Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2770
på min hjemmeside så er det en som skriver så mye dritt om folk og siden,
har jo ip deres, den finner man skal slette meldingen eller se på meldingen

ingenting hadde jo vært kulere enn å finne ut hvem personen var og driten han ut for hvem han har sagt dritt om, tror jeg kjenner fyren.
så jeg lurer på hvordan man sjekker ip adressen til folk på msn, hvis de har sendt deg en e-mail eller en msn melding eller noe liknende ?

hadde vært fint om dere ga noen svar
fant ikke noe om dette i forumet jeg
Msn? Ja. (hvis man sjekker mens man overfører en fil til personen)
E-mail? Kansje. (mest sannsynlig ikke)

Søk rundt på forumet her. Det er mange tråder om det fra før av.

Hadde en glimrende måte å skaffe en persons ip, men jeg kommer ikke på den for øyeblikket :P
2bad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spacerunner
Msn? Ja. (hvis man sjekker mens man overfører en fil til personen)
E-mail? Kansje. (mest sannsynlig ikke)

Søk rundt på forumet her. Det er mange tråder om det fra før av.

Hadde en glimrende måte å skaffe en persons ip, men jeg kommer ikke på den for øyeblikket :P
Vis hele sitatet...

så hvis jeg sender en sang til en person, så kan se ip hans/huns???
hvordan ?

hvis man vet ip på meldingen og hvis man finner ip ut i fra msn eller noe..da kan man jo det?
Netstat.

Hvordan planlegger du at du skal finne ut hvem personen er?
2bad's Avatar
Trådstarter
jeg har ip'n hans/huns på min hjemmeside.
hadde jeg kunnet finne ut ip'n fra mailer og fra msn, så er det jo lett å finne ut hvem personen er.
samenlikne ip'ne

vet dere hvordan man finner ut ip'n fra mailer, msn etc
Netstat.

Start -> Kjør/run -> cmd -> netstat.
Tatt opp før.
2bad's Avatar
Trådstarter
er der nå
hva er det jeg kan gjøre med det?
sjønner det ikke :P
Det finnes også egne programmer du kan sende til personen som viser IPen hans/hennes til deg.
2bad's Avatar
Trådstarter
vet du/ noen hvor man får lasta ned disse?
Not Penny's boat
argh's Avatar
Send han en fil, husk at denne overføringen går over tid. Under selve overføringen gjør du følgende;
Start -> Kjør -> Skriv inn cmd og trykk enter -> Skriv deretter netstat -a

Du har nå en liste over alle aktive koblinger til/mot deg. Sammenlign disse IP-adressene mot den IP-adressa du har fra siden din. Er det et match har du tatt tyven!

(Det er også en mulighet for at han kan ha skifta IP-adresse siden den gang, men det skal finnes likheter, men det blir jo seff veldig usikkert)
Sitat av Zero
Netstat.

Start -> Kjør/run -> cmd -> netstat.
Tatt opp før.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men det er ikke der du får all informasjon.. Start -> Run -> cmd -> ipconfig/all

Da finner du det meste!

Skal du finne din WAN-ip som det kalles, kan du bare gå inn på http://www.whatismyip.com , http://www.hostip.info/
eller noe lignende... Det er denne ip'n folk fra utsiden ser som din ip.
Altså: Når han dusten fra hjemmesiden din går inn der, vil han se den samme ip'n som du ser på gjesteboken din.
Det eneste problemet her er at hvis han har en router, vil hans ip-adresse byttes hver gang han skrur på pc'n sin, så den ip'n han hadde i går, trenger ikke være den samme som han i dag..

Spør hvis du lurer på noe mer!
http://smi-web.stanford.edu/projects/prot-nt/waving_nerd_icon.gif

Edit: De programmene du leter etter (Spore folk etter ip), må man betale for... Jeg lette mye etter de før, men man måtte betale for alle..
Sist endret av Pope; 24. januar 2006 kl. 15:23.
2bad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pope
Det stemmer, men det er ikke der du får all informasjon.. Start -> Run -> cmd -> ipconfig/all

Da finner du det meste!

Skal du finne din WAN-ip som det kalles, kan du bare gå inn på http://www.whatismyip.com , http://www.hostip.info/
eller noe lignende... Det er denne ip'n folk fra utsiden ser som din ip.
Altså: Når han dusten fra hjemmesiden din går inn der, vil han se den samme ip'n som du ser på gjesteboken din.
Det eneste problemet her er at hvis han har en router, vil hans ip-adresse byttes hver gang han skrur på pc'n sin, så den ip'n han hadde i går, trenger ikke være den samme som han i dag..

Spør hvis du lurer på noe mer!
http://smi-web.stanford.edu/projects/prot-nt/waving_nerd_icon.gif

Edit: De programmene du leter etter (Spore folk etter ip), må man betale for... Jeg lette mye etter de før, men man måtte betale for alle..
Vis hele sitatet...
så når han karen går inn på den sia så vil ha se ip'n sin
hvordan skal jeg kunne se ip'n hans av de sidene, eller var ikke det meningen
Not Penny's boat
argh's Avatar
Sitat av 2bad
så når han karen går inn på den sia så vil ha se ip'n sin
hvordan skal jeg kunne se ip'n hans av de sidene, eller var ikke det meningen
Vis hele sitatet...
Den siden vil bare vise din online IP i din egen nettleser. Du har ikke muligheten til å lese av hans online IP på den siden. Han som eier siden har kanskje muligheten til det hvis han logger alle adressene.
Hvis du faktisk hadde søkt før du spurte, ville du funnet ut at du ikke kan finne ut all info om en person kun ved hjelp av IP'n, det er kun ISP'n som kan det.
2bad's Avatar
Trådstarter
jeg vet at man ikke kan finne ut av en person av bare ip'n
derfor jeg skal sammelinkne ip fra meldingen på hjemmesia og ta Start -> Run -> cmd -> ipconfig/all

hvordan kan man finne ut en isp xnon?
siden du har ip'n så kan du laste ned netlimiter. Så sender du en fil til personen du tror det kan være, og da vil ip'n stå inne på netlimiter under msn ett sted.
Sitat av 2bad
så når han karen går inn på den sia så vil ha se ip'n sin
hvordan skal jeg kunne se ip'n hans av de sidene, eller var ikke det meningen
Vis hele sitatet...
Det var ikke meningen.. Jeg nevnte WAN-ip.. Hvis noen sjekker sin ip på slike internet-sider, vil de se den ip'n andre ser han som.. så den ip'n han ser på www.whatismyip.com er den samme ip'n som du ser på din gjestebok når han har skrevet en melding..
Det finnes nemlig forskjellige typer ip-adresser.. du har lokale (LAN-ip) og ekterne (WAN-ip)..
Hans LAN-ip vil ikke forandres uten videre, men den har heller ikke du noe nytte av.. Mitt hovedpoeng er at karen kanskje har en router som skifter ip'n hans nå og da.. da er ikke lenger den ip'n som du ser i gjesteboken den samme som han har nå.. Skjønner du?
Kanskje litt uklart?...
2bad's Avatar
Trådstarter
hvis karen har en router vil jeg ikke kunne finne han etter den ip på min hjemmesie?
da vil den være forandret nå? hmmm
Hmm hvis du ikke vil at skal skrive dritt på hjemmesiden kan du ikke bare blokkere ipen hans da :P

Er en kommando i Windows som heter Tracert og da :P Trace = Spore..
Hjelper ikke hvis personen sitter bak mange bnc eller proxy da..
2bad's Avatar
Trådstarter
kan du si en liten instruks til dette
hadde vært supert
2bad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rabalder
Hmm hvis du ikke vil at skal skrive dritt på hjemmesiden kan du ikke bare blokkere ipen hans da :P

Er en kommando i Windows som heter Tracert og da :P Trace = Spore..
Hjelper ikke hvis personen sitter bak mange bnc eller proxy da..
Vis hele sitatet...
noen som vet hvordan man gjør dette?
Tracert er vel brukt til å sjekke "hoppene" mellom to ip-adresser. F.eks fra tracert vg.no så får jeg opp alle leddene som blir brukt mellom meg og vg.

C:\Documents and Settings\geir>tracert vg.no

Sporer rute til vg.no [193.69.165.21]
over maksimalt 30 hopp:

3 <1 ms <1 ms <1 ms trd-gw.uninett.no [158.38.0.221]
4 8 ms 8 ms 8 ms oslo-gw1.uninett.no [128.39.46.1]
5 8 ms 8 ms 8 ms ge-0-3-0.br3.gaus.no.catchbone.net [193.156.90.3
]
6 8 ms 85 ms 8 ms ge-0-1-0-85.cr1.sand.no.catchbone.net [193.75.3.
230]
7 8 ms 8 ms 8 ms v202.rs1.sand.no.catchbone.net [193.75.3.62]
8 165 ms 9 ms 8 ms 193.69.165.11
9 10 ms 9 ms 9 ms 193.69.165.21
Vis hele sitatet...
2bad's Avatar
Trådstarter
Sitat av windozer
Tracert er vel brukt til å sjekke "hoppene" mellom to ip-adresser. F.eks fra tracert vg.no så får jeg opp alle leddene som blir brukt mellom meg og vg.
Vis hele sitatet...

hvordan gjør du det?
Start - kjør - cmd - tracert [og det du skal trace]

Det står da klart og tydelig i innlegget til Windozer.
2bad's Avatar
Trådstarter
hvordan tracer man...fikk til det andre og det kom opp en boks med ord og sånt
hvordan tracer man
2bad's Avatar
Trådstarter
noen som vet hvordan man blokker en ip fra en en hjemmeside?
sånn at ikke den personen kan besøke siden?
Oooh, på et forum jeg hang på for lenge siden,
var det noen som dreiv å slengte dritt og brøt reglene,
så en av moderatorene fikk tak i IP adressen til personen,
og lastet ned et slikt et fancy program der han fant ut info om hvem som eide IP adressen.
Jeg spurte for en stund siden hva program det var,
men han husket ikke for det var noen år siden det skjedde,
MEN anyways, han sa jeg kunne søke på ettellerannet fildelingsprogram etter IP tracker. Var visst det han hadde gjort for å få tak i det programmet han brukte.
Så, det kan jo du prøve å gjøre. Google "IP tracker", og se hva som kommer opp.