Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2950
Er det mulig å få tak i nummer til vedkommende når de har valgt å skjule det med "skjult ID"... Er det evt. noen som kan skaffe dette mot betaling ? send evt. pm.
nope, dette er helt klin umulig... kanskje med politi annmeldlese osv?

min søster var i Florida for 6-7år siden (??) da det var en stor orkan der, så alle måtte evakueres, da ringte hun hjem fra skjult nr, mamma rakk ikke å ta telefonen, så hun ringte til opplysningen og spurte om hun kunne få nummeret, og forklarte situasjonen.. hun var jo så bekymret hun holdt på å gå på vegger, men det kunne dem altså ikke.
Sitat av Nenzo
nope, dette er helt klin umulig... kanskje med politi annmeldlese osv?

min søster var i Florida for 6-7år siden (??) da det var en stor orkan der, så alle måtte evakueres, da ringte hun hjem fra skjult nr, mamma rakk ikke å ta telefonen, så hun ringte til opplysningen og spurte om hun kunne få nummeret, og forklarte situasjonen.. hun var jo så bekymret hun holdt på å gå på vegger, men det kunne dem altså ikke.
Vis hele sitatet...

Var det sånn at di hviste om nummeret da?
husker ikke hvem hun ringte, men ja, dem viste nummeret, men dem hadde ikke lov å opplyse om det med mindre det var politiet med ransaknings ordre eller noe... faen ikke sikker, lenge siden..
Skjuld ID vil bare være skjult på telefonen. Sykehus har for eksempel den ordningen at de ser nummeret uansett hvor mye skjult ID man har på.

Så ja, det er i teorien mulig. Men om du klarer å få tak i det har jeg desverre mine tvil om.
Sitat av B3nd1k
Skjuld ID vil bare være skjult på telefonen. Sykehus har for eksempel den ordningen at de ser nummeret uansett hvor mye skjult ID man har på.

Så ja, det er i teorien mulig. Men om du klarer å få tak i det har jeg desverre mine tvil om.
Vis hele sitatet...
Sykehus kan jo ikke sammenlignes med privatpersoner da.

Når du ringer med skjult id, sier du til sentralen at den som mottar samtalen ikke skal se hvem det er fra. Hvis du har fulgt med litt på TV under drapsetterforskning osv, så veit du at Politiet får loggene fra sentralen. Her står det når og hvor hvem har ringt til hvem.

Så er det bare for dem å sette seg ned og lete. For at denne loggen skal utleveres må de ha en kjennelse fra retten, mao ransakningsordre. Sykehus, politistasjoner osv har et opplegg på sine nr, slik at sentralen overser "kommandoen" for skjult nr.

Så det er egentlig bare å glemme hele greia! For det nr får du faen ikke tak i...
Alle nødsentraler ser nummeret når du ringer, alle andre ikke. Enkelt og greit. Om du velger skjult ID på telefonen garanterer såvidt jeg vet ikke operatøren at du vil få skjult ID, men de gjør dette om du betaler for å ha hemmelig nummer. Tror jeg.

Har forresten denne artikkelen som handler litt om det. Et firma som det er link til i artikkelen (siden ser ut til å være nede nå), skal visstnok kunne finne ut navn og adresse, så lenge du har nummer. Men det er mulig det bare gjaldt USA, det er vanskelig å se når siden er borte
Sist endret av |FSK|; 27. januar 2006 kl. 19:17.
NetCom har ikke støtte for Skjult nr hvis du ikke betaler for det... Men Telenor har det, å jeg tror uten å være sikker at de som leier nett av Telenor, Tele 2 etc, også tilbyr skjult nr som gratistjeneste...
Sitat av DezQuetoz
NetCom har ikke støtte for Skjult nr hvis du ikke betaler for det... Men Telenor har det, å jeg tror uten å være sikker at de som leier nett av Telenor, Tele 2 etc, også tilbyr skjult nr som gratistjeneste...
Vis hele sitatet...
Jeg vet det "alltid" har vært slik, men mener å huske at jeg fikk det til på en netcom-telefon for noen få måneder siden. Om noen med netcom kunne prøvd hadde det jo vært kjekt.
Ja, det var ihvertfall sånn da jeg var kunde der. Med mitt abo. (YoungTalk - MyTalk), nå har jeg skifta da, så jeg får ikke sjekka det selv.

Men tror siden det er noe som koster 20kr el no i mnd, at det er heller tvilsomt at de gir det ut gratis til alle. For da tjener de ingen penger på det lenger...
Sitat av DezQuetoz
Sykehus kan jo ikke sammenlignes med privatpersoner da.
Vis hele sitatet...
Det var jo akkurat det jeg sa? Grunnen til at jeg sa det med sykehus, var at trådstarter skulle få vite at det i det hele tatt var mulig, for det virket ikke slik.
Jeg har netcom young talk + k500i og jeg får til å sette på skjult nummer.
det var snakk om att man skulle innføre en tjeneste for å reservere seg mot skjult nr om det fortsatt ikke er gjort enda.. på de eldste sense og hello kortene kan man fortsatt bruke skjult nr for de bruker telenors nett tror jeg..
det går ikke på sense kort du får kjøpt nå..
Hvis de som ringer med skjult id har hemmelig nummer i tillegg så hjelper det jo lite å se nummeret
Med mindre du skal politianmelde dem da...
Sitat av windozer
Hvis de som ringer med skjult id har hemmelig nummer i tillegg så hjelper det jo lite å se nummeret
Med mindre du skal politianmelde dem da...
Vis hele sitatet...
Hjelper vel egentlig ikke, *du* (personen som anmelder), får ikke vite hvem som står bak nummeret er uansett, med mindre dere skulle møtes i retten.
Trådstarter
Alternativet er vel å kjenne noen hos Purken eller Telenor - de kan helt sikkert oppgi nummeret.... Det er ikke kriminelt involvert i saken her... Anmeldelse er helt utelukket...... Hva kan det da være ?
babes så klart......
Sitat av Nenzo
nope, dette er helt klin umulig... kanskje med politi annmeldlese osv?

min søster var i Florida for 6-7år siden (??) da det var en stor orkan der, så alle måtte evakueres, da ringte hun hjem fra skjult nr, mamma rakk ikke å ta telefonen, så hun ringte til opplysningen og spurte om hun kunne få nummeret, og forklarte situasjonen.. hun var jo så bekymret hun holdt på å gå på vegger, men det kunne dem altså ikke.
Vis hele sitatet...
Om du anmelder forholdet får du ikke opplyst innringer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Thedeeq
NetCom har ikke støtte for Skjult nr hvis du ikke betaler for det... Men Telenor har det, å jeg tror uten å være sikker at de som leier nett av Telenor, Tele 2 etc, også tilbyr skjult nr som gratistjeneste...
Vis hele sitatet...

det er graits og få skjult nummer hos netcom, jeg ringte til dem og fikke det ordnet, dessuten har de opna slik at man kan velhge selv som hos telenor, jeg fikk og netcom til og få nr mitt fjernet fra alle søke kataloger over nr, så hvis noen sender inn mitt nummer står det at nummret ikke finnes
Det er mulig å få avtale med telenor/netcom om at skjult id ikke skal fungere på din telefon, dette er gratis og folk som er plaget av at folk ringer skjult bruker å få denne typen avtale..
Blant annet hu der på TV2's Sonen har denne tjenesten, hun ble plaget en stund med at folk ringte til hu med skjult nummer bare for å høre stemmen hennes..

Med andre ord så kan du ringe kundeservice og få denne tjenesten
nytt for meg at man kan ta kontakt med NetCom og be om å få sperret innkommende anrop fra skjulte numre. Hvor du har fått dette fra er igrunn litt interessant

(spesielt siden jeg selv jobber i NetCom og burde vite om sånne tjenester)
du får ikke sperret for innkommende, men det står telefonnummeret og ikke "Skjult ID" når noen ringer..
Sitat av moridin
nytt for meg at man kan ta kontakt med NetCom og be om å få sperret innkommende anrop fra skjulte numre. Hvor du har fått dette fra er igrunn litt interessant

(spesielt siden jeg selv jobber i NetCom og burde vite om sånne tjenester)
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg veit er det ikke operatøren, men telefoneen som støtter dette. De fleste mobiler kan stilles inn til å blokkere anrop. Skult ID, ikke i Adressebok etc...
popp... hvor har du det fra?
fra tv-apparatet, noen som snakka om det på nrk..
Hvis man har bestillt skjult nummer hos operatøren, kan mottakeren av samtalen ikke finne ut nummeret samme åssen telefon vedkommende har. Det man derimot kan gjøre er å stenge telefonen sin for skjulte innkommende anrop, dette kan de fleste teleoperatører sette opp for deg. Alternativt så finnes det telefoner hvor man kan sette dette i telefonens innstillinger.
Sitat av Popp
du får ikke sperret for innkommende, men det står telefonnummeret og ikke "Skjult ID" når noen ringer..
Vis hele sitatet...
Det der er jo bare fjas...
Sitat av Popp
Det er mulig å få avtale med telenor/netcom om at skjult id ikke skal fungere på din telefon, dette er gratis og folk som er plaget av at folk ringer skjult bruker å få denne typen avtale..
Vis hele sitatet...
Hva skjer da med de som prøver å ringe til deg fra skjult ID? Får de ikke kontakt? Eller kan jeg bare se nr dems uten at de får beskjed?
når du får en samtale fra en som ringer skjult vil telefonnummeret stå, og ikke "skjult id"..

Og nei moridin, ringte telenor for å finne ut av dette å de sa det gikk fint an å lage en slik avtale om jeg var plaget av at folk terroriserte meg
Popp: Ja, dette er mulig, men da vil de som ringer med skjult nummer først få en automatisk talebeskjed hvor de blir informert om at mottaker har reservert seg mot skjult nummer. Oppringer får da mulighet til å taste "1" for å vise nummeret sitt, eller å legge på hvis dette ikke er ønskelig. Samtalen blir da heller ikke satt opp.
Sitat av Popp
når du får en samtale fra en som ringer skjult vil telefonnummeret stå, og ikke "skjult id"..

Og nei moridin, ringte telenor for å finne ut av dette å de sa det gikk fint an å lage en slik avtale om jeg var plaget av at folk terroriserte meg
Vis hele sitatet...
Vel, hos NetCom får du ikke det ... enkelt og greit
du får ikke sperret for innkommende, men det står telefonnummeret og ikke "Skjult ID" når noen ringer..
Vis hele sitatet...
Popp: Ja, dette er mulig, men da vil de som ringer med skjult nummer først få en automatisk talebeskjed hvor de blir informert om at mottaker har reservert seg mot skjult nummer. Oppringer får da mulighet til å taste "1" for å vise nummeret sitt, eller å legge på hvis dette ikke er ønskelig. Samtalen blir da heller ikke satt opp.
Vis hele sitatet...
Hei,
Takk for henvendelsen!

Vi har pr idag ingen tjeneste som kan sperre mot mottak av samtaler
fra skjulte nummer.


Vi benytter anledningen til å informere om at du også kan
finne svar på mange av dine spørsmål på
http://telenormobil.no/kundeservice

Med vennlig hilsen
A.Langbakk
Kundeansvarlig i Telenor kundeservice for mobil.

Skulle vel besvare dette spm bra.. DET GÅR IKKE...