Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 3763
jeg er redd for USA nord-korea vil bare ha mer makt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Se positivt på det, Nord-Korea mangler nå 1stk atombombe.
Tror egentlig ikke nord-korea kommer noe spesielt lengere med sin a-bombe. De vil bare vise seg frem litt og si at de og nå kn værem med å sprenge vekk halve jorda om det en dag skulle bli aktuelt. tror faktisk de toskene som sitter å styrer der ikke har så enormt lyst til å starte noe de vet kommer til å ta helt av. Se på det som en maktdemonstrasjon bare. og usa kommer nok ikke til å invadere heller, er som en anna dude her skrev, de har faktisk en enorm mengde soldater fly og annen militær kraft. De har jo vært neddi korea før og alle vet hvordan det gikk da. Dessuten går usa inn går kina/russland inn og og da er da ellerede forsent.. Så tror selv bushen ikke har så store baller.

SKÅL!
Jeg tar ikke dette så tungt, tror liksom ikke at Norge er de som står høyst på listen til Nord Korea..

Men skjønner godt at USA blir fly forbanna, de vet jo sikkert veldig godt selv at er det noen som virkelig fyrer av en bombe, tar den mest sansynelig turen til USA har norge vært i samme sitvasjon hadde nokk jeg og brydd meg lit mere..
skal det først smelle i verden selvfølgelig norge står høyt.. hallo vi har olje.. vi har en enorm kystlinje, og vi har fn (nato?? vel en av to er det vel ;D) våpenlagre.. for ikke å snakke om karikaturtegninger . Gøy å bo i et så populært land
nato og fn er vel en god grun til og ikke angripe vil jeg tro.. og de karikatur tegningene var ikke de opprinnelig fra danmark?
ivionyer summerer det ganske godt opp. Alt det går på er mutual assured destruction-effekten. Hardt og brutalt oversatt blir det "du kan ta meg, men pokker heller du kommer til å kjenne det". Skal jo også nevnes at store deler av artilleriet kan nå Seoul, hovedstaten i Sør-Korea. Og nei, USA kan ikke slå ut 90% av artilleriet på 24 timer slik som i filmen Behind Enemy Lines 2 (som førvrig er en dårlig film - som ikke har noe å gjøre med eneren.)

Hvis det er noe som setter en stopper for ting i vesten så er det skadeberegning. Spesielt på egne styrker. Det er helt klart at det/de landene som går inn i Nord-Korea vil få noen heftige tap. Vi snakker i klassen 100-200 000. Det er mer en dobbelt så mange som døde i Vietanam på 60-70-tallet. Og vi ser jo enda reaksjoner på det som skjedde da.

Nord-Korea kommer til å implodere om ikke så alt for lang tid. Og godt er det. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan marsboer kan syntes at Kim Jong Il er en bedre leder enn Bush. Her snakker vi om et undertrykt folk som får Saddam til å se ut som en kremkar. Det døde jo to millioner Nord-Koreanere sist gang avlingen slo feil.

Og når ble Japan nærmeste nabo? De grenser jeg opp til Sør-Korea og Kina. Og det eneste målet av de to er jo Sør-Korea.

De har jo også teknologi for å skyte ut bomber i raketter, men jeg regner med at patriotsystemet i Sør-Korea vil gjøre kål på dem ganske fort. En katastrofe vil det være uansett.

Nord-Korea har førøvrig ingen mulighet til å angripe Sør-Korea. Hele grensen er minelagt og (for de som leser slashdot) så driver USA og utvikler self-healing mine-fields nøyaktig til dette formålet. Det er også derfor USA ikke har skrevet under på den avtalen som forbyr bruk av miner i krig.

Nord-Korea har kun retaliasjonsmuligheter og de får dårligere og dårligere tillit hos Kina og Russland. Det kan ikke være lenge til landet faller sammen.

Hvis Nord-Korea skulle finne på å bruke atomvåpen mot en alliert av USA så blir de skrevet inn i historiebøkene om landet der den første nøytronbomben ble sprengt. Eneste måten vesten hadde turt å gå inn. Man slipper enorme oppbyggingsutgifter og man fjerner den eneste reelle trusselen Nord-Korea har ved å gå inn dit.

Sitat av Mötley Crüe
Men skjønner godt at USA blir fly forbanna, de vet jo sikkert veldig godt selv at er det noen som virkelig fyrer av en bombe, tar den mest sansynelig turen til USA har norge vært i samme sitvasjon hadde nokk jeg og brydd meg lit mere..
Vis hele sitatet...
Nord-Korea har såvidt jeg vet ikke missiler som kan nå helt bort til USA andre steder enn i filmen Behind Enemy Lines 2. Det ville også vært selvmord av Nord-Korea å gjøre noe slikt. Vi snakker igjen om mutual assured destruction-effekten.
Sist endret av Deezire; 17. oktober 2006 kl. 19:34.
Sitat av Mötley Crüe
nato og fn er vel en god grun til og ikke angripe vil jeg tro.. og de karikatur tegningene var ikke de opprinnelig fra danmark?
Vis hele sitatet...

jeg tror egentlig ikke et land som styres av gale folk bryr seg så mye om fn og nato, men det er jo bare min mening. jo de er jo opprinnelig fra danmark, men vi fikk jo ganske pes for det da de ble gjennutgitt i avisene her i landet og...
Er for det meste redd at N-K selger atombomber til høystbydende
Mange ting som kan skje og mange ting folk tror kan skje, men jeg gidder ikke å tenke på det. Jeg bare lever livet mens jeg kan!

Selv syns jeg USA har gjort bra ting, FN og nato er jo greit det og.

Men det er en ekkel tanke at Nord korea har skaffet atombomber..

Men som sagt ikke noe jeg gidder å tenke på.
Sitat av Pingo
skal det først smelle i verden selvfølgelig norge står høyt.. hallo vi har olje.. vi har en enorm kystlinje, og vi har fn (nato?? vel en av to er det vel ;D) våpenlagre.. for ikke å snakke om karikaturtegninger . Gøy å bo i et så populært land
Vis hele sitatet...
Hva har karikaturtegninger av en muslimsk profet å gjøre med Nord Korea?
Jippi tenker Bush! Nå som jeg har varmet opp i Irak kan jeg endelig begynne mitt mission!
Jeg tenker litt sykt.. xD Hvis N. Korea bruker atom våpene sine, blir de pepra med bomber av Bush tror du?
Hvis N. Korea styreren hadde hatt litt hjerne kraft ville han stoppet for lenge siden.. (Hva heter han? :P)
Og jeg er ikke helt klar over kreftene til en A. bombe.. Hvor store ødeleggelser kan den gjøre?
Dikatoren i Nord-Korea heter Kim Jong-Il.

http://www.wargamer.com/ww2timeline/...cific_1945.JPG , http://core.ecu.edu/hist/tuckerjo/hirocast.jpg

Sånn her så Hiroshima ut etter at byen hadde blitt angrepet av en atombombe, dette var i 1945.
Sist endret av Zahremar; 19. oktober 2006 kl. 22:12.
Sitat av Nygaard
Nord-Korea er et hensynsløst diktatur hvor mannen i gata ikke har noe å si. De aner ikke hva som foregår i resten av verden, og vet bare det de hører som propaganda. ( ..)de har heller ikke utenlandsk tv. Folket sulter, lederne glinser i fett.
Vis hele sitatet...
Pussig.. dette minner meg sterkt om Usa..
Det sies jo at de sprenger atomvåpen...bra!
Keep it up, så har de ikke flere våpen igjen til slutt...
Oi da.. Kom over dette

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135321

Hva vil Sør-Korea gjøre tror dere??
Sitat av Neocon
Dikatoren i Nord-Korea heter Kim Jong-Il.

http://www.wargamer.com/ww2timeline/...cific_1945.JPG , http://core.ecu.edu/hist/tuckerjo/hirocast.jpg

Sånn her så Hiroshima ut etter at byen hadde blitt angrepet av en atombombe, dette var i 1945.
Vis hele sitatet...
Det er da ingenting!... ...i forhold til hva dagens bomber skal kunne gjøre. Tenk det.