Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 979
Skulle installere Visual Basic i går, og lastet til slutt ned 5 versjoner, ingen funket!! Feilen er følgende:

Microsoft .NET Framework 2.0
Error 1704.An installation for Microsoft .NET Framework 2.0 is currently suspended. You must undo the changes made by that installation continiue. Do ou want to undo those changes??

<Yes>

Microsoft .NET Framework 2.0 har støtt på et problem under installasjonen.

Og når jeg startet opp pc'en på nytt fikk jeg opp:

Please set registry key HKLM\Software\Microsoft\.NETFramework\InstallRoot to point to the .NET Framework install location

Hva faen er galt her?? For jeg har virkelig ikke anelse! Bortsett fra at det kan være noe fuck med regedit tydligvis??
Du kan prøve å oppdatere Microsoft .net Framwork. Det kan være løsningen.

Alt slik finner du på www.windows-update.com, hvis du har piratversjon av OS veit jeg ikke helt om det går. Men du kan evt laste ned SP2.

Leste i en lignende tråd for ikke lenge siden, hadde problemer med noe greier som krevde siste versjon av .net framework greia...


EDIT:
Sitter på klientmaskin nå, så jeg får ikke sjekket i regedit, hvis jeg ikke husker helt feil er framework installert i programmfiler, prøv å peke den regnøkkelen dit du har innstalert .netFramework. Hvis du har det da.

EDIT2:
Hvis du har piratversjon av XP må du ikke finne på å kjøre Windows Genuine Innstaller- den rapporterer inn til Microsoft at du bruker piratversjon. Dette er jo ikke ulovlig i seg selv, men de finner sikkert på noe krøll.
Sist endret av Thedeeq; 25. januar 2006 kl. 11:55.
Hvis du har piratversjon av XP må du ikke finne på å kjøre Windows Genuine Innstaller- den rapporterer inn til Microsoft at du bruker piratversjon. Dette er jo ikke ulovlig i seg selv, men de finner sikkert på noe krøll.
Vis hele sitatet...
Å det sier dere nå argh...
Sitat av The_WEB_KILLER
Å det sier dere nå argh...
Vis hele sitatet...
Nå veit jeg ikke konsekvensene det får da. Men veit sikkert at de rapporterer IP og litt sånn. Men i Norge så er det forsåvidt ikke forbudt å bruke piratversjon, men å dele ut. Så hvis de kan spore din pirat-serial/lisens til en skole eller noe. Så kan det sikkert bli noe problemer for dem.
Trådstarter
okey, takker for respons!
Windows Genuine Innstaller = install fila til basic??
Hvilke alternativer har jeg da??? Kan jeg pakke det ut på noen annen måte da??
selvFØLGELIG er det pirat versjon!!
Det du bør skaffe deg er i hvertfall Microsoft Visual Studio 2005 :P Kuleste versjonen.
Jeg har ikke noe greie på programering, men har gjort en del support på brukermaskiner osv. Per i dag veit jeg ikke om det går ann å lure den. Det er et par patcher ute som kansje virker, men har ikke prøvd noen av disse selv.

http://www.google.no/search?q=Microsoft+Genuine+Patch
Visual Basic 2005 er kjempebra. Men så må alle som skal kjøre programmene ha .net framework 2.0 elns. Hvis du bruker vb 6.0 så kan så og si alle med XP kjøre programmene uten noe som helst.
trenger også hjelp til å å ned .net framework 2.0 har nå prøvd alt å er på tur å gi opp..
Er det så vanskelig å få .net Framework da? Er vel bare å bruke noe som heter Google, hadde ingen problemer med å fikse det...

Får vel legge til at jeg ikke gjorde dette hjemme da, men det kan være greit å sjekke win-update osv...
Får vel legge til at jeg ikke gjorde dette hjemme da, men det kan være greit å sjekke win-update osv...
Vis hele sitatet...
får ikke ned framework uten Windows Innstaller og den får jeg ikke uten windows Genuine check og den koden jeg får der funker ikke pga at jeg har en pirat versjon av xp..
Trådstarter
Fann ingen updater... Men prøver meg på denne jeg:

http://www.microsoft.com/downloads/t...date%26meta%3d

Damn må ha updater, får berre samme error som i starten av denne tråden!
Da er det to ting å gjøre:

1. Sette seg ned å vente til det kommer en crack eller noe fiks på det der.
2. Cracke det selv...