Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 468
Hvor trolig er det at mann får ubetinget fengsel for å bli tatt for å kjøre uten gyldig førerkort? (uten å prøve å stikke av)
Med mindre du er rusa så skjer ikke det
Man får alvorlige problemer dersom uhellet er ute og man ikke har gyldig forsikring (som krever gyldig fk), så sitter du fint i det.

Bussen koster bare 40kr elns, gi meg nr ditt så vippser jeg det.
Kan jeg aldri tenke meg, om det et vanlig personbil det er snakk om. Vanlig straff er vel utsettelse på 1-2 år på førerkortet, bot og muligens betinget fengsel på 2-4 uker. Betinget fengsel = null fengsel så lenge man ikke begår et nytt lovbrudd de neste 2 årene.
Førstegangs forseelse blir som regel straffet med 6 måneder sperrefrist og bøter.

Kan regne med 5-10 000kr i bot alt ettersom.
Er det ikke 10k i bot og utsettelse på å ta førerkort som er standard første gang da?

Hvis du blir tatt flere ganger så blir det verre. De kan finne på å beslaglegge bilen osv.