Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4348
Hei. I går var jeg ute på fest i går. Før vorspielet dro jeg til Smedstad i Oslo for å hente noe drikkevarer hos en venn av meg, men da jeg gikk av t-banen fikk jeg øye på en junkie som sto og dyttet en jente inn i veggen flere ganger. Hardt... Hun gråt og var fortvilet, men junkien fortsatte. Jeg ante selvfølgelig ikke hva dette dreide seg om, men følte at jeg burde gripe inn og få stoppet dette. Jeg kjente hjertet banket som f*** da jeg gikk mot dem og jeg hadde kroppen full av adrenalin. Da jeg var omtrent fem meter bak junkien skrek jeg høyt at han kunne dra seg vekk i håp om å skremme han, men det som skjedde var at han snudde seg brått. Han slapp damen og hun løp sin vei. Deretter begynte junkien og gå fort mot meg og jeg var da livredd, så jeg begynte å løpe. Jeg løp opp mot bensinstasjonen som ligger like ved hvor jeg skulle møte kompisen min. Jeg løp ikke inn på stasjonen av en eller annen grunn, men jeg løp bak stasjonen og bort til en container som står der. Da tok jeg frem mobiltelefonen min og skulle til å ringe kompisen min da jeg hørte at noen kom løpende mot containeren jeg stod bak. Det var junkien som hadde fulgt etter meg. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg ropte om hjelp men ingen hørte kom. Da ser jeg at junkien hever hånden fort for å slå meg og før jeg vet ordet av det, treffer han meg midt i ansiktet. Jeg syntes ikke han traff så hardt, men det må ha vært adrenalinet som har døyvet smerten eller noe, for i dag kjente jeg det veldig godt. Joda, han traff meg og som en eller annen refleks slo jeg så hardt jeg kunne tilbake. Da jeg traff han, snublet han et par skritt bakover og før han rakk og komme til seg selv igjen, slo jeg en gang til. Denne gangen traff jeg nesen hans og han gikk rett i bakken.
Jeg ble nå enda mer redd enn hva jeg hadde vært og løp opp mot huset til kompisen min.
Jeg møtte han rett utenfor huset og forklarte han hva som hadde skjedd og vi bestemte oss for å gå tilbake for å se om han fremdeles var der. Jeg var redd jeg hadde drept mannen, men heldigvis hadde det nok gått bra, for da vi kom ned til containeren var han borte.

Jeg har nesten aldri vært i slosskamp før og jeg aner ikke hva som fikk meg til å slå han. Hvertfall ikke hvorfor jeg slo den andre gangen.
Hva synes dere om denne saken? Var det galt av meg, eller er det greit fordi det var selvforsvar? Hvis junkien anmelder meg, hva kan skje?

Tror det blir en stund til jeg går alene rundt på Smestad ja...
Har store vansker for å tro at politiet ville tatt hans side i denne saken.
nei jeg syns ikke du gjorde noe gale hvis dette er tilfelle: )
Syns heller ikke du gjor noe galt, du hjalp jo selvfølgele dama, om det var noe alvorligt dem krangla om, så skal ingen behandle en jente som det. Han slo deg først, så det va selvforsvar vist han skulle annmelde det.
Synes du gjorde det eneste rette jeg, den jenta burde virkelig takke deg. Samtidig burde junkien bak lås og slå.
Du gjorde jo alt det rette da. Fulgte regel nr 1. hvis du får bråk "LØP!!". Og når han fant deg igjen var det han som slo først, du slo i selvforsvar. Hadde du ikke slått andre gangen kunne han fått overtaket og utfallet kunne blit et helt annet.
Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt politiet etter det andre slaget, hold fyren nede til de kom og anmeldt han for vold. Alle monner drar...
Spennende historie! Jeg tror nok ikke du har noe å frykte med tanke på politiet, og du ser nok ikke junkien igjen uansett. Dessuten er vel handlingen å regnes som selvforsvar?

Har selv opplevd hvordan adrenaliet tar full kontroll over handlinger og tanker, noe som er en veldig spesiell opplevelse i seg selv.

Ta det med ro, du. Du gjorde det rette!
Når den andre har slått først, og du slår tilbake er det selvforsvar. Du har ikke noe å frykte. Bra gjort å stoppe junkien iallfall.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Fint at dere ser slik på det.. Har gått rundt og vært nervøs i hele dag. Jeg burde kanskje ha ringt politiet og fått han anmeldt, men jeg hadde virkelig ikke kontroll på hva jeg gjorde. Å bli der og ringe politiet kunne aldri falt meg inn i den situasjonen, nei..

Damen så jeg forresten ikke noe mer til og det synes jeg i grunn er litt rart. Når jeg redder henne fra noe sånt kunne hun hvertfall ha ringt politiet for meg, eller skaffet hjelp. I det minste ropt takk før hun løp sin vei. Men, men.. For alt jeg vet kan hun ha skylt han penger for dop eller noe lignende og var derfor redd for innblandelse av politiet..
Sist endret av Pope; 24. september 2006 kl. 23:22.
tipper du har sjans på jenta nå.. "My hero" <3

bra jobba!
Det skulle vært flere som deg!!!
Men på den andre siden kan det hende at junkien hadde en virkelig god grun til å riste litt i hu dama, du vet jo ikke noe om hva hun hadde gjort for at han begynte å dytte henne! En naturlig reaksjon av junkien ville jo kanskje ha vært å stukket av hvis han hadde gjort noe galt. Men selvfølgelig skulle du ha stoppet dyttingen, iallefall funnet ut av grunnen.
Sist endret av BakkiZ; 24. september 2006 kl. 23:35.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av handy.
tipper du har sjans på jenta nå.. "My hero" <3

bra jobba!
Vis hele sitatet...
Rawwwrr! Hehe..
Vel, ut ifra det lille jeg så av hun å dømme var hun ganske fin, men jeg takler ikke jenter som tar drugs. Hvis det var tilfellet.

Kompisen min ringte meg nå.. (Han jeg møtte i går). Han hadde vært på besinstasjonen for å kjøpe pizza hvor han overhørte en samtale mellom en ansatt og en kunde om at det hadde kommet en mann med blod i hele ansiktet inn dagen før og bedt om papir. Selv slapp jeg unna med ikke mer enn en blåveis.

Etter å ha lest deres synspunkt, angrer jeg ikke lenger på det jeg gjorde, men tenk om han hadde truffet et eller annet med hodet i det han falt da og dødd eller blitt hjerneskadet? Da ville jeg vel fått heftig straff av politiet?

Sitat av BakkiZ
Men på den andre siden kan det hende at junkien hadde en virkelig god grun til å riste litt i hu dama, du vet jo ikke noe om hva hun hadde gjort for at dyttet henne! En naturlig reaksjon av junkien ville jo ha vært å stukket av hvis han hadde gjort noe galt. Men selvfølgelig skulle du ha stoppet dyytingen
Vis hele sitatet...
Nettopp det som har gjort meg nervøs i dag.. Kanskje det var hun som hadde startet alt.
Det får jeg vel aldri finne ut, men det som har roet meg ned før i dag, er i grunn tanken på at man ikke behandler damer på den måten.
Sist endret av Pope; 24. september 2006 kl. 23:38.
nei tviler på du hadde hatt problemer, shit happens, du forsvarte deg bare ikke sant?:P
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dette er vel et greit tilfelle av selvforsvar.
Hvis du vil ha ditt helt på det tørre kunne du jo alltids gått og rapportert hendelsen til politiet selv, så har de ihvertfall din historie på papir om det skulle bli noe utav det (noe som er tvilsomt).
Vil aldri tro at du vil få noe annet enn gode ord av politiet når du er evt. er inne og gjør dette.
Man må regne med litt svinn i slosskamper vettu, så det at det er mulighet for at han slår seg når han faller kan jo skje, men hey.. skulle du latt han denge løs på deg?
Synd du ikke slepte han med inn på bensinstasjonen, så hadde dere vært fler som passa på han og du hadde kanskje kommet litt til hektene etter adrenalinrushet :P
Sitat av Pope
Nettopp det som har gjort meg nervøs i dag.. Kanskje det var hun som hadde startet alt.
Det får jeg vel aldri finne ut, men det som har roet meg ned før i dag, er i grunn tanken på at man ikke behandler damer på den måten.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært henne som starta, så hadde han nok ikke sprungte mot deg, samt slått deg i ansiktet. Han gjorde noe galt, ble oppdaget og fikk messt sannsynlig litt panikk.
Better than thou.
Sitat av Pope
Tror det blir en stund til jeg går alene rundt på Smestad ja...
Vis hele sitatet...
HAHAHAHAHAHAHAHA!

Ellers, god job, mang. Slik skal det gjøres. (4 realz)
drQ
Egendefinert
Når fyren var vekke når du kom tilbake for å sjekke tror jeg egentlig det var like greit å ikke ringe politiet. Du har nok ditt på det tørre, men man trenger jo ikke alltid gjøre ting kompliserte. Fyren har nok sikkert fått seg en omgang før. Så jeg synes egentlig du gjorde alt riktig. I en oppkavet situasjon handler man gjerne først, og kan ikke forvente at folk tenker seg om noen timer først.

Jeg har en sterk mistanke om at dersom junkien ringer (ringte) politiet ville han sannsynligvis første gang bli avfeid, og andre gang eventuelt fått selskap av en patrulje - som sannsynligvis hadde sjekket fyren og tauet ham inn.

Eneste måten dette kan bli noe bråk for deg må være hvis fyren faktisk ringer/ringte politiet og klarte å oppføre seg, og jeg tviler sterkt på begge deler, samtidig som du har en usannsynlig lang rekke uprovoserte voldssaker på deg fra før.

Ellers hadde det kanskje vært greit å få tak i jenten, både for å høre om alt gikk bra, men også hvis saken skulle utvikle seg. Det er vel ikke umulig at hun kunne komme til å anmelde noe (og ikke deg, altså).
Noen jenter har en tendens til å yppe til bråk, og deretter smette unna mens noen andre tar konsekvensene
Jeg hadde i hvertfall sjekka lommene hans før jeg dro derifra.
Ja, du har nok alt ditt på det rene.
Dette er en typisk selvforsvarssituasjon, og du gjorde alt riktig (utenom å ringe politiet da du hadde slått han).
thumbs up! en jumkie som står å dytter i dame i veggen mens hu griner, flott at du griper inn
Sitat av BakkiZ
Men på den andre siden kan det hende at junkien hadde en virkelig god grun til å riste litt i hu dama, du vet jo ikke noe om hva hun hadde gjort for at han begynte å dytte henne! En naturlig reaksjon av junkien ville jo kanskje ha vært å stukket av hvis han hadde gjort noe galt. Men selvfølgelig skulle du ha stoppet dyttingen, iallefall funnet ut av grunnen.
Vis hele sitatet...
Han skulle jo uansett ikke løpt etter ham, når han ropte at han skulle stoppe.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Han er vel vant til livet i skippergata og lignende. Han har sikker vært borti dealere ol. som har truet han med bråk før, så han er nok vant til å få seg en på trynet vil jeg tro, så det roer meg litt ned, men det var en utrolig skremmende opplevelse anyway.
Hva bør jeg gjøre hvis jeg skulle møte støte på han igjen? Med og uten venner av meg.?
Sitat av Pope
Han er vel vant til livet i skippergata og lignende. Han har sikker vært borti dealere ol. som har truet han med bråk før, så han er nok vant til å få seg en på trynet vil jeg tro, så det roer meg litt ned, men det var en utrolig skremmende opplevelse anyway.
Hva bør jeg gjøre hvis jeg skulle møte støte på han igjen? Med og uten venner av meg.?
Vis hele sitatet...
Møter du han igjen er sjangsen større for at han er redd enn at du er det. Det var tross alt du som vant.

Edit: Det er jo også mulig at han var sterkt beruset når du banka han, i så fall er det en sjanse for at han ikke husker deg i det hele tatt.
Sist endret av Hedges; 25. september 2006 kl. 20:12.
Ingen vits å spekulere i om jenta hadde skylden. Kanskje hun skyldte ham penger, eller kanskje han prøvde å rane henne. Who knows? Uansett gjorde du det rette, uten tvil. Creds til deg!
drQ
Egendefinert
Sitat av Pope
Han er vel vant til livet i skippergata og lignende. Han har sikker vært borti dealere ol. som har truet han med bråk før, så han er nok vant til å få seg en på trynet vil jeg tro, så det roer meg litt ned, men det var en utrolig skremmende opplevelse anyway.
Hva bør jeg gjøre hvis jeg skulle møte støte på han igjen? Med og uten venner av meg.?
Vis hele sitatet...
Jukier burde vel ikke være noen stor trussel. Du har jo banket ham en gang, så han er vel neppe king kong i forhold til deg. Husker han deg så vil han sannsynligvis trekke seg unna, husker han deg ikke gir han vel faen. Kan overhodet ikke tenke meg at han klarer å samle "venner" for å ta deg, det funker bare ikke i deres verden.

Narkovrak er sjelden farlige, med et unntak av faren ved blod og slikt.

Men uansett - skulle du møte ham igjen bør du i hvert fall la være å oppsøke ham. Ikke glo, si noe eller noe slikt, så husker han neppe noe.
Bra gjort, tviler på at det blir noen stor sak ut av dette
flink du er, syntes dette var et flott eksempel på selvforsvar, spesielt siden du ikke slo først. Du kunna rapportert det til politiet også, men hey, de vil ikke gjøre noe med han, fordi han er en junkie og sikkert har sitt rulleblad.
Hobofight! Dritbra
Herregud, du løp unna han, han følgte etter deg, han slo deg og du slo tilbake.
Du prøvde alt, ingen kommer noen gang til og tro noe annet.
hAHA! så jævli lættis.. men du skulle jo faen ikke løpt! hva faen er det for en helte innstilling?? d dær må jo ha sett helt på trynet ut

flaks han ikke hadde noen skittne sprøyter i baklomma.. det er faen meg skummelt
Sitat av samefaen
hAHA! så jævli lættis.. men du skulle jo faen ikke løpt! hva faen er det for en helte innstilling?? d dær må jo ha sett helt på trynet ut

flaks han ikke hadde noen skittne sprøyter i baklomma.. det er faen meg skummelt
Vis hele sitatet...
Du motsier deg litt selv her da..
Du mener han ikke skulle løpe (som var det riktige), men du mener fortsatt at han skal passe seg i tilfelle han har skitne sprøyter?
For alt han visste kunne han jo hatt kniv på seg, og da er leken litt annerledes.
Sitat av Pope
Jeg har nesten aldri vært i slosskamp før og jeg aner ikke hva som fikk meg til å slå han. Hvertfall ikke hvorfor jeg slo den andre gangen.
Vis hele sitatet...
Tror du vet like godt som oss at vi vet at du gjorde dette for hennes skyld.
En real ridder i nFF forkledning : D
Slapp av. DU er på helt trygg grunn. En virkelig klassiker av en selvforsvarshandling.
Loven sier at man kan øve vold tilbake mot en voldsutøver med samme mengde makt, (les:kniv mot kniv, knyttneve mot knyttneve) ELLER nok makt til at du føler deg trygg.

Først skal du prøve å komme deg vekk fra situasjonen. Deretter kan du forsvare deg.

Du gjorde begge deler 100% riktig og vil ALDRI få noe problemer med purken for dette...
Dette var jo selvforsvar så etter min mening burde du lagt han i bakken. Tatt tak i kjeven,hold kjeven hard fast,for derreter å sparket/kneet han i tinningen/øye.gjenta dette et par 3 ganger.Dette pleier å være veldig effektivt. Gjør du dette riktig skal nå kjeven være rimelig løsrevet fra kraniet. Nå kan du som en god borger hjelpe fyren, å sette et skudd på han. (husk å gjøre det skittent).
Sitat av ch0izz
Noen jenter har en tendens til å yppe til bråk, og deretter smette unna mens noen andre tar konsekvensene
Vis hele sitatet...
Word:P

Men OT: Etter hva du har skrevet kan jeg ikke si noe annet enn at du gjorde det rette
Deilig å høre at du fikk inn noen slag og.. Hater folk som ypper til bråk og kommer seg uskadd ut av det:P
Sitat av hjelpestick
Dette var jo selvforsvar så etter min mening burde du lagt han i bakken. Tatt tak i kjeven,hold kjeven hard fast,for derreter å sparket/kneet han i tinningen/øye.gjenta dette et par 3 ganger.Dette pleier å være veldig effektivt. Gjør du dette riktig skal nå kjeven være rimelig løsrevet fra kraniet. Nå kan du som en god borger hjelpe fyren, å sette et skudd på han. (husk å gjøre det skittent).
Vis hele sitatet...
hørtes ut som en riktig god idé. en grei standardprosedyre mot voldelige junkies.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvor ofte går junkies til politiet?

hvis jeg er rusa på noe ulovlig å starter og sloss for så og få meg en på tygga. da løper ikke jeg til politiet akkurat. da innrømmer jeg for meg selv at jeg var dum å glemmer det hele.
Kudos!

Du gjorde det eneste riktige. Jeg skal love deg at han tenker på at han slo først og alikevell fikk bank. Du må bare legge dette bak deg. Ikke bruke energi på å tenke på konsekvenser, la det hele bare roe seg med tiden. Møter du han igjen, så gjør som noen sier over: overse ham helt til han evt. gjør et utfall. HVIS du skulle få problemer med han senere så ta kontakt med politiet. Ikke alle ganger at "snut er ut". Mest sansynlig har du ikke noe å frykte.

Dette var skikkelig respekt, et "textbook" eksempel på selvforsvar slik det ideelt skal utføres.
Har opplevd noe lignende som du opplevde tidligere. Var på vei hjem fra fest når en junkie kom ut foran meg og så at eg skulle gi han alle pengene mine, og mobilen min. Var fremdeles litt brisen, og fikk et helt sinnsykt adrenalin sjokk. Selv om eg vanligvis er ganske forsiktig og absolutt ikke voldelig, slo eg han i ansiktet med all den kraften eg hadde. Skyndtet meg vekk etterpå, men fikk rimelig panikk og ringte politiet. De plukket junkien opp og tok han til legevakten, og selv om eg hadde knukket nesen hans fikk eg ingen problemer. Eneste de sa var at eg heller burde prøvd å løpe først, men uten om det var alt eg fikk ros for at eg hadde ringt dem.
Neida, som alle over sier gjorde du ikke noe galt.

Du var heldig at han ikke hadde noe han kunne stikke deg med da!
Du høres ut som meg for noen år siden, virker som om du tenker litt for mye på saken og konsekvensene. Her er det bare å gi faen.

No Regrets!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg synes du gjorde det rette. Det hele startet med at du ville redde jenta som han stod å dyttet på,som jeg synes var utrolig bra gjordt av deg.. Det at han angrep deg først,det gir deg all rett til å ta igjen. Du bare forsvarte degselv og han kan da ikke på noen måte ta igjen med å gå f.eks til politiet for å annmelde deg når han i utgangs punktetet var den som gikk løs på henne og deg først. Synes det var vedig bra av deg å gripe inn
Du gjorde absolutt det beste synes jeg, hjelpet dama, bra det..
At du slo var selv sagt selvforsvar, om han annmelder deg, og hvilken sak det blir av det er helt opp til hva den junkien dunket den damen i veggen for...
næshda, du gjorde det rette. ikke for å være stor å tøff i kjeften/tastaturet på nettet, men jeg tror at jeg hadde banka han, men så var det ikke jeg som kom opp i den situasjonen.
Du gjorde akkurat det de fleste i ettertid ville tenkt at de burde gjort i en sånn situasjon.
Junkien fikk seg forhåpentligvis en lærepenge..
Spennende historie! Jeg tror jeg hadde gjort det samme som deg i den situasjonen
Flott gjort! Ville sikkert gjort det samme, man skal jo hjelpe damer i nød!