Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6862
Oppdateringen Windows Genuine Advantage (KB905474) kom opp med Microsoft Update her idag. Regner med at det også kom opp hos dere

Noen som har installert den og vet hva den gjør? Føler meg ikke sikker på å installere slike oppdateringer fra Microsoft lenger..
Sist endret av ZerBox; 25. januar 2006 kl. 12:52.
Den sjekker om Windowskopien du bruker er en ekte lovlig kopi. Med riktig serial osv... Den loker nok til litt hvis du har piratversjon. Jeg veit at den rapporterer inn IP og slikt hvis du blir "tatt" med pirat, men hvilke konsekvenser dette får for oss i Norge er jeg usikker på.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Ja, tenkte meg det var en slik oppdatering, men gjør den egentlig noe annet skummelt?

Hm, når jeg kommer over det så sitter jeg faktisk ikke med en piratkopi av XP. Fikk en fult fungerende og unikt serial av en her på forumet for en tid tilbake. (Takker til deg jeg ikke husker navnet på!)

*installerer oppdatering*

Edit:
Det kan nevnes at Windows Genuine Advantage-oppdateringen spurte om å få lov til å bruke Internett da den ble installert. Har ikke opplevd det ved tidligere oppdateringer av lignende slag.
Sist endret av ZerBox; 25. januar 2006 kl. 12:53.
Er to-tre fyldige tråder om dette hvis du søker på forumet. Mulig du har prøvd å søke, og ikke funnet stort, siden du har skrevet "advantage" feil.
Men er det den samme som før eller er det en ny?

Hadde litt virushelvete under forrige slik oppdatering, så tror alt av oppdatering ble fucka opp. Det funker igjen nå, men jeg fikk aldri spørsmål om å installere den forrige WGA-oppdatering. Likevel klikka pcen, restartet seg i ett kjør osv, som sagt jeg hadde virus osv, men andre her klaget på akkurat det samme. Så jeg vet altså ikke om det var WGA eller drittet på maskin som gjorde at det restartet seg osv. Jeg har pcen på mens jeg er på skolen, så det kan ha installert seg uten at jeg har sett det.

Altså: ny oppdatering? at jeg bør slå av pcen når jeg går ut? Eller den samme som før, at jeg ikke får den nå eller noe sånt
Virker som om det er akkurat samme, men at de bare kjører den ut på nytt igjen for å få "tatt" enda flere.
Den forrige gikk bare ut til eit utvalg av brukere viss eg husker rett frå ein artikkel...
(rart med det... alt eg (ikkje) husker...)

Meiner og at den ikkje rapporterer noko til M$.
Det er eg faktisk ganske sikker på. (men ikkje heilt)
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sist gang jeg lasta ned den så fikk jeg at jeg hadde måtte fornye koden min fordi att jeg hadde endra så mye hardware i pcen. Og når jeg skulle "registere" den på nytt så fikk jeg att jeg måtte ha en ny kode. det var faktsik en EKTE kode som fulgte med pcen.

Nå kjører jeg pirat xp og har sluttet å oppdatere etter den første patchen kom.
Det er bare å krysse den bort, å trykk "ikke spør meg om denne oppdatteringen igjen" når du får spørsmål om det.
Hvis du har installert den og får opp plagsomme meldinger er det bare å fjerne den igjenn. Fungerer veldig fint og du slepper mer mas.

Eneste grunnen til at jeg kjører pirat windows er at jeg kun fikk med recovery cd med laptopen. Den er full av dritt programmer som jeg ikke er intrisert i å ha på pcen. Gir MS ut orginal cd hvis jeg kontakter dem og viser til at jeg har gyldig lisens?
[quote=ZerBox]Hm, når jeg kommer over det så sitter jeg faktisk ikke med en piratkopi av XP. Fikk en fult fungerende og unikt serial av en her på forumet for en tid tilbake. (Takker til deg jeg ikke husker navnet på!)

Kan den personen være meg? Husker jeg ga noen her på nFF fungerende cdkeys for ei tid tilbake.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Sitat av EXzlator
Sitat av ZerBox
Hm, når jeg kommer over det så sitter jeg faktisk ikke med en piratkopi av XP. Fikk en fult fungerende og unikt serial av en her på forumet for en tid tilbake. (Takker til deg jeg ikke husker navnet på!)
Vis hele sitatet...
Kan den personen være meg? Husker jeg ga noen her på nFF fungerende cdkeys for ei tid tilbake.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan meget godt hende. Takker så mye!
Sitat av kjpuck
Hvis du har installert den og får opp plagsomme meldinger er det bare å fjerne den igjenn. Fungerer veldig fint og du slepper mer mas.

Eneste grunnen til at jeg kjører pirat windows er at jeg kun fikk med recovery cd med laptopen. Den er full av dritt programmer som jeg ikke er intrisert i å ha på pcen. Gir MS ut orginal cd hvis jeg kontakter dem og viser til at jeg har gyldig lisens?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du får en original CD, men du er i din fulle rett til å laste ned et eksemplar å bruke din egen kode...
jeg har ikke noe prob med det, jeg har installert det, men jeg har en piratkopi en såkalt firmakopi eller hva det nå heter, jeg får bare beskjed at den den ikke kan verifisere.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av hairball
jeg har ikke noe prob med det, jeg har installert det, men jeg har en piratkopi en såkalt firmakopi eller hva det nå heter, jeg får bare beskjed at den den ikke kan verifisere.
Vis hele sitatet...
Det som er dealen her er at du ikke kommer til å få mottatt noen Windows Updates etter at den har sagt ifra at du ikke eier en gyldig kopi av Windows.
Men som sagt.. det finnes veier rundt dette.
Noen som vet om det er noe muliget til å få vekk denne? Foreldrene mine kjørte selvfølgelig inn denne updaten og nå er det jo sånn advarsel hele tiden her.
du sletter den på "Legg til/fjern programmer" Windows har virkelig stått på her ser du
Ok, så du fjerner den som heter Windows Installer 3.1 (KB893803) altså? Får mas om at masse programmer ikke vil fungere etter det blir fjernet, men regner at dette bare er M$ mas?

EDIT: Nevermind, fant ut at man kan vise Updates nå. Lenge siden jeg har knotet med Windows gitt.
Sist endret av nimandi; 28. januar 2006 kl. 13:46.
var det den Windows Installer 3.1 (KB893803) jeg skulle slette ?
jeg fjernet den som het noe med windows genuine... den er øverst på oppdateringslisten, og dette virket fint, ingen plagsomme meldinger om at du har en pirat kopi.
ja, det er den du må slette
Jeg slettet den ikke, men bare satte på firewallen (sygate) at den ikke fikk koble til internett, så har den ikke plaget meg i det hele tatt.