Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 22092
Sitat av norboost Vis innlegg
Man må huske på at datostemplingen på produktet er 100% sikker dato for at produktet er i ønsket stand mot forbruker. Litt det samme som registerskifte på bilen, registerreima ryker neppe på 80001 eller 100001 km...
Vis hele sitatet...
også kalt planned obselence, sjekk ut the light bulb effect!
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
også kalt planned obselence, sjekk ut the light bulb effect!
Vis hele sitatet...
Holdbarheten på produktene i Norge var mye lenger før det kom et nytt EU-direktiv som krevde kortere holdbarhet. Så det var ikke produsentene som bestemte dette. Mat har jo uansett en veldig begrenset holdbarhet - så vil ikke tro at det er så stor deal der. Det er og et produkt man lett bruker opp - så ser ikke at det skulle være noe stort akkurat på mat-produkter.

På andre ting som f.eks. printere og slikt er det noe helt annet. Hvor folk gjerne har et produkt i mange år.
Sist endret av etse; 1. mai 2012 kl. 17:09.
100kr dagen. I helgene tillater jeg med bruke 150-200kr dagen. Vil si at jeg spiser god mat og lider ikke nød. Jeg kunne sikkert levd på et mindre matbudsjett enn ca 3000-3500kr i mnd på mat. Men mat er trivsel, derfor så unner jeg med å bruke 100 kr dagen.

Jeg handler så og si hver dag og ser ikke problemet med det.
Du kan spare mye på hvilken butikk du benytter deg av også. Rema har kommet best ut i testen over billigste sluttsum på en handlevogn i mange år på rad nå.
Fisking er en stor del av matbudsjettet mitt.
Lever godt på få kroner i mnd, det jeg somregel handler inn er poteter , krydder , tine smør (best til fisk IMO), gulerøtter , broccoli , blomkål , løk , purreløk og generelt aent god grønn snacks man kan steke fisken med.
Pleier også å ha endel chili i fiksen for å kicke forbrenningen opp et par hakk

Mye god sei og lyr i fjorden nå ..
Om du ikke liker sjø fisk er jo stekt ørret fantastisk.
Eneste her er vel at det jeg har funnet ut med mine år med stanga er at den biter lettere på ved dorging =)
Det kan løses ved å sette seg i en gummibåt og ha en god venn som ror, pleier alltid å kjøre spinners :P

I sjøen pleier jeg å dra mest opp ved solnedgang eller soloppgang. Tid = penger
Sist endret av Incogn1to; 1. mai 2012 kl. 17:41. Grunn: glemte info