarer ikke å relatere meg til det du sier så ønsker å vite hvor du har dette fra
Vis hele sitatet...
Emily Mason skrev et leserinnlegg i BT før i år, som førte til at debatten om nordmenns væremåte ble tatt opp igjen.
Innlegget hennes kan leses her.
Sitat av Mith Vis innlegg
Emily Mason skrev et leserinnlegg i BT før i år, som førte til at debatten om nordmenns væremåte ble tatt opp igjen.
Innlegget hennes kan leses her.
Vis hele sitatet...
Leste innlegget nå. Ganske interessant faktisk. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av å ha lest et innlegg fra en person som har en holdning som tilsier at alle burde gjøre som hun gjør fordi hun liker det.

At hun synes at vi nordmenn ikke er spesielt høflige bør ikke tolkes at alle nordmenn er slik. I tillegg så tror jeg dette har mye med måten hun bruker språket på. "Hvordan går det" er vel noe man spør folk man kjenner om (hvis du ikke ser en fremmed person på gråten altså). Et enkelt "hei" eller en frase om været eller andre ting er vel mer det som regnes som en høflighetsfrase i Norge, ifølge meg selv ihvertfall.

I tillegg så pleier jeg stort sett å hjelpe andre mennesker hvis jeg ser de faller eller lignende situasjoner og vet om mange andre som gjør slikt også. Så et eksempel er vel nettopp det. Et engangstilfelle? Det skjer vel med andre også, men i hvilken grad?

Mine tanker om det ihvertfall.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
For min del så skjønner jeg ikke hvor dette kommer fra. Majoriteten (ikke alle) av utlendinger jeg har snakket med synes ikke at nordmenn er spesielt kalde, stive og lite imøtekommende. Den kommentaren om nordmenn som jeg har hørt mest er at vi drikker mer enn de fleste (ikke drikke seg full, men nyter alkohol ofte).

Hvor har du dette fra? Er det noe du har lest eller snakket med folk om? Jeg klarer ikke å relatere meg til det du sier så ønsker å vite hvor du har dette fra
Vis hele sitatet...
For det meste er det vel personlig observering av situasjoner, mennesker og omgivelser rundt meg. Jeg har selv vært utvekslingselev da jeg gikk på videregående. Dette har lært meg å se Norge fra et annet perspektiv, samtidig som jeg har sett "Norge" i et annet land. Min familie har tatt imot andre utvekslingselever fra land som Nederland og Kina, og etter hva de har fortalt meg er det veldig vanskelig å bli kjent med nye folk og få "venner". Jeg har også hostet flere couchsurfere, som også har delt sine erfaringer med meg fra andre plasser og hostere de har surfet hos i Norge og resten av verden. Vi som hoster blir kanskje lettere sett på som kule og åpne mennesker, mens de menneskene man møter rundt om i gatene (kanskje spesielt i Oslo) lettere oppleves uhøflige, spesielt hva angår kollektivtransport o.l.

En jeg kjenner som tar doktorgraden sin på Blindern, som har bodd her de to siste årene, sier at Oslo er en ensom by. En kald og deprimerende by. Menneskene her er uhøflige og "ser ikke hverandre". De tråkker på hverandres tær, eier ingen arbeidsmoral og er lite individuelle. Han sier ikke at dette nødvendigvis er en dårlig ting, det har gjort han tryggere på seg selv, og mindre avhengige av andre mennesker og det sosiale liv. Han kunne likevel ikke tenke seg å bo i Oslo resten av sitt liv. Han er forøvrig selv fra et mer solfylt sør-europeisk land, og har utvekslet til flere land rundt om i verden. "Norway is a weird country", avsluttet han med.

Her er en video hvor det snakkes om hvordan en best mulig kan integrere i det norske samfunnet:
http://www.youtube.com/watch?v=rqQHgRbicCs

Relevante kulturelle forskjeller:
http://www.culturecrossing.net/basic...ent.php?id=155

Foruten om det har jeg ikke noe "forskning" å vise til, det blir bare synsing. Veldig rart at du ikke kan se at veldig mange nordmenn kan bli oppfattet som kalde, innesluttet, lite imøtekommende etc. Vil tro det er grunner til at svenskene oftere blir foretrukket framfor nordmenn i servering og utelivsbransjen.

Sitat av Mith Vis innlegg
Emily Mason skrev et leserinnlegg i BT før i år, som førte til at debatten om nordmenns væremåte ble tatt opp igjen.
Innlegget hennes kan leses her.
Vis hele sitatet...
Det innlegget du refererer til minner meg om en episode som skjedde med meg i forrige uke. Jeg var ute å gikk tur i en park her i Oslo. Plutselig trynte jeg i en trapp, ganske brutalt. Det satt mange mennesker i parken, og flere gikk forbi meg. Ingen brydde seg, ingen spurte om det gikk bra. Det er kanskje ikke uhøflig, men særdeles lite vennlig. Lurer på om en eldre kvinne hadde opplevd det samme.
Sist endret av kn^tte; 13. mai 2013 kl. 19:29.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
For det meste er det vel personlig observering av situasjoner, mennesker og omgivelser rundt meg. Jeg har selv vært utvekslingselev da jeg gikk på videregående. Dette har lært meg å se Norge fra et annet perspektiv, samtidig som jeg har sett "Norge" i et annet land. Min familie har tatt imot andre utvekslingselever fra land som Nederland og Kina, og etter hva de har fortalt meg er det veldig vanskelig å bli kjent med nye folk og få "venner". Jeg har også hostet flere couchsurfere, som også har delt sine erfaringer med meg fra andre plasser og hostere de har surfet hos i Norge og resten av verden. Vi som hoster blir kanskje lettere sett på som kule og åpne mennesker, mens de menneskene man møter rundt om i gatene (kanskje spesielt i Oslo) lettere oppleves uhøflige, spesielt hva angår kollektivtransport o.l.

En jeg kjenner som tar doktorgraden sin på Blindern, som har bodd her de to siste årene, sier at Oslo er en ensom by. En kald og deprimerende by. Menneskene her er uhøflige og "ser ikke hverandre". De tråkker på hverandres tær, eier ingen arbeidsmoral og er lite individuelle. Han sier ikke at dette nødvendigvis er en dårlig ting, det har gjort han tryggere på seg selv, og mindre avhengige av andre mennesker og det sosiale liv. Han kunne likevel ikke tenke seg å bo i Oslo resten av sitt liv. Han er forøvrig selv fra et mer solfylt sør-europeisk land, og har utvekslet til flere land rundt om i verden. "Norway is a weird country", avsluttet han med.

Her er en video hvor det snakkes om hvordan en best mulig kan integrere i det norske samfunnet:
http://www.youtube.com/watch?v=rqQHgRbicCs

Relevante kulturelle forskjeller:
http://www.culturecrossing.net/basic...ent.php?id=155

Foruten om det har jeg ikke noe "forskning" å vise til, det blir bare synsing. Veldig rart at du ikke kan se at veldig mange nordmenn kan bli oppfattet som kalde, innesluttet, lite imøtekommende etc. Vil tro det er grunner til at svenskene oftere blir foretrukket framfor nordmenn i servering og utelivsbransjen.



Det innlegget du refererer til minner meg om en episode som skjedde med meg i forrige uke. Jeg var ute å gikk tur i en park her i Oslo. Plutselig trynte jeg i en trapp, ganske brutalt. Det satt mange mennesker i parken, og flere gikk forbi meg. Ingen brydde seg, ingen spurte om det gikk bra. Det er kanskje ikke uhøflig, men særdeles lite vennlig. Lurer på om en eldre kvinne hadde opplevd det samme.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg kan tenke meg er at det er noe med Oslo. Det er ihvertfall ikke sånn jeg opplever Trondheim. At vi ser mye ned når vi går er sant, men det har ingenting med å være uhøflig. Norge har myse snøvær og generelt mye grått og trist vær. Mørketid også. Dette er ikke noe som gjør at man går rundt og smiler konstant.

De utlendingene som jeg har snakket med (mest fra Afrika, UK og USA/Australia) har hatt en oppfatning av at vi nordmenn er vennlige, stille, rolige, hjelpsomme. I tillegg så kommenteres det at det er veldig dyrt her. Også i arbeidslivet ser jeg utlendinger som blir møtt av nordmenn som prater med de. Vi har bare en annen rutine enn dem når det gjelder å hilse og å starte en samtale. Dette er ikke uhøflig, det er bare en kulturforskjell.

I videoen du linket til så snakket fyren om at når han åpnet døren for jenter å smilte så fikk han som svar tilbake at de kan åpne døren selv og at de ikke trengte hjelp til sånt. Dette er et godt eksempel på det jeg mener er en kulturforskjell. I visse situasjoner så, mener jeg, er det å ikke gjøre en ting for en annen en form for høflighet. Man erkjenner at denne personen trenger ikke hjelp til slike småting og at "du er sterk og uavhengig".

Integrering er mye opp til personen selv. Jeg mener det er et krav at de må prøve å lære seg norsk, men jeg kan ikke spå hvilke personer som ikke har lært seg kulturen i Norge. Det er ikke uhøflighet, det er bare det at selv om personen prater norsk så preker personen en annen kultur.

Ble kanskje litt uoversiktlig dette, men er nå slik jeg opplever det.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Hvor har du dette fra? Er det noe du har lest eller snakket med folk om? Jeg klarer ikke å relatere meg til det du sier så ønsker å vite hvor du har dette fra
Vis hele sitatet...
Jeg hørte dette senest i går på en tilfeldig amerikansk podcast hvor de begynte å prate om land som er kjent for å ha "kalde" folk.
En av deltakerne skjønte ikke helt hva samtalepartneren mente og sa derfor: "Cold? Like Norwegians?", hvorpå den andre responderte at dette var et veldig godt eksempel og utbroderte dette videre med at vi var kalde, kjedelige og stille.

Men dette er da ingen hemmelighet heller?
Eksempelvis kan vi se på amerikanere, engelskmenn, polakker og de andre tilreisende folkegruppene man ofte finner her i Norge - de er da langt mer livlige og snakkesalige enn det vi er kjent for å være, om vi ikke er sørpefulle selvfølgelig...
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg hørte dette senest i går på en tilfeldig amerikansk podcast hvor de begynte å prate om land som er kjent for å ha "kalde" folk.
En av deltakerne skjønte ikke helt hva samtalepartneren mente og sa derfor: "Cold? Like Norwegians?", hvorpå den andre responderte at dette var et veldig godt eksempel og utbroderte dette videre med at vi var kalde, kjedelige og stille.

Men dette er da ingen hemmelighet heller?
Eksempelvis kan vi se på amerikanere, engelskmenn, polakker og de andre tilreisende folkegruppene man ofte finner her i Norge - de er da langt mer livlige og snakkesalige enn det vi er kjent for å være, om vi ikke er sørpefulle selvfølgelig...
Vis hele sitatet...
Nå er det mange amerikanere som fortsatt tror at det finnes en haug av isbjørner i sentrum av Norge så hva de tror er ikke en automatisk sannhet vil jeg påstå

Dessuten så tror jeg du drar alle over en kam her. Jeg jobber daglig med polakker og ofte en og annen engelskmann. At de er langt mer livlige og snakkesalige er bare tull. Det kommer helt ann på hva slags personligheter de har akkurat som det gjør her i Norge. Noen er veldig livlige og snakkesalige og andre er ganske stille og innesluttet av seg.

Og sier du at du trenger å være sørpefull for å være livlig og snakkesalig eller misforstod jeg nå?
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ja, du er nok en av de som går rundt og er redd for å drite deg ut fordi det eneste du bryr deg om er hva andre tenker om deg. Det ser virkelig ut som du har moro i sofaen du sitter og halvsover og sikler på barjentene.

Ingenting er artigere enn å våkne opp en søndag og le av alt som skjedde dagen før.
Vis hele sitatet...

Det er akkurat der du tar feil, jeg gir faen i hva andre synes om meg og trenger ikke være påvirket av alkohol for å drite meg ut eller drikke 10 øl for å sjekke opp en jente. Det virker mer som du beskriver deg selv i edru tilstand på byen siden du er avhengig av alkohol for å ha det morro.

Voks deg et par med baller så kan det hende du skjønner hva jeg mener.
Sist endret av vikingbong; 14. mai 2013 kl. 18:37.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av vikingbong Vis innlegg
Det er akkurat der du tar feil, jeg gir faen i hva andre synes om meg og trenger ikke være påvirket av alkohol for å drite meg ut eller drikke 10 øl for å sjekke opp en jente. Det virker mer som du beskriver deg selv i edru tilstand på byen siden du er avhengig av alkohol for å ha det morro.

Voks deg et par med baller så kan det hende du skjønner hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Jeg er introvert, stort sett rolig og fornuftig, og trives med det, men en sjelden gang er det gøy og drite i alt det der og drikke.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg hørte dette senest i går på en tilfeldig amerikansk podcast hvor de begynte å prate om land som er kjent for å ha "kalde" folk.
En av deltakerne skjønte ikke helt hva samtalepartneren mente og sa derfor: "Cold? Like Norwegians?", hvorpå den andre responderte at dette var et veldig godt eksempel og utbroderte dette videre med at vi var kalde, kjedelige og stille.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar feil så var dette på JRE? Jeg reagerte på det samme selv.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det stemmer bra forøvrig.
The Mexican Snack
NachoFreak's Avatar
18 6
Fordi folk er dumme og tenker seg ikke om.
Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg drikker alkohol fordi jeg liker rusen. Jeg fester nesten ikke i det hele tatt, men drikker gjerne brennevin foran datamaskinen en kveld. Noen gjør det samme med hasj. Jeg ruser meg med alkohol enkelt og greit. Det er jo tross alt vårt eneste lovlige, "bra" rusmiddel, så hvorfor ikke?
Sitat av Darkerface Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg drikker alkohol fordi jeg liker rusen. Jeg fester nesten ikke i det hele tatt, men drikker gjerne brennevin foran datamaskinen en kveld. Noen gjør det samme med hasj. Jeg ruser meg med alkohol enkelt og greit. Det er jo tross alt vårt eneste lovlige, "bra" rusmiddel, så hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Smak og behag. Har en kompis som også liker å drikke "alene" forran pc/tv en lørdagskveld. Mens jeg er helt motsatt, starter kanskje med 2-3 pils hjemme forran tven før jeg drar ut på fest
fordi jeg ikke har det helt godt med meg selv. har det bra når jeg er full.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
En pause fra sin egen hjerne og omgivelsene. Øl er kanskje en av de sikreste bevis på at Gud finnes. Takk!
"Før i tiden" var det rusen og mangel på selvkontroll. Hadde sikkert hatt det enda morsommere om jeg hadde sluttet å drikke før jeg lå bevistløs i en sofa.

Nå om dagen er det først og fremst smaken. De beste stoutene inneholder gjerne 9-11% alkohol, og da sier det seg selv at min blir i godt humør ut over kvelden. For ikke å snakke om den herlige smaken av en god Cognac. Simpelthen elsker smaken av mørkt øl og brandy.
Sist endret av Dr. Robert; 19. mai 2013 kl. 02:47.
Drikker meg full fordi det er den beste rusen (Helt min mening). Jeg føler jeg blir nærmere musikken og følelsene mine øker. My drug of choice. + at det er hjelper meg å sove (noe jeg sliter veldig med).
Først og fremst var det jo for å prøve å bli full. Rett å slett å utforske hvordan dette var. Deretter var det for å slippe meg selv litt løss, jeg er var ikke veldig utadvent på denne tiden og det hjalp "god" humøret meg med. Den dag i dag så har jeg ikke drukket meg ordtlig drita på over 2 år, men prøver andre rusmidler som jeg syns passer meg bedre. Føler og at ettersom jeg har lært meg og prate med mennesker på fest er jeg og mer utadvent den dag i dag en før når jeg er edru/nykter og. Hvertfall min story. Kan legge til at jeg ble møkk lei alkohol i russetida, alle de dagene med alkohol hele tiden sluttet å gi meg noe nytt.
Når jeg var 13-25 drakk jeg for å bli full. Meget sosialt og man hadde ikke så mange hemninger. Mye mer knulling med randoms var og en positiv faktor for et mer variert liv Gjekk mye i hjemmebrent, hjemmelaget vin og øl.

Tar meg gjerne en fest og fire i måneden nå også, men nå drikker jeg mer for smaken sin skyld.
Er veldig glad i en irsk whisky (Tullamore dew) og rom&cola (f.eks Captain Morgan) så blir ofte til at jeg ender opp brisen alene i ukedager hjemme foran PC eller TV

Mange drikker seg fulle for å blant annet komme seg vekk fra en ellers kjedelig hverdag.
Drikker seg full fordi det er gøy, drikker seg drita fordi man er full

Alkohol øker effekten eller produksjonen av kjemikalier i hjernen som får deg til å føle deg godt...
Det er uten tvil noe av det beste i verden å koble av med 3-4 pils og kanskje ta seg en feit en i tillegg
Sist endret av Dagdriver; 20. mai 2013 kl. 15:35.
Syns denne er litt artig. Så jeg slenger den bare ifra meg her.

"That´s the problem with drinking, I tough, as I poured myself a drink.
If something bad happens you drink in an attempt to forget;
If something good happens you drink in order to celebrate;
And if nothing happens you drink to make something happen."

- Charles Bukowski, Forfatter